Domino - Kapitel 29

- Det här, sa Lisa irriterat och pekade mot dörren.
- Åh, sa Tea och kollade skyldigt ner i golvet.
- Nu kommer de aldrig ge sig iväg utan en glimt av killarna, sa Lisa ännu mer irriterad. Sedan började hon tala med någon i telefonen. Jag gick och drog ner pesiernerna så att tjejerna inte kunde se in men då började de banka som vilda djur på rutorna. När Lisa pratat klart i telefonen bad hon oss gå mot scenen för att se på killarna. Vi gjorde som hon sa och gick för att möta upp killarna. Vi sa inte ett ord där vi gick, vi var nog båda besvikna på vad vi gjort.
- Här titta, sa Tea och räckte mig hennes Iphone. Jag tog osäkert emot den och läste på skärmen det stod....



Mia Stuart i sök rutan på google. Jag kollade chockat upp mot Tea och pekade på mig själv.
- Kolla på sökresultaten. Jag gjorde som hon sa och läste på länkarna "One directions toy girl Mia Stuart?" även fast jag blev riktigt tagen av den länken så läste jag vidare, "Danielle or Mia? VOTE!" jag kollade på rösterna och såg att jag hade fått 10% och Danielle 90%. Jag fortsatte läsa men plötsligt röck Tea mobilen ur händerna på mig.
- Vad gör du? Sa jag chockat och märkte inte förns då av tårarna som rann ner för mina kinder.
- Åh fan, sa jag och sprang mot närmaste dörr och öppnade den. Jag frös till och stängde sedan snabbt dörren.
- Förlåt, skrek jag sedan och hörde hur Niall som var på andra sidan dörren skrek "Haha det gör inget" som svar. Generat gick jag mot en spegel och torkade bort sminket som runnit ner för kinden och vände mig och andades ut.
- Du det står samma saker om mig, sa Tea och försökte trösta mig.
- Äsch så är det vi får bara leva med det, sa jag och klämde fram ett leende på läpparna. Hon gick fram och kramade om mig och jag hörde hur hon höll tillbaka sina tårar.
- Vet du va, sa jag och kollade in i hennes ögon.
- När dom vet vem vi dejtar kommer det inte vara såhär längre, sa jag och log. Hon log tillbaka plötsligt ploppade Harrys huvud upp mellan våra armar.
- Vad gör ni då? Frågade han.
- Inget pratar bara, sa Tea och släppte greppet om mina armar. Jag gick och satte mig på en stol och kollade på mina händer. Dom var alltid så torra och ovårdade jag hatade att måla naglarna. Plötsligt kom Niall och satte sig framför mig. Jag sträckte på ryggen men lyfte inte blicken.
- Vad är det, frågade han och tog tag i mina händer.
- Jag...äsch inget, sa jag och kollade in i hans ögon dom såg seriöst på mig och släppte inte blicken.
- Jag ser att det är något, sa han och kom närmre. Plötsligt såg jag hur Lisa kom genom korridoren med sina höga klackskor och såg irriterat på mig.
- Hon har säkert nånting att säga, sa jag och kollade på Lisa som nu stod vid oss.

- Era tjejer hade hit några fans till dörren när dom var ute och gick, sa hon och pekade på dörren som någon eller några stod bankade på.
- Var det det här du menade, sa Niall förvånat.
- Ja typ, sa jag generat och kollade ner i golvet.
- Du fick min tjej på dåligt humör va, ge dig iväg! Sa Niall plötsligt med en sträng röst och stod nu framför Lisa och pekade åt den riktning hon skulle gå.
- Vem bryr sig om dom där fansen dom vet ju inte att vi är här bara att dom är här eller hur, sa han och pekade på mig och Tea.
- Ja juste, sa Lisa generat och började gå iväg.
- Oj, sa Louis och jag i mun på varandra.
- Vadå, sa Niall och gick för att krama om mig.
- Me.. jag hann inte säga klart min mening innan han kysste mig på munnen. Jag förde min hand genom hans mjuka hår som alltid luktade melon. Vi stod så där ett tag och bara kysste varandra. När han tyckte att det var nog drog han undan mitt huvud och kysste mig på näsan och log.
- Men du hur mycket vet fansen om mig igentligen, frågade jag lite snabbt innan han hann ge sig av mot scenen.
- Jag har också tänkt på det, men de tror att du dejtar alla. Sa han.
- Åh, men när kan vi gå ut med det. Får se nästa vecka tror jag. Sa han och gick mot scenen resten av killarna följde efter utom Liam.
- Du Mia, sa han och tog mig på axeln. Jag vände mig om men han bad mig sitta kvar där jag satt, och gick och satte sig på stolen brevid.
- Det är svårt till en början, det var det för Danielle med, började han.
- Ja jag har tänkt på det, sa jag.
- Ja men det är bara gå igenom stormen för snart är den över eller hur? Sa han och log.
- Ja men...
- Inga men du klarar det här, sa han och klappade mig på huvudet, jag började små fnissa.
- Du påminner om hur min pappa brukade vara, sa jag och log.
- Haha jasså, ja jag e som pappan i bandet. Sa han och log brett.
- Nej nu måste jag gå genrep, sa han och reste sig upp från stolen.

