Frukost - Kapitel 26

- Alltid asså, sa han och kliade sig på armen.
- Haha vadå? Sa Louis och slängde sig på Zayns ben.
- Aj, Lou, sa han och tog på sitt ben.
- Jag vet att du älskar mig, sa Louis och skrattade.
- Mmm, sa Zayn och kollade mot trappen där man nu hörde steg. Vi vände oss alla om för att se vem som kom ner för trappan.



Det var Greg, vi började alla små fnissa när han smällde igen badrumsdörren med en duns. Han hade gett oss en arg blick innan han gått till badrummet. Fast jag förstod honom vi sjöng och spelade gitarr såhär tidigt på morgonen då får man bli arg.
- Äsch ska vi äta frukost? Sa Harry som nu börjat piggna till.
- Jovisst kom, sa Niall och gick ut till köket då vi andra följde efter. Han gick runt och öppnade oika skåp och bad Louis ta ner flingorna från hyllan han inte nådde upp till.
- Vad vill ni ha då? Sa han plötsligt när han ställt fram lite olika flingpaket på bänken.
- Ja du verkar ju ha flingor så det går nog i, sa Liam och Harry gjorde tummen upp mot Niall som började skratta.
- Okej varsågoda och sitt då, sa Niall och gjorde en gest mot bordet. Harry sprang snabbt och tog stolen vid fönster mitt emot Tea, just då märkte jag att han gick runt med ett täcke runt midjan.
- Säg att du har kallsonger där under? Sa jag chockat, man hade ju hört rykterna om att han gillar att sova naken. Alla brast ut i skratt och jag stod där som ett fån så jag satte mig diskret ner på den enda lediga stolen brevid Louis.
- Såklart jag har, sa han och fortsatte att skratta.
- Men man har ju hört en del om dig och att du gillar att sova naken, sa jag chockat.
- Men inte hemma hos folk, sa han och höll sig på magen och skrattade ännu mer.
- Men i X-factor huset gick det visst bra, sa jag och skrattade.
- Haha det var bara på skoj, sa han och skrattet lugnade ner sig.
- Åh okej, sa jag och skämdes lite.
Vi tog alla lite flingor jag tog Froot loops med mjölk gillar inte fil och ett glas juice. Efter några minuters tystnad ställde Tea en fråga som fick alla att börja tänka.

- Går det konstiga rykten om er ofta? Alltså som inte är sanna, frågade hon och satte sig redo för svar.
- Nja, alltså ofta om att vi dejtar folk som vi inte alls känner, eller bara är vänner med. Sånt är tråkigt, sa Niall som stod vid mixern och mixade en varsin smoothie till oss alla. Han delade ut dom snabbt och vi tackade, de var rosa och smakade jordgubb riktigt gott faktiskt.
- Ja ofta går det rykten om att jag och Danielle har gjort slut också, fortsatte Liam och rörde om i sin flingskål.
- Ja man borde inte tro på allt man läser är lätt att säga nu, sa Harry.
- Ja precis men jag trodde på precis lika mycket innan jag sökte till X-factor, la Louis till.
- Är det något som verkligen har sårat er? Sa Tea, jag tyckte hon började bli lite jobbig men det verkade inte killarna tycka de var vana med frågor.
- Nja ibland kan de skriva att Harrys mamma sagt något fast hon inte gjort det, sa Niall och Harry nickade och höll med.
- Men det värsta är nog "haters" på twitter och andra hemsidor, sa Harry.
- Ja de kan skriva riktigt hemska saker som hot, att vi borde dö och att vi är bögar sånt känns obehagligt, sa Zayn.
- Förstår det, sa Tea och kollade ner i sin kopp med kaffe. Det blev tyst en långstund sedan kollade hastigt Harry på klockan.
- Klockan är halv elva de ringer snart, sa han sedan.
- Vilka? Sa jag chockat.
- Radio131 de ska intevjua oss via telefon, sa Liam.
- Jaha, sa jag medan alla killarna reste sig upp och gick mot badrummet där Greg fortfarande var kvar.
- Vad gör du Greg? Sa Niall och bankade på dörren.
- Badar, skrek han argt tillbaka.
- Okej, vi kollar mammas badrum då, sa han och sprang upp för trappen. Jag, Tea och Harry stannade kvar på nedervåningen.

