Up all night - Kapitel 11

Sedan mötte vi upp mormor och Bonzo vid ett köpcenter en bit bort till höger. Vi fikade och köpte lite saker. Jag köpte lite smink och en ny väska. En jacka och en rolig t-shirt och sedan köpte vi presenter till killarna så att de aldrig skulle glömma oss. Sist hyrde vi filmer och köpte tillbehör så vi kunde laga Tacos. Mormor sa att hon kunde köra oss hela vägen hem imorgon hon skulle ändå hälsa på en vän ikväll. Vi sa hejdå och började gå mot hotellet. Vi var så nöjda med att vi hade hyrt bra filmer Toy story, Lejon kungen (vi hade hört på twitter att Niall aldrig hade sett den) House of wax och Grown ups.
Vi packade upp alla grejer plötsligt ringde min telefon.




Jag svarade och hörde en röst som sa:
- Hej Mia! Det är jag Emma. Jag kände igen rösten men kunde inte koppla personen.
- Emma vem? Sa jag osäkert.
- I din klass dummer! Sa hon och skrattade. Varför ringde hon mig? Visst hon gick i min klass men hon var nog den kaxigaste personen jag kände. Hon pratade inte med mig i skolan och var allmänt bitchig om hon gjorde det.
- Vad vill du? Sa jag chockat.
- Jag har bara två frågor... Har du och Niall varit ihop? Varför har du aldrig berättat det?
- Va?!! Skrek jag så högt så att Tea reagerade.
- Ja du och Niall dejtar ni nu? Jag tappade greppet om mobilen och den föll i marken men jag brydde mig inte, jag bara stod och glodde rakt ut i luften. Jag märkte hur Tea satte sig ner och plockade upp min mobil och sa "hallå? Vem är det här?" "HALLÅ?". Hon verkade inte få något svar för hon la på luren och ställde sig framför mig och kramade om mig.
- Vem var det Mia? Sa hon sedan.
- Emma från vår klass.
- "BitchEmma"!? Skrek hon chockat.
- Ja.
- Vad ville hon, sa hon något dumt? Sa Tea argt.
- Nä eller hon frågade om mig och Niall om vi dejtade eller om vi hade varit tillsammans.
- Va? Hur vet hon det!? Skrek hon ännu högre den här gången.
- Jag vet inte.
- Äsch vi struntar i henne och lagar mat och har kul för sista dagen. Vi får ta ett snack med henne när vi kommer hem. Sa Tea tröstande.
- Okej.

Vi packade upp allt och började laga mat i det lilla köket i hotellrummet. Den ena dukade medans den andra stekte köttfärs och hackade grönsaker. Vi hade köpt massor av olika såser och dukade fint med ljus och servetter formade som solfjädrar. Vi ringde Danielle och bad henne komma och sa att vi hade en överasknings middag för killarna som tack för allt. Hon tyckte det lät kul och sa att hon skulle komma så fort hon kunde. Vi böt om och fixade oss den här gången i vardagligare klänningar och normalt hår. Tea ringde sedan Harry och frågade var de var någonstans. Hon sa saker som puss puss jag älskar dig ses snart och la sedan på.
- När kommer dom? Sa jag sedan.
- Dom är påväg dom är här hel. Jag kollade på klockan som nu var 17:50. Och nickade sedan. Vi gömde presenterna vi hade köpt i garderoben och satte sedan på tv:n. Jag kom på att vi behövde fler kuddar och gick till telefonen för att ringa roomservice.
- Hej! Skulle vi kunna få 10 kuddar till rum 20 tack?
- Javisst vi kommer jenast med dom. Sa kvinnan i telefonen. Hon kom efter 5 minuter och lämnade dom jag tackade artigt och kastade ut dom på sängarna vi hade satt ihop till en stor. Direkt efter kom Danielle hon hade på sig en fin vit tajt klänning med spets detaljer. Hon såg super fin ut! 18:10 hörde vi killarna i korridoren vi gömde oss bakom sängen.

