Fake - Kapitel 33

- Hejdå älskar dig med hälsa killarna, puss! Sa jag innan jag la på. Jag reste mig snabbt upp och gick för att hämta min skolväska som låg i garderoben i hallen. Jag klädde snabbt på mig och sa hejdå till mormor innan jag gick mot busshållplatsen. När jag var en bit ifrån busshållplatsen ringde Tea.
- Hej Tea, jag tar bussen som går tio i. Sa jag glatt.
- Jag kommer inte till skolan... Sa Tea osäkert.

Musik? Här har du:


Jag bromsade snabbt till och det blev tyst ett tag.
- Varför inte? Vi skulle ju gå igenom det här tillsammans, sa jag lite irriterat till henne. Jag hörde hur hon torkade tårarna och snyftade på andra sidan luren.
- Vad har hänt Tea? Har han gjort slut med dig, sa jag chockat.
- Nej det är inte det, sa hon mellan snyftningarna.
Plötsligt åkte bussen jag skulle ta förbi i full fart, jag började springa. Jag hann med den och kunde sedan fortsätta lyssna på Tea.
- Tea Tea! Lugna ner dig ta det från början, sa jag lungt till henne som nu satt och stor grät.
- Jag tror jag är gravid, sa hon mellan tårarna.
- Va?! Vad säger du! Skrek jag lite för högt för nästan hälften av alla som satt på bussen vände sig om med irriterade blickar.
- Ja jag har inte haft mens på över en månad nu, hon lät ledsen.
- Men kom till skolan så kollar vi med skolsyster, sa jag lite tystare denna gång.
- Nej jag ska med mamma till sjukhuset lycka till Mia, sa hon och försökte låta peppande. Men det gick inte så bra.
- Du med, sa jag men hon hade redan lagt på.
Vid nästa station klev Emma på med sina vänner, hon sökte ögonkontakt men jag kollade istället ut genom fönstret. Men istället för att ge sig satte hon sig brevid mig och Diana och Felicia i sätena bakom.
- Så hur går det? Sa hon nyfiket man hörde att hon var avundsjuk.
- Med vad? Sa jag irriterat och tog ur luren ur ena örat.
- Ja du vet...Niall, viskade hon i mitt öra.
- Vänta så du vill veta det, först mobbar du mig och Tea sen vill du veta hur det går för oss? Skrek jag nästan så arg var jag.
- Men jag tänkte... Började hon osäkert.
- Låt henne vara, sa någon plötsligt på bussen. Jag såg mig omkring för att se vem det var men kunde inte känna igen rösten.
- Jaja, sa Emma och gick och satte sig vid ett annat säte. Jag såg hur David kom gående han log och gick bak till sina vänner. Det var han som sagt till Emma, jag satte tillbaka luren och spelade Ed Sheerans låt Drunk.

När vi var framme gick jag snabbare än alla andra in i skolan för att slippa prata med någon. När jag kom fram möttes jag av Mary. Hon fick ett stort leende på läpparna när hon såg mig.
- Hej Mia kul att se dig igen, sa hon och klappade mig på axeln.
- Mmm, har jag missat mycket? Sa jag osäkert.
- Ja men det tar du igen du har ju ändå en termin på dig. Sa hon glatt.
- Bra, sa jag och log snett.
- Jaja nu måste jag ge mig av vi ses, sa hon och gick. När jag öppnade mitt skåp ramlade det ut över 20 lappar på mina fötter. Jag snabbade mig med att plocka upp dom och lägga tillbaka dom. Jag öppnade en av dom det stod såhär:
Hej Mia, eftersom du inte har facebook eller har du? Jaja jag ville i alla fall fråga om du och Nail från One direction har ett förhållande? Om ni har hör av dig till mig Emma har mitt nummer :)
- Nial?! Sa jag ilsket samtidigt som jag knögglade ihop pappret och slängde det i tunnan brevid mig. Jag tog sedan ut min mattebok. Jag orkade inte läsa några andra lappar, så jag gick direkt till klassrummet.
Det var 20 minuter kvar tills vi började men jag brydde mig inte. Jag satte mig vid bänken närmast det stora fönstret och tittade ut.
- Hej Mia, sa några sexor som gick förbi.
- Hej, sa jag fundersamt. När det gått förbi började de viska och fnissa. Plötsligt satte David sig vid mina fötter, jag gjorde genast mer plats för honom och tog ur en lur ur ena örat.
- Har du sett lapparna? Sa han, han såg ledsen ut.
- Ja, men jag läste bara en. Tror den var från Felicia hennes dåliga stavning du vet. Sa jag och skrattade till. Han skrattade också.
- Du tar det så lätt, det är tur. Sa han och log.
- Jag antar det, sa jag och log tillbaka. Plötsligt kom en liten flicka fram hon var liten måste gå i lågstadiet.
- Hej Mia, kan jag få din autograf? Sa hon blygt.
- Hej, okej visst. Vad heter du? Sa jag och tog hennes b
lock.
- Dani, sa hon och log.
- D-A-N-I.... sådär! Här får du, sa jag och gav blocket till henne.
- Tack! Nästan skrek hon av glädje och kramade om mig. Sedan sprang hon iväg till sina vänner som stod en bit bort, de började hoppa omkring i en ring.
Jag och David brast ut i skratt.
- Varför vill dom ha min autograf? Dom är väl lite för små för att veta att jag dejtar Niall, sa jag chockat.
- Ja men vet du inte? Sa han chockat.
- Vadå? Sa jag.
- Alla i skolan har sett klippet från konserten de tycker du är sjukt bra. Sa han och log.
- Jaha, de klippet.
- Men du jag måste gå jag har spanska, hejdå! Sa han och gick sin väg.
Jag hade aldrig pratat med David, han gick i min parallellklass. Men han var ju den enda snälla här omkring. När det var fem minuter kvar kom Mr. James och låste upp. Han hälsade mig glatt välkommen tillbaka och gav mig några läxpapper. Sedan gick jag och satte mig längstbak i klassrummet.