De satte sig i soffan och började prata "gullesnack" så som "du är så söt, nej du är sötare, nej men du är sötast". Så jag bestämde mig för att gå ut en sväng, så jag gick för att leta upp en tjocktröja i Nialls rum. Jag letade i hans gamla garderob och hittade en mörkgrön med något gult tryck på vid magen. Jag klängde snabbt på mig den och ett par mjukisbyxor som jag kom på att jag behövde, man kunde ju inte gå ut i bara trosor. Jag gick sedan snabbt ut på baksidans varenda och satte mig på en av de igen frostade stolarna och kollade ut på ängen som låg bakom deras hus. Jag minns hur jag och Niall ofta sprang och lekte där när våra familjer hade piknik där tillsammans när vi var yngre. Allt var så lätt på den tiden Niall var en nära vän och på senare tid min pojkvän, vi hade alltid tid för varandra. Men nu var han kändis och jag var inte den enda som älskade honom utan flera hundratusentals skrikande fans också. Men jag påminde mig själv med meningen " Så länge han är lycklig är jag det" och log för mig själv. Plötsligt öppnades dörren bakom mig med ett knak, sag vände mig om där stod Liam. Han vinkade och log brett.

- Vad gör du här ute i kylan själv? Frågade han sedan.
- Tänker... sa jag när han sa kylan kom jag på att jag frös och kramade om mina armar runt min mage.
- Vad tänker du på? Sa han och satte sig brevid mig och såg ut över ängen precis som jag.
- Minnen med Niall och mamma, sa jag och log lite snett.
- Åh, hur länge kände du och Niall varandra igentligen? Frågade han för att inte nämna min mamma.
- Hela livet antar jag, först lärde ju mamma och hans mamma känna varandra sedan gick vi i samma klass sedan dagis. Sa jag och log när jag tänkte på våran relation.
- Vad kul, han har berättat om dig lite att ni var bästisar och så men adrig om att ni var tillsammans. Sa han sedan.
- Haha ja men vi var väl bara tillsammans för att vara tillsammans då antar jag, sa jag och log. Plötsligt skrek Louis på Liam från vardagsrummet:
- Kommer du Liam dom ringer nu! Skrek han.
- Okej jag kommer, sa han lite irriterat för att han störde oss.
- Förlåt jag måste gå nu men det var trevligt att prata med dig Mia. Du är verkligen rätt typ för Niall, sa han och log sedan gick han in. Jag log för mig själv och kände att jag inte frös längre Liam var bra på det sättet han fick en att glömma allt omkring sig och bara prata ut om saker. Jag reste mig upp och gick in i vardagsrummet då jag hörde att killarna pratade i telefonen i Nialls rum. De hade högtalare på så jag spetsade öronen för att höra vad de sa.


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Ni är så söta nästan 50 som gillar bloggen på facebook nu och era kommentarer älskar er helt enkelt haha! :') xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra! Verkar vara lite gnistor mellan Liam o Mia.. Haha x

2011-12-15 @ 19:20:01
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: emma

jättebra !

2011-12-16 @ 12:00:57
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Sandra

SkitBra! :)

Bra att du bestämde dig för att fortsätta ett tag :)

2011-12-16 @ 15:32:25
Postat av: Sara

Super! :D när kommer nästa del?? :)

2011-12-16 @ 17:42:23
Postat av: Matilda Engström

Vad glad jag blir när du säger att du tycker jag är värd vinsten! Tusen tack!

Ja, man kan säga att jag har militär skola på att lära sig allt om One direction med henne nu ;)

Vi ska ha det otroligt roligt, jag kommer hälsa ifrån er andra svenska fans! :)

2011-12-18 @ 04:24:13
URL: http://matildaengstroms.blogg.se/
Postat av: Sara

Snääääääääälla nästa del! :D<3

2011-12-18 @ 20:51:45
URL: http://twitter.com/#!/SaraLoveLouis
Postat av: Sandra (Violette)

Jag verkligen älskar din novell! Kan inte hålla mig tills nästa del kommer ut! Jag har också en novell om Niall :) Haha kram! xXx

2011-12-19 @ 19:36:45
URL: http://niallstory.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tänker som Sara Snääääääääääälla när kommer nästa ? :D

2011-12-19 @ 20:51:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0