Älskling - Kapitel 25

- Haha hon är väl snygg men Mia är snyggare, sa han och log mot mig. Jag log tillbaka och vi fortsatte kvällen med att titta på X-factor. Sedan kom killarna på att de skulle sova över så vi började bädda upp i vardagsrummet. Plötsligt kom mormor och dom andra hem. Mormor bad mig klä på mig för att vi skulle åka hem.
- Ska du inte sova här? Sa Niall chockat.
- Kan kolla, sa jag och sprang för att fråga mormor som stod i hallen och väntade.




Mias perspektiv:

- Klä på dig nu Mia klockan är mycket. Sa mormor och vinkade när jag kom utspringande i hallen.
- Snälla snälla snälla mormor får jag sova över? Sa jag och försökte mig på att göra en valpblick och se lite söt ut.
- Men ska du lämna mig? Sa hon chockat.
- Ja eh... sa jag osäkert, hade jag kanske sårat henne.
- Nej jag bara skoja, sa hon och brast ut i skratt. Hon hade nog druckit lite för mycket på den där festen för hon stod inte änns rakt.
- Klart du får sova här men på ett villkor, sa hon och höll upp pekfingret med en varnande blick i ögonen.
- Vadå? Sa jag chockat.
- Får jag tala med Niall,sa hon. Jag insåg snabbt vad hon hade sagt och sprang för att hämta Niall i vardagsrummet, där han nu låg på en av sängarna och skrattade åt Louis som stod och dansade med Zayn på en av dom andra sängarna.
- Niall kan du komma lite snabbt? Frågade jag och allas huvuden vändes plötsligt av nyfikenhet. Han hoppade snabbt upp ur sängen och gick osäkert fram till mig.
- Vad är det? Sa han och såg på mig med osäker blick.
- Mormor vill tala med dig, sa jag och tog hans hand. Han gick efter utan att fråga något mer, man hörde hur de andra skratta och sa något som "Nu är han körd" eller liknande. Jag log för mig själv samtidigt som vi stannade framför mormor som hade satt sig ner på en pall.
- Niall, om Mia ska sova här så får ni båda hålla händerna borta från varandra jag vill inte att Mia ska bli en ung mamma. Sa hon och Niall började osäkert att fnissa.
- Nejrå vi ska inte röra varandra, sa han och log.

När mormor hade berättat klart om hur det var "när hon var ung" gav hon sig äntligen av med Nialls mamma som fick skjutsa henne. Maura hade inte druckit någon alkohol den kvällen så hon erbjöd sig. Klockan var runt tolv och ala hade blivit trötta och gått och lagt sig. Zayn och Harry låg i samma säng och hade redan somnat. De andra låg och pratade med varandra i en av dom större sängarna.
- Nej men där kommer du ju pojk, vad hände? Sa Louis till Niall.
Nialls perpektiv:

- Äsch, Mias mormor babblade om att man får se men inte röra henne osv, sa jag och kliade mig i håret.
Alla brast ut i skratt men tystnade snabbt när de såg att Zayn stönade till och vände på sig i sängen.
- Sover dom? viskade jag.
- Japp de somnade för någon halv timme sedan, sa Liam.
- Vi borde också sova, sa Mia och gick iväg.
- Vart ska du? Frågade jag chockat när jag såg att hon var påväg in till mitt gamla rum.
- Jag måste låna något att sova i, sa hon och log innan hon klev in i rummet. Hon gick runt och stirrade på väggarna som var fulla med affirser av Michael Bubble och rappare som 50 cent.
- Vad fint, sa hon och fnissade.
- Retas inte nu, vi är alla fan av någon ellet något, sa jag och gick mot min gamla byrå för att hitta en tröja som hon kunde låna. Jag hittade en grön tröja med något konstigt tryck på, lyfte upp den och såg att den var för liten för mig.
- Pröva den här, sa jag och kastade tröjan på henne. Hon var inte beredd hon gick runt och kollade på hyllor och skrek till när tröjan kom flygande.
- Okej, sa hon sedan chockat. Och började dra ner sin klänning när hon dragit ner klänningen halvägs sa hon plötsligt:
- Kolla inte, och skrattade.
- Oj förlåt, sa jag chockat och vände mig om och började leta efter en annan tröja.
- Den sitter för tajt, sa hon efter ett tag och kastade tillbaka tröjan på mig. Den landade på mitt huvud. Jag hittade istället en helt vit tröja och vände mig försigtigt om. Där stod hon i bara bh och trosor med hjärtan på och rotade bland mina cd-skivor.
- Den här då, frågade jag försiktigt och väntade på ett svar. Hon vände sig snabbt om och viftade med armarna.
- Kasta, sa hon och log. Hon drog snabbt på sig tröjan och log, "den passar" sa hon sedan.

