Sminkös - Kapitel 28

- Ja jag vill ha ett kort med dig också, vad heter du? Sa flickan.
- Mia jaha kom hit då, sa jag och satte mig på huk. När vi tagit kort ville tjejerna ha en sista kram innan de skulle åka hem.
- Du är så snäll Mia är du och Niall kära? Sa den yngsta flickan.
Jag skrattade till och kollade på Niall.
- Vem är inte kär i Niall? Sa jag och de höll med sedan gick dem. Han tog min hand och kysste min kind när vi gick mot bilen som nu hade fått vänta ett tag.
- Du är så fin med barn, sa jag och log.
- Du med, sa han och öppnade dörren åt mig sedan hoppade vi in i bilen.


Sätt på låten om du vill:


När jag kom in i bilen såg jag att vi inte var ensamma. Där satt Louis,Liam,Zayn,Harry och Tea.
- Hej, sa jag chockat.
- Hej hej, sa de allihopa och log som fån. Harry höjde sedan radion där de spelade "The naked and the famous - Young Blood" och trummade med händerna till musikens takt. När de alla hade suttit tysta ett tag hörde jag hur Tea som satt på andra sidan vid fönstret vi mitt säte höll på att gräva i någon påse. Jag la märke till att hon hade på sig en fin klänning, sedan kollade jag på resten av killarna de hade också fin kläder på sig.
- Här fånga, sa hon plötsligt och kastade något svart på mig, jag fångade och såg att det var en klänning.
- Vart ska vi? Frågade jag chockat.
- Du och Niall ska byta om på toan vid den här macken, sa hon och föste ut mig genom dörren.
- Här har du skor också, sa hon och gav dom till Zayn som sedan gav dom till mig. Vi gick tillsammans mot toaletterna och delade sedan på oss jag gick in på damernas och låste efter mig. Var det något jag hatade var det att byta om på almäna tolaetter, det luktade illa och golvet var alltid skitigt. Jag ställde mig på toalocket så jag inte skulle trampa i något. Jag drog så snabbt jag kunde på mig klänningen, det var en tajt lång armad klänning med en lång uringning på ryggen. Jag satte snabbt på mig skorna för att kunna kolla mig i spegeln. Jag stod där länge och studerade klänningen, den var sjukt snygg men jag kunde inte undgå att tänka på vad jag skulle ha den till. När jag fixat till håret lite som jag tidigare haft i en vanlig hästsvans gick jag ut mot bilen igen. När jag gick mot bilen såg jag hur killarnas blickar fastnade vid mig, jag skrattade till. Niall stod och gapade som ett fån utan för bilen. När jag kommit fram till honom sträckte jag mig fram och kysste hans kind. Han försökte säga något med det enda som kom fram var "ehhömmhu" jag började skratta och satte mig i bilen brevid Tea den här gången.

