Ge henne en chans - Kapitel 22

- Kom in. Sa han och gjorde en gest in i hallen. Då hoppade killarna fram från deras gömställe och skrek"NANDOS!" de högsta dom kunde. Niall hoppade till och började sedan skratta och gick fram för att krama sina om "bröder".
- Ni kom! Sa han glatt.
- Ja såklart. Sa killarna, de såg verkligen ut som syskon. När de kramats klart gick vi in för att hälsa på resten av familjen som väntade i köket.




Vi klev in och möttes av Nialls mormor som stack ut sitt huvud från köket.
- Hej! Sa hon glatt och sprang mot mormor som var redo för en kram. När de stod där och kramades kom Nialls bror och mamma ut från köket.
- Hej killar! Sa Nialls Mamma Maura glatt. Hon hälsade på alla killarna och såg sedan att jag var där.
- Oj men Mia är det du?! Sa hon och nästan slängde sig över mig.
- Ja det är jag hej.
- Vad stor du har blivit! Sist jag såg dig var du helt "platt" och så här kort. Sa hon och satte sin hand vid sin höft.
Alla killarna började skratta.
- Vadå platt? Sa Louis fundersamt.
- Du vet precis vad jag menar. Sa Maura och formade vågor med händerna framför min kropp. Då började alla skratta igen. När alla hade hälsat på alla gick vi ut i köket och satte oss vid bordet. Mormor ställde sig och hackade lök tillsammans med Nialls mamma och mormor. De skulle laga någon gryta och kalkonen stod redan i ugnen och värmdes. Jag slog mig ner brevid Louis och märkte att Harry var borta.
- Vart är Harry? Sa jag chockat.
- Haha såg du inte att han gick, han skulle hämta Tea. Sa Lou.
- Jaha nej såg inte det.
- Ung kärlek. Sa Greg och skrattade åt Harry som nu kom gående på trottoaren utanför med Tea i handen. Vi andra började också små skratta åt det Greg just sagt.

- Så är du min brors nya flamma? Sa han sedan och kollade på mig.
- Men sluta Greg. Sa Niall och puttade honom lite lätt.
- Den här flickan är mer än en flamma Greg. Sa Liam och höll om mitt huvud med sin stora arm.
- Hur vet du det? Sa Niall chockat.
- Hahaha nej jag vet faktiskt inte. Sa Liam och släppte greppet om mitt huvud. Jag satte mig till rätta och fixade till håret.
- Nej men jag är Nialls flamma kan vi väl säga. Sa jag och blinkade mot Niall som log tillbaka.
- Ouh Niall har blivit en man. Sa Greg och tog samma grepp om Nialls huvud som Liam hade haft om mitt för ett tag sedan. Alla började skratta och in genom dörrenkarmen klev nu Harry och Tea in.
- Hej. Sa de båda och log. Jag gick fram och kramade Tea och Harry också han ville tydligen också ha en kram.
- Kom och hjälp till nu barn. Sa plötsligt mormor vid spisen.
- Vi är inte barn. Sa Louis.
- Kom nu vuxna då!? Sa mormor och lipade mot Louis som nu satt och garvade. Nialls mamma delade in oss i grupper och vi fick olika uppgifter jag hamnade med Zayn och Louis vi fick uppgift att hacka grönsaker. Vi satte oss vid matbordet och Louis hämtade grönsaker. Zayn tog fram en kniv och skärbräda.
- Fånga! Sa Louis och låstades kasta en tomat mot mig. Jag gömde mig bakom mina armar och duckade. Då började båda skratta åt mig och sedan satte de sig ner vid bordet.

- Tror du jag skulle kasta en tomat på dig? Sa Louis chockat.
- Man vet aldrig. Sa jag och log. Zayn började skratta och sa sedan:
- Men vem vill hacka vad?
- Gurkan! Sa jag nästan lite för högt.
- Okej här. Sa Louis och räckte mig en påse där gurkan fanns.
- Tack. Jag satte mig och började hacka gurkan och hörde Liam,Niall och Harry prata ute i vardagsrummet.
- Gillar du henne då? Sa Liam.
- Ja det gör jag men hon verkar inte vara ute efter någonting. Hon pratar aldrig speciellt mycket med mig när vi är bland folk men annars kan hon slappn av.
- Det är ju svårt om du är känd liksom.
- Ja jag vet....
- Men ge henne en chans. Sa Harry.
- Ja det ska jag. Sa Niall.
Jag log för mig själv och märkte att det sved till i fingret.
- Mia vad gör du! Skrek Zayn plötsligt. Jag kollade på hans blick som föll på mina händer, jag kollade sedan ner och såg att jag skurit upp lillfingret.
- SHIT! Skrek jag. Jag sprang mot diskon men snubblade på Louis stol och slog i huvudet i golvet. Då såg jag att det blödde ännu mer och sedan blev allt svart.

