Drömmar - Kapitel 35

- Men jag visste inte, sa jag och tittade ut genom fönstret.
- Vart är Tea då? Är hon kvar!? Skrek hon chockat.
- Nej hon lämnade tidigt, sa jag. Jag tänkte på det hon sagt. Jag skulle gjort som hon sagt struntat i att stanna kvar. När vi kom hem gick jag och la mig. Klockan var runt 1 och jag somnade som en stock.
Jag drömde om Niall den natten inte som dom vanliga drömmarna med hans otroliga skratt och sång. Utan den här gången var det en dröm om en sorgsen Niall.


Musik? :

Jag gick efter Niall på en stig i ett vitt rum. Det var helt tomt i rummet utom en dörr framför oss. Jag greppade tag i hans vänstra arm för att känna mig tryggare. Plötsligt låg ett brev mitt på golvet, han böjde sig fram för att ta upp det. När han läst klart det förändrades hans tidigare glada ansikte till en arg min. Han kollade upp och sökte min blick.
- Vad är det här!? Skrek han förargat.
- Vad menar du? Sa jag chockat. Han räckte fram en tidning som tidigare varit brevet mot mig. Jag kollade på rubriken som löd:
"MIA FESTAR MED ANDRA POJKAR!" Jag släppte tidningen och backade ifrån honom. Han gick emot mig och såg riktigt arg ut.
- Vad är det för fel på dig? Skrek han och skulle precis slå mig när dörren bakom honom öppnades. Han vände sig förvånat om, ut genom dörren kom David.
- Vem är det där? Sa Niall och pekade mot dörren.
- David, skrek jag och sprang gråtande för att krama om honom.
- Vad är det som händer? Frågade David chockat. Plötsligt stod Niall framför oss.
- Jag vet inte, sa jag och släppte greppet om David.
- Vem väljer du? Sa Niall argt.
- Han eller mig, de gick båda emot mig och såg in i mina ögon.
- Jag vet inte, sa jag osäkert. Plötsligt började allt snurra och jag öppnade ögonen...

Jag vaknade av att något kokade över i köket och reste mig långsamt upp. Jag kände hur mitt huvud dånade av en kraftig huvudvärk. När jag reste mig upp kände jag mig yr och fick lov att luta mig mot min byrå tills jag såg klart igen. Jag tog ett steg i taget lugnt och sansat innan jag kunde gå normalt igen. När jag kom in i köket stod mormor och torkade bort vattnet som tidigare kokat över från spisen.
- Fan, sa hon irriterat och gick för att dra ur trasan i diskon.
- Oj hej Mia hur mår du? Sa hon när hon plötsligt såg mig.
- Känner mig lite yr, sa jag och satte mig på stolen.
- Åh, hon gick fram och kände på min panna innan han gick till kylen.
- Du ska få lite juice, sa hon och hällde upp ett glas. Jag drack en klunk och kände sedan hur hela min mage vändes upp och ner. Jag sprang snabbt till badrummet, och satte mig framför toaletten. Sedan spydde jag. När jag inte längre hade kvar i magen något lutade jag mig tillbaka mot väggen vid handfatet. Efter en stund kom mormor in i rummet, hon satte sig framför mig och började klappa min kind.
- Såja, mår du bättre nu? Sahon och log lite snett. Jag nickade och reste mig upp. Jag gick och satte mig vid köksbordet och fick en huvudvärkstablett av henne som jag svalde med en klunk vatten. Hon gjorde iordning ett ägg och satte sig sedan på stolen framför mig. Vi var tysta ett tag och bara lyssnade på radion som spelade någon lugn gammal låt med fin piano stämma. Jag kollade hastigt på tidningens framsida och andadeas sedan ut.
- Phu inget med mig, sa jag lite för högt.
- Vadå? Sa mormor chockat.
- Nej inget, sa jag och kastade tillbaka tidningen.
- Vet du, sa hon sedan efter ett tag.
- Vadå? Sa jag chockat.
- Du borde ringa Niall, sa hon och log.
- Juste! Skrek jag och sprang till mitt rum för att hämta min mobil. Jag tog snabbt tag i min mobil och letade upp "Älskling" på listan. Jag gick ut på baksidans altan för att få prata ifred. Han svarade efter bara några signaler.