Innan han han gå iväg sa jag:
- Liam, han vände sig om och log. Jag gick mot honom och kramade honom och sa "tack". Jag var så kort jämnfört med honom var vid hans bröstkorg.
- Äsch ville bara att du skulle veta, sa han och tog sig ur mitt grepp och började gå. Jag stod kvar och log plötsligt Tea kom springande.
- Vad är det, sa jag chockat när hon stannade till.
- Showen börjar om en timma! Skrek hon.
- Ja precis, sa jag och kollade på klockan.
- Nej nej nej, jag menar att jag måste äta nu kom, sa hon och drog med mig tillbaka till logen.
När vi var framme slängde hon sig över all mat och proppade i sig den. Jag satte mig ner och åt min macka i lugn och ro och fnissade åt Tea som ut som ett vilt djur.
- Varför tar du det inte lugnt? Frågade jag chockat.
- Ingen tid för det om jag får håll nu så får jag det inte på scenen, sa hon och log stolt över sin idé.
- Okej, sa jag och tog en bit av min macka.
- Men du får jag fråga en sak, sa han plötsligt med en seriös ton och satte sig ner.
- Visst, sa jag.
- Ehm, lite konstig fråga men har velat vetat så länge nu, Hur långt har du och Niall gått? Sa hon och log brett men osäkert.
- Menar du, jaha så. Sa jag chockat.
- Ja du vet sängen eller inte, sa hon och log.
- Vi har inte haft sex, sa jag och började skratta.
- Har ni inte? Sa Tea chockat.
- Nej haha, Varför så chockad? Frågade jag osäkert.
- Nej men jag och Harry har liksom..
- Ni har haft sex! Skrek jag ut chockat.
- Shh Mia, sa hon och slängde sig över mig.
- Men det är ju.. ni.. har åh gud, sa jag fortfarande chockat.
- Men asså bara en gång, sa hon och försökte lugna ner mig.
- När!?
- Veckan efter din mammas begravning, sa hon osäkert.
- Åh men aja det är ditt val, bara det kändes som ett bra val så, sa jag och log.
- Bra det var super! Sa hon.
- Okej jag vill inte höra, sa jag och höll för öronen. Hon började skratta och satte sig brevid mig och slog på tv:n som hängde i taket. Det var nyheter om något president val inget att se så hon böt till Vänner istället. Jag försökte konsentrera mig på avsnittet men kunde inte sluta tänka på Teas min när jag sagt att jag och Niall inte hade haft sex. Var det dåligt av oss? Var vi efter eller något? Dom tankarna flög runt i mitt huvud.

När vi tittat på tv:n ett tag öppnades plötsligt dörren.
- Tjejer nu börjar konserten kommer ni? Det var Gemma som frågade.
- Ja vi kommer, sa vi och stängde av efter oss.
Hon gick med oss hela vägen till scenen där killarna stod redo för att gå ut. Niall gick fram till mig och kysste mig på munnen.
- Lycka till nu, sa jag och log. Jag fixade också till hans frilla som hade ruffsat till sig lite.
- Kan jag gå nu, frågade han  och skrattade åt mig.
- Javisst, sa jag och kysste honom på kinden. Sedan sprang dom ut på scenen och möttes av flera tusentals tjej skrik. Jaglutade mig lite ut för att se hur mycket folk det var och såg att det var fullsatt.
- Kom ni ska få sitta så ni ser killarna, sa Paul och tog oss till en balkong över publikhavet. Där satt vi hela konserten och såg på våra duktiga pojkar och log som fån. Tea skrek till och med när Harry gjorde sina små dans moves när de sjöng "One thing" när det var en låt kvar till "I want" fick vi går till scenen igen och göra oss redo. När vi stod och såg på killarna som rörde sig på scenen och var glada kröp en konstig känsla sig fram i min kropp.
- Jag är nervös, är du också det? Frågade jag Tea osäkert.
- Ja såklart men tänk bara på Niall där ute så blir nog allt bra, sa hon och kramade mig lite snabbt. Nu hördes en smäll och ljuset blinkade till, låten var slut. Jag började skaka och hoppade där jag stod.
- Nu kör vi, sa Tea och puttade till min axel.
- Ja, sa jag osäkert och tryckte mina händer mot magen. Nu kom Harry och Niall springande och hämtade oss.
- Hur är det, sa Niall och tog min hand.
- Vet inte, sa jag och andades ut. Plötsligt puttade Niall in mig bakom scenen igen och tryckte mig närmre honom.

