Ånger - Kapitel 27

- Kommer du Liam dom ringer nu! Skrek han.
- Okej jag kommer, sa han lite irriterat för att han störde oss.
- Förlåt jag måste gå nu men det var trevligt att prata med dig Mia. Du är verkligen rätt typ för Niall, sa han och log sedan gick han in. Jag log för mig själv och kände att jag inte frös längre Liam var bra på det sättet han fick en att glömma allt omkring sig och bara prata ut om saker. Jag reste mig upp och gick in i vardagsrummet då jag hörde att killarna pratade i telefonen i Nialls rum. De hade högtalare på så jag spetsade öronen för att höra vad de sa.


Samtalet började med att killarna skrek "hej" så högt de kunde och skrattade sedan. De fick frågor om deras turne som nu väntade men sedan fick dom en fråga som fick mig att få en klump i magen. Frågan löd "Dejtar ni någon eller är ni allihopa singlar?" Jag hoppade till och satte örat nära väggen för att höra killarnas svar.
- Jag har fortfaranade min Danielle! Sa Liam och man hörde att han var lycklig.
- Jag dejtar Ellinor, sa Louis.
- Jag dejtar fortfarande Tea, sa Harry.
- Ni andra då? Sa mannen i telefonen.
- Ehm... jag är singel, sa Zayn osäkert och nu väntade alla på Nialls svar. Jag satte mig på soffräcket för att höra hans svar ännu bättre.
- Jag träffar någon just nu, sa han.
- Dejtar eller? Vad heter hon då? Sa mannen i telefonen.
- Ehm..Mia ja vi dejtar, men har varit goda vänner ett bra tag nu, svarade han.
Jag kände hur jag tappade ballansen och föll mot golvet med en duns. Jag reste mig hastigt upp och fixade till håret som ruffsat till sig ordentligt. Men hann inte ställa mig upp innan jag hörde hur någon kom ut från Nialls rum. Jag kollade hastigt upp med en chockad blick, och han började skratta.
- Oj, vad har hänt här då? Sa han sedan.
- Ehm...inget jag tappade bara något, sa jag och reste mig upp.
- Jaha, vadå? Ska jag hjälpa dig att leta, sa han och började se sig omkring.
- Nej! Skrek jag panikslaget.
- Okej, sa han och kollade chockat på mig.
- Jag hittade den, sa jag och tog upp en lapp som låg på bordet och log glatt. Han kollade med en konstig blick på mig och gick för att sätta sig i soffan.

- Är intevjun klar? Frågade jag och satte mig i soffan.
- Nja snart om... sa han och kollade på sin klocka.
- 30 sekunder! Sa han och hoppade till.
- Jaha okej, sa jag och han slog i lugn och ro på tv:n och då började plötsligt resten av killarna komma in i rummet.
- Klara jag sa ju det! Skrek Louis glatt och klappade händerna åt sig själv. Jag började små fnissa åt hans knäppa små skämt och plötsligt satte sig Niall brevid mig. Han la sin hand på mitt ben och jag kollade in i hans ögon han log och hoppade in i samtalet killarna nu hade. De pratade om att turnen börjar snart men släppte allt när Tea plötsligt kom in i rummet. Hon kollade upp och såg att vi alla satt där och höll om handuken runt kroppen hårdare.
- Oj, sa hon chockat och gömde sig bakom dörrkarmen.
- Vad gör du? Sa Harry lika chockat.
- Jag glömde kläderna i ditt rum Niall.
- I Nialls rum? Sa Harry argt.
- Nej asså jag skulle lämna tillbaka tröjan jag lånade igår, sa Tea och stoppade tanken som flög i Harry på en sekund.
- Jaha låt mig hjälpa dig, sa han och reste sig upp för att "hjälpa" Tea.
- Killar snälla skaffa era egna killar, sa han till killarna som nu satt och stirrade på Tea, men de vände sig snabbt om när Harry sagt till dom och började små fnissa.
- Pinsamt, sa Louis och fortsatte zappa mellan kanalerna.
- Vad händer idag då? Frågade jag nyfiket.
- Inget alls vi åker ikväll för att börja träna inför konserterna, sa Niall.
- Okej, sa jag och tänkte efter vad vi kunde hitta på allihopa. Men då gjorde Niall en konstig gest med huvudet mot killarna och plötsligt sa Liam:
- Vi ska i alla fall iväg och handla julklappar, jag hatade att handla julklappar så jag satt kvar medans dom andra reste sig upp.
- Jag följer inte med, sa jag osäkert.
- Det är lugnt jag stannar, sa Niall och kysste min panna.