Hon gick sedan fram till mig, kysste mig och tog armarna om min nacke. Jag kände hur jag ville ha mer och sträckte runt mina armar om hennes rygg. Sedan drog jag armarna ner mot hennes höft och pressade hennes kropp närmre min. Plötsligt stretade hon emot och slutade kyssa mig.
- Se inte röra, sa hon och skrattade.
- Juste fan, sa jag och kollade irriterat bort. Hon skrattade till åt min plötsliga irritation och kramade om mig.
- Såja det kommer fler tillfällen älskling, viskade hon i mit öra.
Jag skrattade till och sedan lämnade hon rummet. Jag stod kvar och glodde en lång stund hon hade precis kallat mig älskling jag kände hur en känsla spred sig i kroppen, jag ville bara hoppa omkring av glädje. Men istället stod jag bara där och stirrade rakt ut i luften. Plötsligt kollade Mias huvud fram bakom dörren.
- Kommer du inte? Sa hon ckockat.
- Jo, eh jag glömde bara en sak, sa jag och började gå mot dörren.
- Vadå för något? Sa hon fundersamt.
- Eeeh, min mobil men nu har jag den, sa jag och grävde i fickan och visade upp min mobil för henne.
- Okej, sa hon och kollade på mig med en konstig blick.
När vi kom tillbaka till vardagsrummet hade alla somnat, vi la oss i en av sofforna och viskade för alla sängar var upptagna. Efter ett tag somnade Mia på min arm och jag låg och iaktog alla i rummet. Harry och Zayn låg och snarkade, Tea låg i en egen säng och sov som en princessa helt stilla. Liam och Louis sov i samma säng de låg inte som Harry och zayn gjorde brevid varandra utan skavfötters och med varsin kudde. Harry och Zayn delade på en eller jag Zayn hade ju tagit Harrys så han låg på halva Zayns. När jag kollat klart på alla kom plötsligt någon in genom ytterdörren. Personen var väldigt tyst och smög sig fram genom hallen. Det var mamma, jag lyfte lite på huvudet så hon skulle se att jag var vaken. Hon kollade in i rummet och iaktog alla när hon såg mitt huvud vinkade hon glatt och skickade en slängkyss.
- Godnatt gubben, viskade hon och gick sedan upp för trappan. Jag låg och lysnade på hennes fotsteg ett tag innan jag somnade helt.

Jag vaknade av att Mia reste sig upp och täcket följde med, hon gick för att hämta fjärrkontrollen och sätta på tv:n. När hon vände sig om såg hon att jag hade vaknat och log.
- Godmorgon trötter, sa hon medans jag reste mig upp och gäspade.
- Godmorgon älskling, sa jag och stäckte mig för att kyssa henne men hon backade.
- Morgon andedräckt, sa hon och pekade på sin mun. Jag skrattade till och sa sedan:
- Juste smart där.
- Sover alla andra? Sa jag sedan och såg mig omkring i rummet.
- Japp, sa han och satte på tv:n. Inte långt efter dånade "What makes you beautiful" i högtalarna och vi båda hoppade till.

