Diva - Kapitel 4

Detta har hänt:

Helt plötsligt hoppade jag till i duschen någon bankade på dörren.
- Vad? Skrek jag.
- Niall, vi andra vill också duscha eller jag, Liam och Harry i alla fall Zayn vill bara kolla sig i spegeln!
- Oj förlåt glömde bort tiden. Sa jag och klev ur duchen och började klä på mig och blåsa håret tog också lite parfym. När jag kom ut ur badrummet stod alla där och spelade arga.
- Vet du hur länge du varit där inne? Frågade Liam och lät som en mamma.
- Nej...
- En halvtimme! Sa Harry och viftade med armarna och såg chockad ut.
- Va? Förlåt.
Nu brast alla ut i skratt.
- Vi bara skoja med dig Nailler. Sa Louis och ruffsade mitt hår.
Efter det fixade sig alla och sen bar vi oss av till photoshoten.



- Vakna Mia vakna vi har försovit oss! Mia kom igen nu?!
- Va? Jag reste mig långsamt upp ur sängen och gnuggade mig i ögonen. Tea sprang runt i rummet och letade kläder.
- Vad gör du? Frågade jag chockat.
- Packar vad ser det ut som? Vi ska åka om 2 timmar vi hinner inte shoppa idag, du måste hem och packa! Sa hon och drog upp mig ur sängen. Jag gick in på toan och drog snabbt på mig gårdagens kläder och sprang sedan ner för trappan. När jag stressat försökte få på mig skorna kom Tea ner och började påminna mig om allt jag skulle ha med mig så som: smink,sovkläder,klänning och högklackade skor (till festen) och massor av annat.
- Jaja jag vet Tea jag kan faktiskt ta hand om mig själv. Sa jag innan jag kramade henne och vi sa hejdå. När jag gått ut på gårdsplanen hörde jag Tea skrika "Glöm nu inte att vi ska träffa One direction" sedan stängdes dörren. Jag virade sjalen runt huvudet tog upp min mobil och ringde mamma. Jag berättade att vi skulle träffa One direction och hon verkade otroligt glad över det. Vi pratade hela vägen hem på bussen.

När jag kom hem hade hon redan packat mina grejer och lagt fram en fin svart klänning som jag skulle få låna av henne.
- Hej! Sa hon och stack ut sitt huvud i dörrkarmen till köket.
- Hej mamma! Sa jag och började skratta.
- Gud vad kul att du ska få träffa dom du e ju som besatt av dom. Och det ska bli kul att träffa Niall igen efter alla dessa år va? Juste det hade jag inte tänkt på hur skulle det här gå skulle han känna igen mig? Vad skulle jag säga. Vad skulle han säga hur skulle han reagera på att hans förra ex är ett fan av hans band. Tänk om han inte ville träffa mig. Jag stod i köket och stirrade rakt ut i luften vad skulle jag säga nu tänkte jag.
- Hallå hur är det Mia? Frågade mamma och började vifta med händerna framför mig.
- Oj, nej det är bara bra jag har inte riktigt fattat det än bara.
- Åh jag förstår du vet jag var ett stort fan av The Beatles i din ålder tyckte dom varså snygga. Men nu när man ser på dom usch...jag förstår inte vad jag såg hos dom!
- Hahaha men mamma det är inte utseendet som räknas det är insidan!
Vi satt och pratade om killar och packade lite fler saker. Sedan åt vi fiskpinnar med potatis och pratade ännu mer. Mitt i allt avbröt mamma mig och kollade på klockan.
- Men oj se på klockan vad tiden går fort när man har roligt vart ska du och Tea mötas? Sa hon chockat.
- Vi skulle ta oss till hamnen själva.
- Struntprat jag kör er. Sa mamma och log.

Jag kollade snabbt på mobilen innan vi lämnade hallen. Tre missade samtal från Tea jag ringde snabbt upp henne hon lät lite arg men när jag förklarat förstod hon. Jag hade aldrig pratat sådär länge med mamma och framförallt inte om Niall. Det var bara hon som visste om mig och Niall och Nialls familj förståss. Jag hade aldrig sagt något till Tea för jag trodde aldrig hon skulle behöva veta om det. Jag hade bara berättat att han gått i min klass sedan dagis. Det var skönt att prata ut med mamma hon jobbade så ofta så hon hade nästan aldrig tid. När vi fått in den stora väskan i bilen bar vi av. Jag satte på min och mammas favoit (Good life - One Republic) och vi satt och sjöng med hela vägen fram till busshållplatsen där Tea stod och väntade. Hon hoppade snabbt in och satte sig mamma hjälpte henne med väskan och sen åkte vi till hamnen. Mamma släppte av oss och följde oss ända fram till båten där hon kramade om mig en lång stund.
- Ha en underbar helg nu gumman och hör av dig så ofta du kan. Sa hon och kysste min panna.
- Det ska jag. Sa jag och klappade henne på ryggen jag var längre än henne nu jag kunde nästan lyfta henne. Jag tog mig ur hennes grepp till slut då kramade hon istället om Tea och önskade henne en trevlig helg.
- Detsamma. Sa Tea och log.
När vi klivit på båten tog vi platser långt fram så vi kunde ställa oss på deck och låta vinden blåsa i våra långa hår. Vi tog en massor av bilder innan det blev mörkt sedan åt vi våran matsäck och tillslut somnade Tea på min axel. Klockan var runt 22:00 och jag lyssnade på min ipod och läste One directions bok Dare to dream. De var ju så underbara jag började tänka ut saker jag skulle säga till dom när jag kom fram. Tillslut somnade jag också.
Klockan 12:00 nästa dag var vi framme vi steg av och tog bussen till tågstationen där vi sen tog ett tog till London. Det tog runt två tre timmar innan vi var framme i storstaden London vi mötte upp en man som visade oss till hotellet. Man kunde se att det var ett dyrt hotell utanför fanns en röd matta som ledde till dörren och inne i Entrén hängde en stor kristall lampa i taket. Vi fick nycklarna till vårat rum och mannen sa att vi skulle vara på festen runt 17:00 så vi hade bara två timmar på oss. Jag duschade av mig och torkade sedan håret för att kunna platta det. Tea gjorde samma sak fast hon lockade det hon har alltid velat ha mitt hår det är rött,lockigt och hyfsat långt. Själv tycker jag att jag liknar en clown när jag är ofixad. Jag har alltid velat ha Teas hår det är mörbrunt och spikrakt och når ner till höften. När vi fixat oss satte vi på oss våra högklackade skor och började öva på att gå i dom. När vi övat så vi såg snygga ut när vi gick satte vi på oss klänningarna och gav oss iväg.

