LA - Kapitel 37

Det var från Niall, det stod:
Ja jag grät, nu tänker du varför? Vi träffas ju imorgon igen? Men jag grät för att mitt band står närmre mig än vad du gör ibland. Vilket är jobbigt att veta att jag ska lämna dig, eller du mig. Vill liksom vara med dig hela tiden. Men det bästa är att du försöker så otroligt mycket, tack för att du gör det Mia. Tack för att du står ut!
Älskar dig kram Niall  <3
"Imorgon träffar jag min älskling i L.A mamma, precis som du." viskade jag för mig själv och kollade upp i taket. Mamma såg och hörde mig det visste jag. Jag somnade med ett leende på läpparna den kvällen.

Om ni undrar så är Tea alla bilder i mitten och Mia alla längst ner.

"Vakna Mia, upp och hoppa..."
Jag reste mig irriterat upp och såg mig omkring. Vid fönstret stod Mormor och drog upp persiernerna, vid mina fötter satt Tea och log stort.
- Klä på dig nu! Skrek hon glatt.
- Okej okej, sa jag och gick till stolen där jag dagen innan hängt upp mina rese kläder. Jag drog snabbt på mig Nialls tjocktröja och ett par mjukisbyxor. Kort där efter gick vi till hallen för att ge oss iväg. Vi hjälpte mormor att packa in väskorna i bilen. När vi tillslut satt oss i bilen frågade hon.
- Har vi med oss allt?
- Ja kör nu, sa jag lite irriterat. Sedan bar vi oss väg. Vi skulle först förbi mormors vännina för att lämna av Bonzo. Hon skulle passa honom i de kommande 2 veckorna. Mormor gick av för att säga hejdå. Hon var noga med att han hade all mat och sitt godis i väskan innan hon räkte över den till Angie som glatt tog emot allt i dörren. Efter ett långt farväl stängdes dörren och mormor gick tillbaka till bilen. Hon startade snabbt bilen och vi började köra i tystnad.
- Varför så tysta! We are on our way to L.A bitches! Skrek hon plötsligt. Jag och Tea brast ut i skratt medan mormor satt och diggade till musiken på radion. Det tog inte så långt tid att åka till flygplatsen när vi var framme checkade vi in, letade upp våran flight och satte oss vid stolarna. Mormor köpte en tidning till sig själv, jag och Tea hade ingen lust att läsa om varken oss eller killarna så här tidigt. Klockan var runt 6 och flyget bar av vid 7:30 så vi skulle få sitta ett tag. Jag bestämde mig för att smsa Niall, vågade inte ringa honom efter det han skrev igår vet jag inte hur han skulle reagera. Han svarade ovanligt segt.
- Hej, sa jag.
- Mia hej, sa han osäkert.
- Vi sitter på flygplatsen och jag ville bara säga en sak, sa jag glatt.
- Vadå? Sa han chockat.
- Jag älskar dig.
- Jag älskar dig också det vet du, sa han, han lät glad.
- Vad gör du då? Sa jag glatt.
- Vi ska till någon show och sjunga, vi sitter i bilen nu. Ni då?
- Flygplatsen flyget går om en timma typ.
- Jaha snart träffas vi, men du Harry undrar om Tea är där? Sa han plötsligt.
- Ja hon sitter brevid mig, sa jag och såg hur Tea reste sig glatt.
- Okej han vill prata med henne, sa Niall.
- Åh okej, sa jag och räckte mobilen till henne. Hon tog emot den och började hoppa glatt. Hon började med att skrika "HEJ ÄLSKLING" och sedan orkade jag inte höra mer. Jag la mig på sätena med luvan över huvudet och försökte sova istället.