Någon timme senare:

Jag låg på golvet i Nialls rum och spelade något konstigt kortspel medans han var och duscha. Killarna och Tea hade åkt till något centrum för att handla. Han hade sagt att vi skulle hitta på något kul efter han hade gjort sig iordning. När jag byggt höga torn av kortleken kom plötsligt Niall in i rummet i bara handuk. Jag kollade snabbt upp och plötsligt föll mitt torn ner i en hög.
- Nej men åh...sa jag irriterat och började plocka ihop korten igen.
- Oj förlåt, sa han och gick för att leta efter kläder att ta på sig från garderoben på andra sidan rummet.
- Jag glömde kläderna jag med, sa han och gjorde någon skum min som fick mig att börja skratta. Han började också skratta och drog på sig kalsonger under sin handuk. Jag kom på mig själv genom att jag fastnat med blicken och plockade snabbt ihop korten och la ner dom i förpackningen. När jag skulle lägga tillbaka spelet på hyllan kände jag hans andetag i min nacke och stannade till. Han drog sin hand från min höft upp till mitt hår. Sedan föste han bort hår från mitt öra och viskade: "Vad vill du göra nu?"
Jag blev helt stel i kroppen och fick upp bilder i huvudet där jag och Niall låg och kysstes hans säng men sa inget utan vände mig bara om och kysste honom. Jag drog mina armar om hans bara överkropp och pressade händerna in i hans hårbotten. Plötsligt lyfte han upp mig och tryckte mig mot byrån. När jag plötsligt tryckte bort hans kropp från mig stannade han till och kollade frågande på mig.
- Inte nu, sa jag och gav honom en ledsen blick.
- Åh, sa han och lyfte ner mig och gick för att ta på sig en tröja. Han såg ledsen ut.
- Förlåt, sa jag och fixade till min tröja som åkt högre upp på magen.
- Äsch man ska inte tvinga någon, sa han och kysste min panna. Jag kände hur ångern spred sig i kroppen när han lämnade rummet.

När vi stod i hallen och klädde på oss ytterkläderna kom jag att tänka på intevjun från morgonen och log.
- Vad är det? Sa han hade lagt märke till leendet som nu var på mina läppar.
- Nej men kom och tänka på din fina intervju imorse, sa jag och fortsatte knyta skorna jag fått låna från Maura.
- Jaha vad var så fint med den? Sa han fundersamt.
- Att du nämde mig, sa jag och log.
- Såklart jag nämner dig gumman. Sa han och tog min hand för att dra upp mig från golvet.
- Aw tack i alla fall det är skönt att veta att du vill nämna en, sa jag. Jag fick inget svar utan en mjuk kyss på läpparna och ett leende innan vi gick ut genom dörren i regnet. Han tog min hand och sa att vi skulle gå en lång bit, jag frågade vart vi skulle men han sa att det skulle bli en överaskning. När vi gått i över 10 minuter började jag förstå vart han tog mig, till Nandos vi åt alltid där på "flickväns fredagen" som han kallade den. Det var den dagen i veckan han ägnade all tid åt mig och ingen annan fick vara med, jag gjorde självklart samma sak mot honom den dagen men den kallades "flickväns fredagen" för att det inte fans någon veckodag på p som i pojkvän. Jag hade rätt längre ner på gatan låg det Nandos världens godaste snabbmats ställe, jag log för mig själv och höll om hans hand hårdare.
- Nandos va? Sa jag och försökte se söt ut medans jag gjorde någon konstig dans runt honom där han gick.
- Japp, hoppas du är hungrig. Sa han glatt.
- Ja jag är super hungrig! Sa jag och log han log tillbaka man såg att han tänkte "jag lyckades göra henne glad jippie". Eller något liknande. När vi steg in i resturangen var det inte så många där. Niall hälsade glatt på personalen som kände honom väl, det är ju ändå hans favorit ställe att äta på.
- Det vanliga eller? Sa en kille från kassan när vi slog oss ner vid ett bord.
- Ja för mig i alla fall, vad vill du ha älskling? Frågade Niall och kollade på mig.
- Ehm jag tar en stek tallrik,fanta och lite taco chips med dip. Sa jag utan att änns kolla i menyn.
- Okej du hörde vad hon sa, sa Niall och började skratta.