- Mia? Sa han lite osäkert.
- Ja det är jag hej, sa jag lika osäkert tillbaka.
- Åh hej, sa han med en konstig ton i rösten.
- Ehm...jag vill bara säga förlåt för igår. Jag är otroligt ledsen! Sa jag och väntade sedan på ett svar.
- Det gör inget du var full och dum, sa han och började småskratta.
- Ja precis, det ska inte hända igen jag lovar. Sa jag och satte mig på en av solstolarna som var täkta med frost.
- Bra du pratade väldigt mycket när du var full, sa han och skrattade.
- Jaja nog om det. Skäms ju här! Sa jag lite irriterat.
- Oj sorry, vad gör du då? Sa han glatt.
- Inget ska plugga, gick precis upp. Du då?
- Oj! Klockan är ju ett Mia! Vi sitter i bilen ska på någon intervju till någon tidning.
- Åh okej, hälsa från mig. Sa jag osäkert.
- Mia hälsar, sa han och avbröts sedan av killarna som skrek "hej Mia" i kör. Jag började skratta han med.
- Harry undrar om Tea var på festen, sa han sedan med en seriös ton.
- Ja men hon lämnade tidigt, minns inte varför. Sa jag sedan slog det mig, jag behövde ringa Tea!
- Du jag måste ringa henne nu, ha det så bra älskling puss. Sa jag och väntade på svar medan jag gjorde mig redo för att ringa upp Tea.
- Ja okej, hejdå älskling! Innan han la på hörde man hur han slog till någon och sa sedan "äsch ge er".
Jag fick direkt upp en bild i huvudet av att Harry och Louis satt och retades med att kyssa sina händer eller säga "jag älskar dig" i så töntiga röster som möjligt. Jag knappade in Teas nummer och väntade ett tag. Det gick några signaler innan jag insåg att hon inte skulle svara, sedan kom telefon svararen. Jag la på och gick sedan till hemtelefonen för att ringa hennes hemnummer. Det gick några signaler innan någon svarade.
- Hej det är Mia, sa jag artigt och väntade på svar.
- Hej Mia, sa Teas mamma.
- Är Tea där? Sa jag snabbt. Man ville inte prata för länge med hennes mamma, hon höll aldrig tyst.
- Hon kan inte prata just nu, sa hon och lät beskymrad.
- Åh, okej.
- Men du får ha det så bra Mia, sa hon artigt.
- Ja detsamma hejdå, sa jag och la på. Jag stod kvar i hallen med telefonen i handen och bara glodde ett tag innan jag chockat sa det "Vad fan har jag gjort?".

Någon timme senare bestämde jag och mormor oss för att åka till stormarknaden och handla mat. Kylskåpet var så tomt. Vi tog bilen, det gick fort stormarknaden låg bara några minuter bort. Vi träffade på många som beklagade sorgen över mamma. Men det var ju flera månader sedan nu, jag tänkte inte så mycket på det längre. Plötsligt såg jag en bit bort vid kyldisken Tea hennes bror och mamma stå och prata. Jag gick snabbt dit och såg att Tea såg mig jag vinkade glatt, men hon tittade bort. Nu förstod jag hon undvek mig, min tidigare glada min sjönk nu till en ledsen och osäker min. Jag gick tillbaka till mormor som nu stod och valde chips vid sncks hyllan.
När vi var på väg till kassan krockade våran vagn med någon annans. "Oj förlåt" skrek en välbekant röst. Ut ur hyllornas väg kom Tea och hennes familj. Mormor och de andra hälsade artigt på varandra och började genast prata om billiga varor. Jag kollade på Tea som kände sig obekväm.
- Jag hämtar...smör, sa hon och gick iväg. Jag ville prata med henne så jag gick långsamt efter. När hon böjde sig över varorna ställde jag mig bakom. Hon vände sig om och skrek sedan till.
- Gud vad du skräms! Skrek hon argt och tog sig på hjärtat. Jag sa inget utan log bara. Plötsligt brast hon ut i skratt.
- Vad är det? Sa jag chockat.
- Det går inte att var sur på dig, du är så knäpp. Sa hon och log. Jag började skratta och kliade mig osäkert på huvudet. Hon började gå tillbaka mot kassan, jag ville prata så jag drog tag i hennes arm.
- Förlåt, sa jag och kramade om henne. Vi stod mitt vid köttdisken och kramades, folk glodde men vi orkade inte bry oss.
- Det är lugnt, sa hon efter vi kramats klart.
- Vad gjorde jag, jag minns inte? Sa jag osäkert.
- Du lyssnade inte när jag bad dig gå hem, sa hon och kliade sig på armbågen.
- Åh förlåt! Sa jag lite för högt.
- Det är lugnt men inget mer drickande, sa hon och såg ut som min mamma. Jag skrattade till och vi gick med armarna runt varandra tillbaka till vagnen.

Vid parkeringen bestämde vi oss för att ha sovkväll hemma hos mig. Vi lovade att plugga tidigt imorgon. Vi började kvällen med att kolla på en film med mormor i vardagsrummet. Vi valde The notebook och ångrade oss inte, sån otrolig film. Men den fick oss att längta efter pojkarna så vi ringde upp dom vid tolv och skypade med dom resten av natten. När det var dags att sova viskade Tea "godnatt Mia" från sin sovplats på golvet.
- Godnatt, jag är glad att jag har dig Tea. Viskade jag tillbaka.
- Och jag att jag har dig, sa hon innan hon somnade som en stock. Den natten drömde jag inte något komplicerat bara om mig och Tea. Och våran underbara vänskap.
Rock my world into the sunlight
Make this dream the best I've ever known
Dirty dancing in the moonlight
Take me down like I'm a domino


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Tack för alla fina kommentarer speciellt Emma!
Får se om det blir ett till kapitel det här var ändå rätt så långt :)

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: emma

asso, aah! du måste skriva en till! :D

snäälla, snälla, snälla :')

SJUUUKT BRAA :D

2012-01-27 @ 20:07:24
Postat av: Elin

Riktigt bra!

Vill ha mer spänning o drama som du skriver så bra! :)

2012-01-27 @ 20:14:43
Postat av: emma

skitbra ! :)

2012-01-27 @ 20:42:50
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Johanna

meera!" :D

jätte duktig!!!

2012-01-27 @ 21:05:24
Postat av: Johanna

haha nu skriver jag igen men ville bara säga att den ÄGER!

skriiiiiv meeeera! längtar som bara den!!!!!!! :D :D :D :D

2012-01-27 @ 21:22:59
Postat av: E m i l y ♥

Ojoj, så bra det är. Jag tycker det var ett bra kapitel (som alltid). Bra skrivit.. :) <33

2012-01-28 @ 02:54:15
URL: http://onedirectionthestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0