- Hej snygging! Sa hon och sträckte fram handen, jag skrattade till gjorde en high five och satte mig sedan ner.
- Du ser otrolig ut, sa Niall som nu satt sig i sätet framför tillsammans med Liam.
- Tack detsamma, mmen kan någon säga vart vi ska? Sa jag panikslaget.
- Jag vet inte, sa Tea.
- Ni då? Sa jag och kollade på killarna som satt framför, ingen av dom svarade.
- Men åh... sa jag irriterat och korsade armarna.
- Det är en överaskning, sa Niall glatt.
- Åh, sa jag skeptiskt.
- Du kommer gilla den det lovar jag, sa han och tog min hand.
- Du kommer älska den, skrek Louis som satt vid ratten och körde.
- Håll koll på vägen, sa Liam.
- Jaja, sa Louis so sedan kollade i bakspegeln och log mot mig.
När vi åkt ett tag så var vi framme, Louis stannade bilen och vi hoppade alla snabbt ut. Vi hade stannat upp bakom stadens stora konsert arena. Jag kollade upp och såg en stor skylt med killarna på, de stod Up all night tour 19 december. Jag kollade överlyckligt på dom och började hoppa.
- Det är idag ju! Skrek jag och fortsatte hoppa. Tea som inte hunnit läst skylten än stod och glodde med en fundersam blick på mig.
- LÄS LÄS LÄS! Skrek jag och sprang och kramade Niall.
- Jag sa ju att du skulle gilla den, sa han och log.
- Jag älskar den, sa jag och kramade om de andra killarna också. Plötsligt hörde jag hur Tea brast ut i ett skrik. Sedan kom hon springande mot Harry som stod redo med armarna utsträckta och log. Hon hoppade upp och klamrade fast benen runt honom. Han började skratta och kysste henne.
- Tack tack tack så mycket, skrek hon och kramade de andra killarna.
- Haha ni vet ju inte änns vad som ska hända, sa Louis och skrattade.
- Juste vad ska vi göra? Sa jag och skattade.
- Vi har våran första konsert idag som ni nog såg, vi tänkte ta upp er på scenen under I want och ni ska få stå backstage hela showen, Sa Niall.
- Ja ja ja! Sa jag och hoppade.
- Haha kom nu, vi måste in innan någon ser oss, sa Liam och vi började gå mot en dörr där det stod "endast scen behöriga" på.

När vi kom in genom dörren gick vi genom en lång korridor med dörrar på varje sida. Vi mötte upp Gemma som vi tidigare träffat hon höll i en mapp och hade en öronsnäcka som hon pratade i telefon i. Hon såg ut att ha fullt upp, men killarna bad oss följa med henne. Vi gjorde som dom sa och gick efter henne där hon pratade för fullt, när hon pratat klart i telefonen vände hon sig hastigt om och sa:
- Nej men hej igen tjejer, förlåt det är mycket just nu. Sa hon och pekade på sin öronsnäcka.
- Hej ja vi förstår det, sa Tea och sträckte fram handen.
- Hej hej, sa jag och skakade hand med Gemma som log.
Vi stannade inte länge utan fortsatte sedan att gå hon tog till en dörr där det inte fanns någon lapp.
- Här ska ni vara, sa hon och öppnade dörren. Rummet var fullt med chips och annat snacks, men också mat som mackor och riskakor. Vi gick in och såg oss omkring med gapande munnar. Längre in i rummet fanns en chocklad fontän och färska jordgubbar.
- Ät inte för mycket bara, sa hon och skrattade.
- Nejrå, sa Tea och log.
- Eran sminkös kommer om några minuter, sa hon och var på väg att gå.
- Sminkös, frågade Tea överlyckligt.
- Ja ni kan ju inte se plastiga ut på scenen, sa hon och skrattade åt Tea som nu hoppade omkring i logen.
När vi väntat ett tag kom två kvinnor in i logen med en varsin stor väska efter sig. De bad oss sätta oss vid sminkborden och tog fram sina produkter. De sminkade oss lätt med skarpa ögon svart ögonskugga och kajal. Jag brukade inte ha så skarpa ögon så jag var lite skeptisk till en början men de sa att vi såg bra ut. När de sminka klart oss bad dom oss gå ut och se oss omkring lite. Vi fick följa med en tjej vid namn Lisa till baksidan hon skulle "göra någonting viktigt" sa hon och vi följde efter.