Plötsligt kom en annan kille fram och gjorde något konstigt handslag med Niall och sa något i stil med "Hej brorsan hur äre?". Jag började småfnissa när jag såg hur tuff Niall kände sig och låtsades sedan läsa menyn för att inte störa dom.
- Vem är det här då? Sa plötsligt killen och tog på min axel. Jag hoppade till och kollade chockat på honom.
- Jag? Jag är Mia, sa jag förvirrat.
- Åh, sa killen och gjorde någon konstig min mot Niall så att han började skratta.
- Hon är min flickvän Marcos, sa han sedan.
- Jaha trevligt att träffas, sa killen och skakade min hand.
- Jag är Marcos, sa han sedan.
- Mia som sagt, sa jag. Sedan kom den andra killen till bordet med massor av tallrikar i händerna. Han ställde ner allt och plötsligt var bordet fullt av mat.
- Ja du dejtar ingen Paris Hilton i alla fall, sa marcos och kollade ner på min mat. Niall började skratta.
- Det är ju bra, sa Niall och log mot mig.
- Ja super bra, sa Marcos och log. Killen som delat ut maten hälsade också på mig och sa att han heter Milos och att de alla var bröder.
- Jag har aldrig sett er här? Sa jag chockat.
- Nej vi tog över företaget i sommras, sa Milos som nu gått tillbaka till kassan och stod och räknade pengar.
Vi satt och pratade med killarna ett tag och när vi ätit upp allt gjorde vi oss redo för att gå. Jag fick en kram från båda killarna som glatt sa att de skulle bjuda på mat nästa gång jag kom ensam. Niall hade redan mat kort där och fick allt gratis. Jag tackade glatt för maten sedan gick vi.
- Vart ska vi nu? Sa jag och tog hans hand.
- Det får du se, sa han och tog upp sin mobil och smsade någon.
- Säg säg säg! Sa jag otåligt.
- Nej jag kan säga att vi ska hoppa in i den bilen i alla fall, sa han och pekade mot en stor hummer samma hummer som jag hade åkt med efter festen med killarna. När vi gått halvägs över parkeringen hörde vi att någon gick bakom oss. Vi vände oss om och såg två små flickor i 10 eller 9 års åldern.
- Hej, sa vi chockat och såg sedan blocken och kameran de höll i händerna.
- Du får säga, viskade den ena flickan.
- Nej du, sa den andra och puttade fram den brunhåriga korta flickan som bar en One direction tröja.
- Vill ni ha autograf? Frågade Niall och böjde sig fram.
- Ja, sa tjejerna man såg att de var nervösa de kunde knappt stå still. De räckte fram sina block och han frågade vad deras namn var. Han såg så söt ut där han satt på knä i regnet.
När han skrivit klart reste han sig upp och tog min hand.
- Vill ni inte ha en bild och en kram? Frågade jag och blinkade åt tjejerna som börjat gå.
- Jo juste tack, skrek tjejerna och kom tillbaka springande.
- Jag kan fota, sa jag och tog kameran från den lite äldre tjejen. Niall lyfte upp båda två och jag fotade sedan ville dom ha en bild där de pussade honom på en varsin kind. De var så söta de stod och små fnissade när de kysste hans kinder. Plötsligt kom deras mamma gående.
- Mamma mamma titta det är Niall, sa tjejerna och pekade på Niall som de nu stod brevid.
- Oj hej, sa mamman trevligt. Vi hälsade tillbaka och jag lämnade tillbaka kameran.
- Vänta, sa en av tjejerna.
- Vadå, sa Niall chockat.
- Nej inte du du, sa flickan och pekade på mig.
- Jag? Sa jag och pekade frågande på mig själv.
- Ja jag vill ha ett kort med dig också, vad heter du? Sa flickan.
- Mia jaha kom hit då, sa jag och satte mig på huk. När vi tagit kort ville tjejerna ha en sista kram innan de skulle åka hem.
- Du är så snäll Mia är du och Niall kära? Sa den yngsta flickan.
Jag skrattade till och kollade på Niall.
- Vem är inte kär i Niall? Sa jag och de höll med sedan gick dem. Han tog min hand och kysste min kind när vi gick mot bilen som nu hade fått vänta ett tag.
- Du är så fin med barn, sa jag och log.
- Du med, sa han och öppnade dörren åt mig sedan hoppade vi in i bilen.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

God jul och happy Boo Bear day imorgon ju ha en underbar dag alla läsare. xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Sandra

Bästa hittills! Fortsätt så ;)

2011-12-23 @ 14:04:22
Postat av: emma

skitbra ! :)

2011-12-23 @ 15:20:34
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Jessica

Jättebra!!xxx

2011-12-23 @ 20:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0