Drömmer jag? - Kapitel 15

När jag lagt på luren gick jag till datorn för att kolla twitter,facebook,tumblr och så vidare. När jag var inne på twitter såg jag att jag hade fått över 1000 nya följare jag gick in för att kolla vilka det var folk som:
1Daustralia,Louismine,1Dhanna osv. När jag skrollat ner en bit såg jag något helt otroligt killarna ALLA killarna i One direction följde mig samtidigt som jag såg det ploppade det till på min facebook sida. Jag kollade chatten och såg att Tea skrivit "OMG KOLLA DIN TWITTER NU NU NU! DOM FÖLJER OSS BÅDA." Jag log för mig själv och svarade att jag hade sett det. Jag såg att jag hade ovanligt många vän förfrågningar men orkade inte kolla det var väl nya barn från sexan i min skola eller något. Jag kollade också in min tumblr och där såg jag något jag aldrig någonsin hade velat se...


Lyssna på låten när ni läser om ni vill:






Det var massor av bilder på mig och och killarna och det stod saker som "If you hate that bitch reblog this" eller "Liam otrogen mot Danielle?". Och så var det massor av bilder på mig och Liam och sedan på mig och Niall och sedan på mig och Zayn. Jag satt som fastfrusen i stolen och gapade mot skärmen men jag slutade inte läsa det stod så vidriga saker om mig och när man kollade på hur många som hade reblogat det folk lagt ut med mig var det över 5000. Tillslut loggade jag ut från tumblr och kollade min facebook där jag nu såg att jag hade fått mejl jag vågade inte läsa dom utan slog igen datorn och sprang till köket. Där nu kastrullen stod och hade kokat över. När jag skulle ta bort kastrullen från plattan brände jag mig och brast ut i tårar. Jag sprang till kökskranen för att blöta fingrarna då jag hörde någon plinga på dörren.
Jag gick snabbt för att kolla genom kickhålet innan jag öppnade. Det var Tea, jag öppnade hastigt upp dörren och slängde mig på henne för att krama om henne.
- Oj! Sa hon medans jag klängde mig på henne och började gråta. Hon kollade chockat på mig och började gå in i min hall.

Hon tog inte av sig jackan utan bara skorna och ställde sig frågande framför mig. Jag orkade inte säga något utan pekade bara på min laptop som låg på skrivbordet. Hon kollade chockat på mig och gick fram till datorn och fällde upp den, uppslaget var facebook hon la nog märke till alla mejl och kollade snabbt in dom. Hon läste det första och började långsamt få tårar i ögonen. Hon vände sig mot mig och läste sedan vidare. När hon läst över 5 mejl kom hon mot mig och kramade om mig och sa:
- Bry dig inte om dom där fansen de vet inte sanningen!
- Men...hur vet dom änns det där? Sa jag mellan mina snyftningar.
- Bilder antar jag. Finns säkert på mig och Harry med.
Sa hon och höll om mig ett tag till. Sedan gick hon och stängde av datorn och vi satte oss för att kolla på tv:n. Jag gick och hämtade te till oss båda och vi kollade på "Vem vet mest?" vi hatade igentligen sådana pogram men ingen av oss vågade byta till nyheterna utan vi satt bara och pratade om vad vi skulle ta oss till. Runt nio gick hon hem och jag låste efter henne. Sedan gick jag för att borsta tänderna och byta om då märkte jag att väskan fortfarande stod i hallen men jag orkade inte packa upp den nu.

När jag lagt mig i sängen för att kolla på tv ringde plötsligt min mobil det var mormor.
- Hej. Sa jag och torkade bort tårarna som kletat sig fast på mitt kindben.
- Hej gumman hur är det? Sa hon glatt.
- Det är bara bra.
- Har du ätit? Sa mormor det var säkert bara det hon ville fråga.
- Ja jag åt en macka och drack te nu ska jag gå och lägga mig.
- Bra, men dåså. Du får ha en bra dag i skolan imorgon. Puss hejdå!
- Puss puss, Godnatt!
När jag lagt på somnade jag efter 20 minuter. Jag drömde den där drömmen med paret igen men nu blev den värre. Paret gick och nu såg jag vilka de var de stod och kysste varandra en lång stund sedan kom tjejen och skrek "She's the bitch kill her!" då kom massor av svartklädda tjejer springande med spjut och knivar. Jag försökte springa men Emma och en annan tjej från klassen Diana tror jag höll fast mig. Plötsligt stod paret framför mig det var Niall och Gemma. De log ondske fullt mot mig medans jag slogs ihjäl medvetslös.
Jag vaknade av att jag låg och skrek jag satte mig chockat upp och kollade på min kropp så att den var hel, det var den. Jag kände dock att jag svettades och var blöt i ansiktet måste ha gråtit också. Jag reste mig upp och gick till köket för att ta ett glas vatten. Jag gick sedan på toan för att skölja av mitt ansikte. När jag kom tillbaka till rummet kollade jag på klockan och såg att den var runt ett på natten. Jag försökte somna om men det gick inte.
Den natten låg jag vaken och tänkte på vad folk skulle säga till mig i skolan och började nästan gråta av tankarna som kom upp i mitt huvud.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Använde samma låt som när Harry grät usch så hemskt...

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra! can't wait for the next chapter! :D

Började gråta medans jag läste o lyssnade på låten.. tycker så synd om Harry! xx

2011-11-24 @ 20:18:10
URL: http://jlarssoon.blogg.se/
Postat av: rayahin

jätte bra!! :D meeerr!!

2011-11-24 @ 20:41:46
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0