Förmiddagen gick jätte snabbt och jag hängde med väldigt bra på lektionerna. Sen var det lunch, jag satte mig själv vid ett bord med fyra stolar. Det var spagetti och köttfärssås, så det gick i. När jag skulle gå och lämna brickan med mat blev jag stoppad av Diana och Emma.
- Mia berätta nu hur långt har ni gått? Sa Diana.
- Ja eller är det bara en lögn? Frågade Emma kort där efter.
- Det är ingen lögn, sa jag och försökte hålla in ilskan som spred sig inom mig.
- Hur kommer det sig att vi aldrig sett er tillsammans innan då, sa Diana.
- För att ni aldrig brytt er om mig, ni har alltid trackat ner på mig. Nu är jag trött på det låt mig bara vara, sa jag ilsket och försökte gå runt dom men de blockerade vägen.
- Svara bara på frågan, sa Emma argt.
- Ja, jag har haft sex med Niall, skrek jag och tröck brickan mot hennes mage släppte den, vände sedan och gick ut ur matsalen. Bakom mig hörde jag busvisslingar och applåder. Jag log för mig själv och gick mot toaletterna. Jag tog upp min mobil och ringde till Tea. Hon svarade snabbt efter en signal.
- Hej Mia, sa hon glatt.
- Hej Tea är du gravid? Sa jag osäkert.
- Varför inte fråga mig "face to face"? Sa hon glatt.
- Vad menar du? Sa jag chockat.
- Kom ut från toaletterna, sa hon. Jag sprang snabbt ut och såg Tea stå mitt i korridoren. Jag sprang snabbt och kramade om henne.
- Nej jag är inte gravid, viskade hon i mitt öra. Jag log och kramade om henne igen. Resten av dagen gick ännu snabbare. Det var roligare med Tea brevid mig. Jag berättade om det som inträffat i matsalen, hon kunde inte sluta skratta efter det. Efter skolan ringde vi till killarna och pratade på högtalar telefon tillsammans. De skulle ha konsert ikväll i Manchester. När klockan var runt fem var det dags för Tea att ge sig av. Vi bestämde oss för att alltid ha "pluggtid" vid 6 tiden för komma ikapp i skolan. Tillslut kom mormor hem.
- Hallå? Ropade hon från hallen.
- Jag är på mitt rum, sa jag glatt.
Rock my world into the sunlight
Make this dream the best I've ever known
Dirty dancing in the moonlight
Take me down like I'm a domino


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Är med i veckans blogg här: http://lisafvenberg.blogg.se/ var med du med!

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: emma

skitbra ! :)

2012-01-22 @ 11:13:34
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Linnea<3

Lika bra som alltid :D <3 Pöss pårej!

2012-01-22 @ 16:51:18
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Bella

ÅÅÅH du använde min lilla idé iaf ;) haha du e grym på att skriva!! :D mermermer!!! :D:D:D

2012-01-22 @ 17:35:30
URL: http://bellaaan.blogg.se/
Postat av: chrissie

älskar den!!!! villl ha meeeer!!! :D

2012-01-23 @ 16:35:24
URL: http://twitter.com/#!/_whatsthepoint_
Postat av: Ida

Jätte bra novell. Längtar tills nästa kapitel :)

2012-01-23 @ 18:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0