- Du klarar det här, sa han och kysste mig snabbt. Jag log och vi sprang ut på scenen för att hinna till låten start. Han förde mig mot en stol brevid Tea och jag satte mig. Sedan började dom sjunga han såg på mig och jag kunde inte hjälpa det jag började gråta. Jag vände mig mot Tea som nu stod och dansade med Harry han snurrade henne och sjöng i micken samtidigt. Jag log och plötsligt tog Niall min hand och jag reste mig upp. Han log mot mig sedan vände han sig mot publiken och höll upp våra händer i luften plötsligt började alla i publiken skrika och aplådera. Jag började skratta hade nog aldrig varit så glad tidigare, de var inte arga.
- Vi tar en till låt vad sägs som "Domino" med Jessie J? Sa Liam när låten tog slut. Alla i publiken skrek av glädje och Louis vinkade till teknikerna att sätta på bakgrunden, efter ett tag dånade låten i högtalarna och killarna sjöng.
- Du kan låten eller hur? Viskade Niall i mitt öra.
- Ja självklart min favorit, Hur visste du? sa jag glatt.
- Kollade din Iphone, Sjung med mig. Sa han och höll micken mellan våra huvuden. Jag log och sjöng med
"Rock my world into the sunlight Make this dream the best I've ever known Dirty dancing in the moonlight Take me down like I'm a domino..." Efter ett tag märkte jag att ingen annan sjöng med och såg mig omkring alla stod nu och tittade på mig. I det här tillfället hade jag lust att springa av scenen men gjorde istället något jag aldrig någonsin trott jag skulle göra.
- Kom igen nu grabbar sjung med! Sa jag och började dansa runt på scenen, killarna log och började sjunga med. När konserten var slut tackade killarna och vi ställde oss i mitten av scenen och bugade åt alla underbara fans som stod och skrek av glädje. Sedan sprang vi ut till korridoren för att killarna skulle ta bilen snabbt till ett hotell innan någon av fansen hinner se dom. Vi hoppade snabbt in i den väl igenkända hummern på baksidan och bar oss iväg.
- Du Mia, sa Louis plötsligt.
- Ja, sa jag.
- När hade du tänkt berätta för oss att du kan sjunga, sa han chockat.
- Äsch det kan jag väl inte, sa jag generat.
- Joho shit du lät precis som Jessie J där ute! Sa Liam.
- Ja, sa Zayn.
- Haha sluta, sa jag osäkert.
- Gillar du att sjunga? Frågade plötsligt Niall som fortfarande höll mig handen.
- Ja jag älskar att jamma runt liksom det och att dansa får mig att glömma alla problem. Sa jag.
- Du sjunger super fint i alla fall, sa han och kramade om mig och kysste min panna. Jag log och sa sedan:
- Tack! Ni är så underbara, jag har stått på scen med One direction. Den började skratta och vi började prata om hur det var vilken känsla man hade på scenen. Plötsligt log Harry mot sin mobil han och Tea hade suttit och hånglat hela vägen till hotellet.
- Vad är det, sa Tea nästan lite avundsjuk på mobilen.
- Mia kolla din twitter, sa han och log. Jag tog fram min mobil och kollade snabbt in på twitter. Såg att jag hade fåt över 500 tweets med mitt namn och över 1000 nya followers bara idag.
- Vad är det här? Sa jag chockat.
- Vadå får jag se, sa Niall och tog mobilen från mig.
- Oj worldwide trend med ditt namn i #MiathenewJessieJ, läste han högt.
- Va ,sa jag chockat och drog tillbaka mobilen. Han hade rätt jag var worldwide trend och typ känd nu, jag log och kollade chockat på de andra som log tillbaka.
- Hur gick det här till på typ 10 minuter, sa jag chockat.
- Välkommen till våran värld, sa Louis och log.
- Haha ja, sa jag och kysste Niall.
- Jag då, sa Tea.
- Du har fler followers ser jag, sa Harry och kramade henne.
- Yeeey, sa hon glatt och kysste honom. Utan att fråga föjde vi med killarna upp på hotellet och fortsatte våran underbara och roliga kväll där.
Rock my world into the sunlight
Make this dream the best I've ever known
Dirty dancing in the moonlight
Take me down like I'm a domino


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Ja här fick ni det haha vad tycker ni?xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Anonym

jätte bra :D

2011-12-28 @ 12:29:13
Postat av: emma

grymt bra ! :)

2011-12-28 @ 13:27:45
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: Linnea<3

ÅHHHHH MER MER MER MER MEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D<3

2011-12-28 @ 16:10:54
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-28 @ 17:25:41
Postat av: emma

sjukt bra!!! varifrån e rörliga bilderna av niall?? älskar dom!!!!

2011-12-31 @ 18:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0