Dörren öppnades och vi hoppade alla tre fram och skrek "BUHEJ" någon blandning. Och killarna hoppade till.
- Oj! Danielle! Sa Liam och sprang och kysste henne.
- Hej killar! Sa Tea och log.
- Har ni fixat det här? Sa Harry chockat.
- Japp. Sa Tea stolt.
- Wow! Sa Zayn och såg sig omkring.
- Här är det ju för rent. Retades Louis och log åt oss.
- Haha javisst. Hoppas ni är hungriga vi har lagat tacos?! Sa jag och riktigt såg hur killarna lyste upp.
- Det är vi! Kom så äter vi. Sa killarna nästan i kör innan de sprang till bordet. Liam och Danielle satt längst in brevid varandra. Zayn rakt över brevid Louis och jag Niall brevid varandra och Harry och Tea rakt över. Alla slängde sig över maten men plötsligt hejdade Liam dom och sa:
- Ta det lugnt jag tycker vi tackar tjejerna för allt fint de gjort för oss den här helgen! Sa han och log.
- Äsch! Sa jag och rodnade.
- Nej tack så mycket! Sa Niall och klappade min kind.
- Tack! Sa Zayn och Harry.
- TAAAAAACKAR! Skrek Louis som ett litet barn.
- Jaja ät nu killar haha! Sa jag och började äta. Killarna tyckte det var gott och åt jättemycket.

När alla var klara gick Harry och Louis för att började hoppa i sängen. Tea också haha hon hade aldrig gjort något sånt man såg hur glad hon var så jag sa inte till dom. Jag började istället att duka undan all disk och ställde mig för att diska då någon kom bakifrån och pussade på mitt huvud.
- Du kan vänta med att diska Mia.. Jag vände mig om och där stod Niall jag rodnade och stängde av kranen.
- Ta bara fram skålar till chipsen så fixar jag glasen. Sa han och blinkade. Jag sträckte mig efter luckan där skålarna fanns men var för kort. Jag vände mig om och orkade inte hämta en stol att stå på utan sa istället:
- Jag når inte! Med en ledsen min.
- Ojdå! Jag kan lyfta dig vänta. Sa han och sprang för att lämna glasen på bordet vid tv:n sedan kom han tillbaka och lyfte upp mig.
- Tack! Sa jag och log lite snett. Vi satte oss sedan i sängen för att titta på filmen som Harry och Tea fixade med.
Dom stod mest och fnittrade där framme så jag gick fram för att sätta i skivan och satte mig sedan ner igen.
Vi började med att kolla på Lejon kungen jag log i Nialls knä som såg lite tårögd ut när Mofasa dog. Jag log lite och pussade hans hand. Han gillade filmen men sa att han nog hade gillat den ännu mer när han var liten. Killarna töntade sig och sjöng låtarna från filmen och dansade lite medans jag böt till Toy story. Vi hade bestämt oss för att inte se skräckfilmen för vi orkade inte.

När vi hade sett alla filmer gick Liam och Danielle och tackade för kvällen. Klockan var mycket vi hade nästan varit uppe hela natten. Jag frågade om killarna hade något spel de visste inte. Jag och Niall gick för att kolla och hittade "Vem där?" vi valde det och gick mot hallen igen. Plötsligt tog han min hand.
- Mia har du känslor för mig? Sa han och såg in i mina ögon med sina isblå ögon.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Ouh slutade spännande där va?xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Sofia

jäättebra ((:

2011-11-15 @ 20:11:48
Postat av: Anonym

BRA! :)

2011-11-16 @ 19:52:05
Postat av: rayahin

skit bra snälla meeer!!

2011-11-16 @ 20:56:19
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Linnea<3

När kommer nästa kapitel?? :D <3

F*n har blivit besoende av den här bloggen.....

OUPS!!!! Bloggmissbrukare... ;P<3

2011-11-16 @ 22:10:21
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Jessica

Aaaaah super braaaa som vanligt :D Har läst detta kapitel tidigare men vet inte om jag kommenterade.. gör det nu iallfall! Längtar till nästaaa xx

2011-11-17 @ 18:32:13
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0