Mias perspektiv:
Jag tryckte snabbt på sänk knappanen och ljudet av Liams röst försvann långsamt.
- Aaah vad händer? Sa en trött mörk röst från en av sängarna. Jag kollade osäkert dit och blev helt röd i ansiktet.
- Förlåt,sa jag och kollade på Liam så tittade upp från sin kudde. Han såg helt slut ut och var helt ruffsig i håret.
Han reste sig upp och råkade sparka till Louis som låg vid hans fötter.
- Aj, sa Louis och reste sig upp.
- Ja det där var ju en riktigt bra väckar klocka, sa Liam och log. Vilken tur han blev inte arg tänkte jag och kollade sedan på Louis.
- Hur mycket är klockan? Sa han och gnuggade sig i ögonen.
- Runt 10 tror jag, sa jag och klickade för säkerhetskull in på textv. 10:10 stod det jag hade nästan rätt tänkte jag.
- Kom vi väcker dom, sa plötsligt Louis efter att ha vaknat tillräckligt mycket för att orka prata.
- Ja har du en gitarr? Sa Liam glatt.
- A tror det finns en i städskrubben, sa Niall och pekade mot den stängda dörren ute i hallen. Liam reste sig snabbt upp utan att ta med sig täcket. Han hade bara kallsonger på sig och när jag såg hans vältränade kropp kunde jag inte kontrollera mig utan följde honom med blicken när han sprang mot städskrubben. Efter mindre eän en sekund var han tillbaka med en gitarr runt nacken.
- Nu kör vi, sa han glatt och gick mot Zayn och Harrys säng. Niall och Louis gick också dit de såg roade ut redan nu.
- Vad ska ni göra? Sa jag chockat.
- Sjunga en sång kom, sa Liam och vinkade på mig. Jag gjorde som han sa och gick efter, Liam gav gitarren till Niall som snabbt tog ton.
- Vi sjunger Up all night, sa Liam.
- Okej, 1,2,...3! Skrek Louis och vi startade. Vi började versen med att Liam beatboxade och Niall spelade gitarr det högsta han kunde. Vi sjöng "Katy perry's on replay.." och först vaknade Harry sedan Tea, men Zayn sov som en stock på sina två kuddar.
- Aaah! Skrek Harry som satte sig upp och höll för öronen. Vi började alla skratta åt hans ansiktsutryck som bara ropade "ta mig här ifrån". Sedan kollade vi på Tea som irriterat reste sig upp och skrattade åt Harry.
- Jag som trodde ni kunde sjunga, sa hon och gnuggade sig i ögonen. Efter ett tag satte sig Zayn irriterat upp och kollade argt på oss.
- Alltid asså, sa han och kliade sig på armen.
- Haha vadå? Sa Louis och slängde sig på Zayns ben.
- Aj, Lou, sa han och tog på sitt ben.
- Jag vet att du älskar mig, sa Louis och skrattade.
- Mmm, sa Zayn och kollade mot trappen där man nu hörde steg. Vi vände oss alla om för att se vem som kom ner för trappan.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Lucia i morgon så ingen uppdatering då ni får ha en fin dag själv ska jag lussa hela dagen. Mitt internet dampa idag därför tog det tid , ni äger på att besöka men kommentarerna är inte lika många haha xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Linnea<3

Niall och Mia sitter i ett träd!!!! Haha!

Åh blir beroende av det här!!! :p

2011-12-12 @ 19:57:05
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jättebra :) xx

2011-12-12 @ 20:18:09
URL: http://jlarsssoon
Postat av: Sandra

Haha, bäst ju! Du kan verkligen få till hur Louis kan vara! :) Grymt! Älskar novellen! :D xx

2011-12-12 @ 20:18:37
URL: http://jellas.blogg.se/
Postat av: E m i l y ♥

Okej, då ska jag börja kommentera!! <3

Fast vet inte vad jag ska säga. Mer än att novellen är asbra ♥ Love <3

2011-12-12 @ 22:35:30
URL: http://mikaelsdotter.webblogg.se/
Postat av: Jessica

Jättebra :) xx

2011-12-13 @ 21:35:57
URL: http://jlarsssoon
Postat av: Elin

Så sjukt braa, brydde mig typ ingenting om de förut men när jag börja läsa blev jag helt besatt!! :D

2011-12-14 @ 16:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0