Resor hit, resor dit - Kapitel 36

Vid parkeringen bestämde vi oss för att ha sovkväll hemma hos mig. Vi lovade att plugga tidigt imorgon. Vi började kvällen med att kolla på en film med mormor i vardagsrummet. Vi valde The notebook och ångrade oss inte, sån otrolig film. Men den fick oss att längta efter pojkarna så vi ringde upp dom vid tolv och skypade med dom resten av natten. När det var dags att sova viskade Tea "godnatt Mia" från sin sovplats på golvet.
- Godnatt, jag är glad att jag har dig Tea. Viskade jag tillbaka.
- Och jag att jag har dig, sa hon innan hon somnade som en stock. Den natten drömde jag inte något komplicerat bara om mig och Tea. Och våran underbara vänskap.



Några veckor senare innan sommarlovet:

Nu hade jag och Tea jobbat upp våra betyg i skolan, men vi hade inte träffat killarna på sjukt länge. Snart skulle de turnera i USA och stanna där till början av sommaren. Vi hade bestämt oss för att överaska dom och åka dit. Jag hade kvar massor av pengar från mammas död som jag fått. Hon hade ju älskat om jag åkte till ställen där hon träffat pappa. Vi hade dock inte tagit upp det med våra föräldrar eller jag med mormor. När vi låg på golvet i mitt rum och pluggade samtidigt som vi sökte på billiga flyg till L.A kom mormor in. Hon gick för att vattna mina blommor i fönstret. Jag kollade snabbt på Tea som nickade tillbaka. Jag reste mig hastigt upp och ställde mig redo för att fråga.
- Mormor, började jag.
- Vadå gumman, sa hon samtidigt som hon vattnade.
- Ehm, får jag fråga en sak.
- Javisst, sa hon osäkert.
- Jag och Tea har kollat på resor till sommaren, började jag.
- Åh vad kul, vart då? Sa hon glatt.
- USA, sa jag osäkert.
- Oj, jaha. Jag vet riktigt inte om det är så bra att åka dit själv. Sa hon samtidigt som hon funderade.
- Mamma gjorde ju det, sa jag glatt.
- Det är sant, men Jason kunde ju landet utantill.
- Snälla, vi är med killarna och deras vakter hela tiden. De har turne där och vi vill överaska dom. Sa jag och gjorde en gullig min.
- Okej då, men jag följer med! Sa hon.
- Okej då, sa jag lite besviket. Det skulle ju bli våran första resa utan vuxen. Men jaja vi får ju åka i alla fall.
Hon slog sig ner vid oss och letade resor. Efter flera timmars letande hittade vi en tillräckligt billig 2500 kr var. Vi ringde först Teas föräldrar där det krävdes att mormor pratade med dom. Vi skulle vara borta i två veckor, varken jag eller Tea hade rest så långt. Plötsligt la mormor på med en trevlig mening "Ja det ska vi, detsamma hejdå". Vi kollade på henne och väntade på svar.
- Du får åka, sa hon och log. Vi reste oss snabbt upp och började hoppa och skrika. Mormor satt kvar på sängen och skrattade åt oss.
- Vi ska åka till UUUUSAAA! Skrek vi och log som fån.
- När vill ni åka då? Frågade mormor glatt.
- Om tre veckor dagen efter skolan slutat, sa vi direkt. Det hade vi redan planerat. Deras konsert skulle då vara dagen efter vi kom till L.A. Mormor knappade ett tag på laptopen innan hon stängde den och log.
- Bokat, sa hon och blinkade med ena ögat.
- Tack mormor, skrek jag och slängde mig över henne. Tea kom också och kramade om henne.
- De betyder ju så mycket för er, klart jag hjälper er. Sa hon och klappade våra huvuden.

3 veckor senare:

- Över 10 par trosor?
- Japp det ligger här i, sa jag till Tea som stod med ett papper i handen och checkade av att allt fanns.
- Jeans shorts?
- Check, sa jag och vände mig mot mormor som just klev in i rummet.
- Dags att ta examen i skolan tjejer, sa hon glatt och satte fast sitt örhänge i örat. Tea och jag gjorde ifrån oss något konstigt pip ljud av förväntan sedan kramade vi varandra.
- Nu kör vi, sa Tea och lyfte upp sin näve i luften som om vi skulle slåss med någon. Det var varmt ute jag hade högklackat och en rosa klänning. Tea hade högklackat och en turkos klänning. När vi kom fram till skolan var den full av förväntans fulla elever och stolta föräldrar. Tea gick direkt för att hälsa på sin familj medans jag gick mot scenen. Jag skulle uppträda med Sean han skulle rappa och jag sjunga. Vi valde låten Wild Ones med Flo Rida, de som hade hört tyckte det lät bra. Men min nervositet spred sig ändå som ett virus i kroppen.
- Tja Mia, här borta. Sa Sean som nu fixade med mickarna.
- Hej Sean, sa jag och gick för att hjälpa till. Vi fick hjälp av musik läraren Mrs. Percy som skulle spela gitarr. Jag hörde hur fler och fler kom in i salen bakom scendraperierna.
- Det är dags, ställ upp er nu. Sa Mrs. Percy och klappade oss på ryggen. Vi ställde oss i mitten av scenen och ridåerna gick upp. Där ute satt flera människor som riktade blickarna på mig som var redo med micken vid munnen.
Sedan startade musiken..
Jag började sjunga och allt blev tyst. När min fras var klar började alla skrika och Sean började rappa. Uppträdandet slutade med att alla elverna stod upp och dansade och skrek. Medans föräldrarna satt kvar och klappade händerna. Jag kunde inte sluta le, tidigare den här terminen hade alla tyckt att jag var en töntig tjej som dejtade en kändis för att bli populär. Nu stod de upp och skrek som bara den. Det var nog dels för att det här var slutet inge mer skola, eller jo i gymnasiet men inge mer vanlig skola. Vi var redo att släppas fria göra som vi vill. Några kanske skulle bli doktorer andra lärare, ingen visste vart vi var på väg men det kändes otroligt sjönt när musiken slutade och hela skolgården julade av glädje.
- Sommarlov! Skrek Sean i sin mick för att avsluta det hela. Folk skrek ännu mer, när jag skulle gå av scenen såg jag en bil på parkeringen. Jag kände igen den så mycket men kunde inte koppla vems det var. Jag möttes av Tea som kramade om mig.
- Gud vad ni var bra! Skrek hon.
- Tack, sa jag och log. Jag fick en kram av Teas lillebror och mormor också innan jag greppades tag i armen av Tea.
- Kom jag måste visa något, hon drog mig mot parkeringen. Jag vände mig hastigt om mot mormor som bara stod kvar med ett stolt leende på läpparna. Jag vände mig snabbt om och tog mig loss ur Teas grepp. Jag sprang mot bilen och knackade på rutan, dörren öppnades och jag hoppade snabbt in. Efter mig kom Tea.

Där satt precis dom jag trott de var.
- Niall! Skrek jag och slängde mig över honom i sätet. Alla i bilen brast ut i ett "aw". När vi gosat klart vände jag mig till resten av killarna.
- Hej Mia, sa dom och log. Zayn såg sömnig ut de måste ha tagit ett tidigt flyg.
- Hej, vad gör ni här?! Sa jag överaskat.
- Ville hälsa på, sa Niall och kysste min kind.
- Men vi åker till LA ikväll, sa jag glatt.
- Va!? Skrek killarna.
- Japp vi ville överaska e vi kommer på konserten i övermorgon, sa jag och log.
- Åh vad kul! Skrek Harry och kramade om Tea.
- Kan man få en kram? Frågade Liam.
- Ja juste! Sa jag och kramade sedan resten av killarna.
- Du var grym Mia! Skrek plötsligt Louis och pussade mig på kinden. Jag satte mig chockat ner brevid Niall och alla började skratta.
- Han har rätt, du var jättebra. Sa Liam och log. De andra nickade och höll med.
- Tack, sa jag och började rodna.
- Bäst i världen, viskade Niall i mitt öra. Det kittlade till och jag började skratta.
- När går erat flyg då? Sa Tea.
- Vid tre, sa Harry som hade henne i knät.
- Vi åker tidigt imorgonbitti, sa jag och log.
- Då möts vi där, sa han glatt tillbaka.
Den dagen behövde vi inte packa mer så vi åkte till Nandos med killarna och sedan till flygplatsen. De bad oss ringa dom när vi kom fram så vi kunde mötas där. När vi stod vid taxfreen redo för att lämna killarna ställde sig Niall framför mig.
- Jag har sknat dig Mia, sa han och drog sin hand genom mitt hår. Jag tog tag i hans hand och höll den i min.
- Och jag har saknat dig, sa jag och såg nu hur en tår föll ner från hans öga.
- Gråter du, sa jag beskymrat.
- Va nej, sa han och torkade snabbt bort den han tittade sedan bort.
- Snart är vi i LA tillsammans, sa jag och log.
- Ja, sa han och log samtidigt som fler tårar föll ner från hans kind. Jag torkade bort dom och kysste honom på näsan.
- Cheer up! Sa jag och han började skratta. Jag satte mina armar runt hans nacke och hans armar runt min. Vi bara stod där och viskade fina ord till varandra samtidigt som vi såg in i varandras ögon.
- Niall vi måste gå nu, ropade Paul från andra sidan av spärrarna.
- Okej, sa Niall utan att släppa blicken från mig. Han kysste mig en sista gång sedan gick han till Paul. Jag vinkade glatt, han vinkade en gång sedan vände han sig om och gick mot killarna. De kramade om honom innan de fortsatte ner i korridoren. De var så söta jag tog snabbt ett kort på dom innan jag gick mot Tea som satt på en soffa och tittade ut genom fönstret.
- Kom vi åker hem nu, sa jag och tog hennes hand. Hon gick med mig och grät ut på min axel.
- Vi träffar dom imorgon igen, sa jag tröstande. Vi ringde upp mormor som kom och hämtade oss. Tea ville sova hemma sista natten och sa att hon skulle komma förbi vid 3 imorgon så vi åke i tid. När jag skulle sova kollade jag igenom min mobil och såg att jag fått ett sms. Det var från Niall, det stod:

Ja jag grät, nu tänker du varför? Vi träffas ju imorgon igen? Men jag grät för att mitt band står närmre mig än vad du gör ibland. Vilket är jobbigt att veta att jag ska lämna dig, eller du mig. Vill liksom vara med dig hela tiden. Men det bästa är att du försöker så otroligt mycket, tack för att du gör det Mia. Tack för att du står ut!
Älskar dig kram Niall  <3
"Imorgon träffar jag min älskling i L.A mamma, precis som du." viskade jag för mig själv och kollade upp i taket. Mamma såg och hörde mig det visste jag. Jag somnade med ett leende på läpparna den kvällen.
Rock my world into the sunlight
Make this dream the best I've ever known
Dirty dancing in the moonlight
Take me down like I'm a domino


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Ni är för underbara så ni fick 3 kapitel denna vecka!
Nu blir det plugg! xx
Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Madeleine

så underbart bra ! :D

2012-01-28 @ 12:30:28
Postat av: Sandra

Åhh shit va bra du skriver!!! Vart så glad när jag såg att du redan skrivigt en till del :D

2012-01-28 @ 12:56:17
Postat av: emma

så jäkla bra ! :)

2012-01-28 @ 13:03:24
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Ida

Du äger Nora!! <33 Jag började nästan gråta där på slutet!

2012-01-28 @ 13:29:08
URL: http://imida.blogg.se/
Postat av: emma

Superbra! längtar redan till nästa kapitel :D

2012-01-28 @ 14:04:06
Postat av: Linnea<3

Sluta aldrig skriva på den här novellen!!!

Man blir fett berörd ibland! Haha <3

2012-01-28 @ 16:25:21
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: E m i l y ♥

aww, underbart kapitel :) Jättefint <33 ♥ ♥

2012-01-28 @ 21:29:39
URL: http://onedirectionthestory.blogg.se/
Postat av: Elin

Åhh vad du skriver bra!

2012-01-28 @ 21:51:51
Postat av: Bella

jätte braaa!!!!! super (Y) men när du skrev "mitt band står närmare mig än va du gör" menar du att boyysen står närmare honom än va hon gör? :)

2012-01-29 @ 17:40:06
URL: http://bellaaan.blogg.se/
Postat av: Elin

Åhh vad du skriver bra!

2012-01-29 @ 18:35:20
Postat av: Johanna

skriiiiv ett till kapitel nuuu! :)

2012-01-30 @ 18:55:49
Postat av: Sandra/Jellah

Omg så otroligt bra! Älskar din novell. Min favorit! Har den som direktlänk på min iPhone och som favorit på dator! Så bra :) keep up the good work guuurrrrrrl!<3333

2012-01-30 @ 19:12:13
URL: http://niallstory.blogg.se/
Postat av: Sandra

När kommer nästa kapitel?!?! ;D ;);)

2012-01-31 @ 17:21:14
Postat av: Lisa

När dom kommit hem igen, kan typ inte Daniel kidnappa Mia och våldta henne och sen ringer han killarna och säger en summa pengar han vill ha för att dom ska få tillbaka henne ;) skulle varit jättespännande ;)

2012-02-03 @ 10:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0