- Mia vakna mia! Jag öppnade långsamt ögonen där satt Tea och Niall framför mig med chockade ansikten.
- Vad hände? Sa jag och såg mig omkring där alla satt.
- Kom Mia. Kolla inte på ditt finger. Det var mormor hon lyfte upp mig bakifrån och förde mig till diskon och skölde av mitt finger.
- Nej vad har jag nu gjort. Mumlade jag, men jag sa det lite för högt för nu brast alla ut i skratt.
- Du skar dig. Sa Zayn.
- Och snubblade på min stol. La Louis till.
- Nej gud. Klant. Sa jag argt till mig själv.
- Såja, nu kan alla gå tillbaka till sina uppgifter. Sa mormor och satte på ett plåster på såret. När de flesta lämnat rummet satte hon mig på en av stolarna.
- Voila! Sa Louis glatt och räckte mig en skål med sallad.
- Haha har ni gjort det? Sa jag glatt.
- Ja, jag hackade rästen av gurkan och tomaten. Sa Zayn glatt.
- Och jag salladshuvudet,paprikan och moroten. Sa Louis och log överlyckligt. Zayn började skratta.
- Vadå morot? Sa jag, det fanns ju ingen morot i salladen.
- Jag åt upp den efter. Sa han och gjorde en oskyldigblick. Vi började alla skratta sedan ställde vi skålen i kylen med plast över. Sedan gick vi till vardagsrummet där de andra satt i olika soffor.
- Åh där är du hur mår du? Sa mormor oroligt.
- Bra. Sa jag och ställde mig brevid soffan, det fanns ingen plats för tre av oss.
- Äsch kom nu tanter vi gör klart allt i köket. Sa Nialls mamma och reste sig upp från soffan. Jag gick mot platsen som var ledig brevid Niall.
- Hej. Sa Niall och satte sig så jag fick plats. Jag slog mig ner och la benen över hans.
- Hej babe. Sa jag och försökte se sexig ut.
- Wow! Sa Niall osäkert och sträckte på ryggen. Nu märkte jag att alla kollade med chockade blickar på oss, jag orkade inte säga något utan tog tag i Nialls ansikte och tryckte hans läppar mot mina. Jag kände hur han blev helt till sig och tröck sig närmre mig. Efter ett tag drog jag mig ur hans grepp och kysste honom mjukt på läpparna. Sedan satte jag mig normalt igen och lutade huvudet mot hans axel.

- Oj! Sa Niall chockat.
- Ja oj! Sa Louis som satt och glodde precis som de andra.
- Vad gulligt! Sa Tea och klappade händerna.
- Sånt gör du aldrig för mig. Sa Harry och försökte se arg ut.
- Och du aldrig för mig gubben. Sa Tea och blinkade. Alla började skratta och kollade sedan på tv:n som nu spelade "we found love" av Rihanna på MTV.
- Ja min favorit låt! Sa jag och började hoppa där jag satt.
- Dansa då. Sa Liam.
- Nej jag kan inte dansa.
- Kan inte dansa vad är det för snack, du har ju dansat i tv och allt. Sa Tea chockat.
- Har du?! Sa killarna nästan i kör och nu var allas blickar på mig.
- Ja typ. Sa jag och började rodna.
- Vad dansar du då? Sa Zayn.
- Street,jazz och balett och vanlig pop. Sa jag.
- Dansa då. Sa Liam och höjde volymen på tv:n.
- Okej vi kör battle efter maten. Sa jag och la mig i Nialls knä.
- När jag är hungrig är jag så trött. Sa jag och lotsades somna. Då kände jag hur Niall började kittla mig på magen. Sedan kom Liam och Harry springandes och hjälpte honom.
- Jag håller fast henne. Sa Niall glatt och killarna började kittla mig ännu mer.
- Hallå! Hallå? Skrek plötsligt Louis. Alla frös till och kollade chockat på Louis som sedan fortsatte sin mening:
- Om ni ska kittla någon ska ni göra det rätt. Låt mig visa. Sa han och började kittla mig under fötterna där jag var som kittligast.
- Jag är skadad! Skrek jag men kunde inte sluta skratta. Tillslut tröttnade dom och jag kastade mig upp på Louis rygg.
- Ah hjälp! Skrek Louis men jag klängde mig kvar.
- Be din tjej hoppa av min rygg Niall! Sa han sedan med en lugnare ton.
- Visst. Sa Niall och drog ner mig och vi landade i soffan. Sedan började alla skratta.
- Vi är verkligen inte normala. Sa Liam bekymrat.
- Normalt är stelt... Sa Zayn.
- Och tråkigt! La jag till och log som ett fån. Sedan kysste Niall mig på kinden log och sa "du är så söt". Jag kände hur ett lyckorus spred sig i kroppen. Jag ville nästan upp och hoppa. Men jag satt istället kvar och sa "jag älskar dig med". Han log och jag såg i hans ögon hur glad han blev av dom tre orden och kysste honom en gång till.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Vet inte riktigt om Nialls mamma verkligen heter Maura men det får vara så just nu.

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: rayahin

En tiiiilll!!!

2011-12-06 @ 19:00:47
Postat av: Jessica

Aah jättebra! :D

2011-12-06 @ 23:45:06
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skit bra! :) fortsätt så!

2011-12-08 @ 16:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0