När vi kom ut tog hon upp ett paket Marlboro lights ur fickan. Hon tog en och tände på den sedan räckte hon oss paketet.
- Vill ni ha, frågade hon med cigaretten i mungipan.
- Nej tack vi röker inte, sa Tea glatt.
- Visst, sa Lisa och stoppade ner paketet i fickan igen.
Efter att vi stått ett tag och bara stirrat på Lisa som såg så otroligt tuff ut när hon rökte kom jag på att jag inte ville lukta rök senare, så jag började gå mot vägen för att ta en sväng.
- Vart ska du? Sa Tea chockat.
- Gå en sväng bara ska ni med?
- Jag stannar här gå ni, sa Lisa otrevligt. Tea gick snabbt efter och vi gick tysta ett tag innan vi började prata om Lisa, hur skum hon var och hur läskigt arg hon såg ut. När vi gått ett tag kom vi fram till framsidan av Arenan där stod det över 500 tjejer och köade till ingången. Vi stannade chockat till och glodde på skaran som låg med sovsäckar och filtar och satt och sjöng på killarnas låtar. Plötsligt såg jag Emma och hennes vänner som satt lite längre fram i kön. Jag vände mig snabbt om och började gå tillbaka. Tea märkte det inte förns jag hade gått ett tag, hon kom springande efter mig och tog tag i mina axlar.
- Vad är det Mia? Sa hon chockat.
- Emma, sa jag chockat.
- Vadå Emma vem? Frågade hon chockat.
- Emma i klassen hon är där, snälla kan vi bara gå, sa jag och höll in tårarna. Hon snurrade på mig och kramade om mig.
- Såja låt inte den där Emma förstöra din dag nu, sa hon tröstande.
- Nej, snyftade jag.
- Där är Nialls flickvän! Skrek plötsligt en röst bakom Teas rygg. Jag kollade chockat för att se vem det var men hann inte innan en hel flock med tjejer kom farande mot oss. Jag tog snabbt tag i Teas hand och vi började springa.
- Hur vet dom vilka vi e? Sa Tea mellan sina andetag i farten.
- Jag berättar det sen! Skrek jag och sprang mot dörren där Lisa fortfarande stod och rökte. Man såg i paniken i hennes blick att det var många som sprang efter oss.
- Öppna dörren snabbt! Skrek jag och hon gjorde som jag sa, vi sprang snabbt upp för trappan och slängde oss in genom dörren och hon stängde snabbt efter oss. Vi landade på golvet och såg genom glasdörren hur flera tjejer stod utanför och skrek.
- Det här är inte bra, sa Lisa nervöst medan hon knappade på sin iphone. Det såg ut som hon skulle ringa någon.
- Vad är inte bra? Frågade Tea stressat.
- Det här, sa Lisa irriterat och pekade mot dörren.
- Åh, sa Tea och kollade skyldigt ner i golvet.
- Nu kommer de aldrig ge sig iväg utan en glimt av killarna, sa Lisa ännu mer irriterad. Sedan började hon tala med någon i telefonen. Jag gick och drog ner pesiernerna så att tjejerna inte kunde se in men då började de banka som vilda djur på rutorna. När Lisa pratat klart i telefonen bad hon oss gå mot scenen för att se på killarna. Vi gjorde som hon sa och gick för att möta upp killarna. Vi sa inte ett ord där vi gick, vi var nog båda besvikna på vad vi gjort.
- Här titta, sa Tea och räckte mig hennes Iphone. Jag tog osäkert emot den och läste på skärmen det stod....


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Fula bilder och rätt så Kort kapitel.
Haha vilket slut, kommer skriva nästa så fort jag kan! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: emma

riktigt bra ! :)

2011-12-26 @ 14:14:07
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: DANIELLA DEN BÄSTASTE!!!

gryyymt bra!!

2011-12-26 @ 18:12:05
URL: http://thecupcake.devote.se
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2011-12-26 @ 18:31:07
Postat av: Sara

super bra! meeeeeeer xx

2011-12-26 @ 20:17:16
URL: http://twitter.com/#!/SaraLoveLouis
Postat av: E m i l y ♥

åh, herregud vad spännande.. Jättebra <3

2011-12-26 @ 21:02:28
URL: http://mikaelsdotter.webblogg.se/
Postat av: Sara T

Snälla nästa ikväll?! <33

2011-12-27 @ 20:09:39
Postat av: Anonym

Kolla in min Novellblogg? Sneela?;) haha

http://onedirectionlove.blogg.se/



PUSS.

2011-12-28 @ 04:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0