Chocken - Kapitel 14

Plötsligt stannade mormor bilen och klev ur. Jag och Tea satt chockat kvar och kollade på varandra.
- Vad väntar ni på kom nu, jag ska visa er något. Sa mormor och öppnade Teas dörr. Vi klev snabbt ur bilen och följde efter mormor som gick mot ett ställe som såg ut som ett cafée. Det var mörkt och iskallt ute så jag drog åt dragkjedjan på jackan jag bar och såg att det var Liams tjock tröja jag luktade på den och log för mig själv.


Vi klev in genom dörrarna till caféet och en doft av vaniljbullar spred sig i hela rummet. Mormor hälsade glatt på kvinnan i kassan och dom stod och pratade ett tag. Jag och Tea stod chockat och kollade på varandra.
- Vem är det där igentligen? Frågade Tea mig.
- Vet inte har aldrig varit här tidigre. Sa jag och såg mig omkring, det var väldigt litet och gammalt. Det var träväggar och trämöbler med päls på i hela rummet. Jag skulle nog komma ihåg det här stället om jag varit här tidigare. Nu kände jag hur min mage började kurra. Jag satte mig irriterat ner på en av trästolarna och väntade på att mormor skulle sluta prata. Var det något hon var bra på var det att prata.

Jag suckade så utråkad var jag, jag måste ha suckat rätt så högt för nu vände sig båda två om och kollade åt vårat håll.
- Oj just ja! Det här är Mia mitt barnbarn. Sa mormor glatt och gjorde en "kom hit gest" mot mig. Jag reste mig upp och gick mot kvinnans håll. Hon log mot mig och sträckte fram sin hand.
- Hej Mia! Vad du har vuxit! Sa kvinnan glatt som om hon kände mig väl.
- Hej.. Sa jag osäkert.
- Det här är Marta hon har hand om killarnas konsert och är mormors bästis vettu! Sa mormor glatt.
- Det är jag det. Hörde att ni fallit för killarna? Sa Marta.
- Ja det kan man väl säga. Sa jag osäkert. Nu kom Tea fram och hälsade på Marta, hon presenterade sig som "Harrys tjej Tea" sedan ställde hon sig brevid mig.
- Tror ni det kommer funka då? Sa Marta som nu satt sig ner på en stol. Vi satte oss ner framför henne.
- Vi vet inte riktigt, men jag och Harry ska försöka ringa varndra... GUD JAG MÅSTE RINGA HONOM! Sa Tea som nu sprungit ut på parkeringen för att prata ostört med sin "pojkvän".
- Du då? Vem e du tillsammans med av killarna? Hon såg på mig som om hon var min lärare. Hade hon inget vettigare för sig? Konserten kanske?
- Ingen av dom. Sa jag och försökte hålla in min ilska, jag hatade när folk skulle försöka lägga sig i.
- Okej då. Sa hon och verkade bli besviken.
- Jag har varit tillsammans med Niall förra året men nu vet jag inte längre.. Sa jag förrvirrat.
- När? Sa hon chockat.
- Va? Vadå när? Sa jag lika chockat tillbaka.
- Ja när förra året? Sa hon långsammare den här gången.
- Ehm...hmm..Innan The X-factor i alla fall. Marta andades ut och sa något i stil med "tur" samtidigt.
- Tur? Sa jag chockat.
- Nej jag borde inte.
- Säg nu. Skrek jag nästan.
- Men Niall dejtade en tjej vid namn....
- Vid namn?! Vad för namn?
- Emma något tror jag.
- Okej då vet jag. Sa jag.

Nu kom mormor in i rummet. Vi pratade om andra saker och fick bullar och saft. Men jag kunde inte sluta tänka på att Niall dejtat någon utan att ha sagt något nu. Vi gav oss iväg när klockan var runt 18:00 och började åka hem. Vi fick med oss några mackor och drickor av Marta som sedan vinkade av oss. Vi bilade i  2 dagar högst. När vi kom hem släppte vi först av Tea och vi bestämde att vi skulle ringa varandra imorgon innan skolan. Sedan släppte mormor av mig och hjälpte mig med väskorna, Hon bad mig hälsa på när som helst så att Bonzo skulle kunna leka ibland.

Jag vinkade av henne från fönstret och började sedan koka te.
Jag kände att min mobil ringde i fickan och tog upp den det var mamma.
- Hej! Skrek jag nästan.
- Hej gumman hur har veckan varit?
- Bra men det är för mycket att berätta men berättar imorgon.
- Men du jag kommer hem imorgon kväll så du får laga mat och sånt själv. Glöm inte att det är skola imorgon bara.
- Okej nej det gör jag inte.
- Bra men nu måste jag gå möte du vet smsa godnatt sen puss!
- Puss hejdå!
När jag lagt på luren gick jag till datorn för att kolla twitter,facebook,tumblr och så vidare. När jag var inne på twitter såg jag att jag hade fått över 1000 nya följare jag gick in för att kolla vilka det var folk som:
1Daustralia,Louismine,1Dhanna osv. När jag skrollat ner en bit såg jag något helt otroligt killarna ALLA killarna i One direction följde mig samtidigt som jag såg det ploppade det till på min facebook sida. Jag kollade chatten och såg att Tea skrivit "OMG KOLLA DIN TWITTER NU NU NU! DOM FÖLJER OSS BÅDA :D" Jag log för mig själv och svarade att jag hade sett det. Jag såg att jag hade ovanligt många vän förfrågningar men orkade inte kolla det var väl nya barn från sexan i min skola eller något. Jag kollade också in min tumblr och där såg jag något jag aldrig någonsin hade velat se...

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Ville att det skulle vara ett spännande slut så ni får nog nästa kapitel snart haha annars dör ni typ haha xx


Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Anonym

MERAAA! åh jag tycker att mia och niall ska bli tillsammans hahah XD

2011-11-22 @ 16:25:50
Postat av: Anonym

åh nej om det är en bild på niall och nån tjej som hon ser blir jag ledsen!! :(

2011-11-22 @ 19:14:12
Postat av: Jessica

aaaah super bra!! Du har rätt, kommer snart dö om jag inte läser nästa haha :O en massa tankar ploppar upp i mitt huvud men vågar inte chansa.. haha längtar till nästa :D xx

2011-11-22 @ 19:49:46
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jaaa, jag tycker också att dom måste bli tillsammans sen :D

2011-11-22 @ 23:11:22
Postat av: Linnea<33

Kanske..... Niall har en annan tjej... Om han har det blir jag arg!!! :P Haha

2011-11-23 @ 17:34:29
URL: http://ffrobergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0