När vi kom ner till Entrén stod mannen där igen.
- Oj ni är tidiga. Utbrast han.
- Jaha vad bra. Sa jag och skrattade.
- Ni ser super fina ut! Som riktiga divor. Sa han och försökte låta som en tjej.
- Haha super! Sa Tea och började också skratta.
- Juste jag har inte sagt vem jag är! Jag heter Joe jag är One directions stylist och har stylat festen. Sa han plötsligt ringde hans mobil han svarade och gick iväg för att prata. Han såg orolig ut men avslutade med:
- Jag fixar det Vi ses snart!
Han kom tillbaka och såg glatt på oss.
- Vill två tjejer kanske hjälpa mig?
- Med vadå? Sa Tea förvånat.
- Festen vi behöver hämta ut tilltugget och ställa ut det på borden, dom som är där hinner inte.
Vi kollade på varandra och nickade.
- Klart vi kan hjälpa till! Sa jag och log.
- Tack så mycket. Kom med mig.

Vi gick ut genom snurrdörrarna till Entrén och där stod en stor vit Hummer. Vi hoppade in i den och drog iväg till fest lokalen som var dubbelt så stor som hela mitt hus.
- WOW! Sa Tea och sträckte ut sina armar och tittade upp i det höga taket.
- Haha stort va? Sa Joe.
- Skojar du? Det här är enormt. Sa Tea.
Han visade oss till lastilen på baksidan som hade alla varor. Vi packade upp allt och fick lov att ta av oss klack skorna. Jag bar en bricka med Kaviar kex och något annat på jag gick långsamt för att inte tappa den plötsligt hörde jag skrik från framsidan. Jag stannade upp med korsade ben och stirrade mot dörren som öppnades dom som klev in var inga andra än One direction. Jag fick panik och lyfte knappt på benet plötsligt låg jag på marken med kaviar kex över hela golvet. Jag började snabbt soppa upp golvet med händerna. Då några stod framför mig. Jag tittade upp och såg Harry sedan Liam och sist Niall jag kollade snabbt ner igen och blev röd i hela ansiktet.
- Låt mig hjälpa dig. Sa Niall och satte sig på knä och började plocka upp kexen. Jag lät bli att få ögonkontakt med honom och lät min lugg falla framför ansiktet.
- Det är lugnt ingen äter dom där kexen ändå. Sa Louis och skrattade.
- Jag gör! Sa Niall och försökte få mig att kolla på honom.
- Haha men du äter ju allt Niall. Sa Zayn och klappade Nialls skalle. Alla brast ut i skratt plötsligt hade allt blivit upplockat och vi reste oss upp.
- Tack! Sa jag och tittade ner med ett osäkert leende.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Här får ni ett till kapitel ni är så duktiga och snälla hoppas ni gillar det!
Blir så glad av era kommentarer tack xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: rayahin

guuuuud vad grymmt jag lever mig in i den här omg omg vill veta vad som kommer hända snälllllaaaaaaaaa meeeeeeeer idag även om den e kort kan inte få nog!!!!!!! du är bäst!! :D<3

2011-11-03 @ 16:32:27
Postat av: sara

bästaaaaa vill ha meeer!!

2011-11-03 @ 18:33:49
Postat av: Hannah

skiiiit bra !!!!!!!!!!!! långtar grymt mkt tills nästa del kommer :)

2011-11-03 @ 22:54:09
Postat av: Hannah

skiiit gryym snälla skriv en t del snart :)

2011-11-04 @ 00:13:39
Postat av: Anonym

Superbra :)

2011-11-04 @ 01:04:55
Postat av: Anonym

Superbra :)

2011-11-04 @ 01:06:40
Postat av: Anonym

As bra meeer!!! :D

2011-11-04 @ 13:25:52
Postat av: Jessica

kan knappt vänta till nästa del! Känns som om man är hon Mia, eller önskar iallafall haha :)

2011-11-04 @ 14:11:38
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0