Inte långt efter väckte mormor mig och sa att vi behövde gå på flyget nu. Jag reste mig irriterat upp och såg på Tea som fortfarande stod och pratade i telefonen. Jag hade lust att skrika "vet du hur länge du har pratat eller?!" men istället gick jag fram och petade henne på axeln.
- Vi ska gå på fluget nu, hälsa från mig. Sa jag och log. Hon förstod precis och sa hejdå innan hon la på och gav min mobil till mig.
- Oj förlåt, glömde bort tiden! Sa hon sedan och kollade på klockan.
- Det gör inget, vi ska ju till LA! Skrek jag och tog armarna runt henne. Flygplanet var stort med mörkblåa säten och tv i taken. Jag fick fönsterplatsen Tea gillade inte att se utsidan när hon flög. Mormor satt bakom oss med en man brevid sig. När vi bar iväg var Tea väldigt spänd och rädd, jag tog tag i hennes hand och höll den tills vi kommit upp helt i luften. På tv:n visade dom Madagaskar 2, jag och Tea hade tv:n nära oss så vi såg perfekt. Efter ett tag kände jag hur något tryckte mot min axel. Det var Tea, hon hade somnat på min axel. Jag la dit en kudde så hon inte skulle få ont och fortsatte sedan att kolla på filmen. När filmen var slut kollade jag ut genom fönstret samtidigt som jag lyssnade på musik. Jag tänkte på hur små vi verkligen var medan jag såg på åkrarna som spred sig över jorden. Plötsligt petade någon mig på axeln. Jag hoppade till och vände mig sedan om, det var mormor.
- Ska du inte sova? Viskade hon.
- Jo men tänkte vänta till efter maten, viskade jag till svar.
- Jaha smart, sa hon och satte sig sedan ner igen.

Någon timme senare dukade de fram maten det var någon fisk med potatis. Inte super gott men det gick i. Efter maten somnade jag precis som jag sagt. Jag vaknade efter några timmar av att mormor petade på mitt huvud.
- Vi ska strax landa, sa hon. Jag reste mig långsamt upp och kollade ut genom fönstret. Vi närmade oss marken och jag sate snabbt på mig min tjocktröja igen. Efter ett tag lös "sätt på dig bältet" lampan ovan för oss.
- Möter killarna oss vid flygplatsen? Frågade jag Tea nervöst.
- Nej, eller de skulle försöka ta sig dit. Sa hon och log.
- Jaha, sa jag besviket och tittade sedan ut genom fönstret igen. Plötsligt kände man hur planet långsamt sjönk ner mot marken. Tea tog tag i min hand och kollade med en livrädd blick in i sätet framför. När vi landat väntade vi med att ta av oss bältena. Tea var fortfarande rädd och höll min hand.
- Hur mår du? Sa jag chockat.
- Bra tror jag, sa hon och släppte snabbt taget om min hand.
- Okej kom så går vi, sa jag och reste mig upp. Det tog tid innan vi kom av planet men tillslut kunde vi gå till rullbanden för att hämta upp våra väskor. När vi gick i gången såg vi fem killar med hoodies och luvor längre ner i korridoren.
- Är det? Sa Tea plötsligt. Då vinkade killarna glatt och gick emot oss. Vi började springa och slängde oss över dom. De skrattade till och förns då såg vi vem som var vem. Jag kysste Niall som hade på sig en lila hoodie och kramade sedan om honom hårt.
- Ni kom! Skrek Tea och kysste sedan Harry.
- Klart vi gjorde, sa Niall chockat.
- Var är mormor? Sa Louis plötsligt.
- Min står där borta, sa jag och pekade mormor som skulle få tag i våra väskor vid rullbandet.
- Somone needs help! Skrek Louis och sprang mot henne Zayn följde skrattande efter.
- Ursäkta mig! Skrek Louis till alla som stod ivägen och hoppade upp på rullbandet.
- Den här? Frågade han och pekade på olika väskor. Medan mormor stod och skrattade. Efter många olika så pekade han på rätt. Han tog den och hoppade sedan ner från rullbandet.
- Jag kan ta den där, sa mormor som redan stod med min och Teas väskor brevid sig. Louis isisterade och drog väskan emot oss. Jag och Niall gick för att hämta min. Samma sak gjorde Harry och Tea. Tillslut stod mormor bara kvar med en ryggsäck och en handväska.
- Ni är underbara, sa hon och kramade om Louis. Han log och la sin arm över hennes axel när vi gick ut mot deras bil. Vi hoppade snabbt in i bilen. I framsätet satt Paul redo att starta bilen.
- Hej Paul! Sa jag glatt. Han vinkade glatt tillbaka och frågade hur vi mådde sedan började han prata med mormor som satt i framsätet. Jag satt brevid Niall och Zayn. De pratade om alla fans de plötsligt hade fått här och vad de tyckte om värmen.
- Vart har ni erat hotell då? Sa de glatt.
- Vi valde ett två kvarter bort från erat, sa Tea överlyckligt.
- Jaha men säg till när ni vilat klart så kan vi gå ner och bada vid våran pool. Sa Harry.
- Ja! Skrek Tea. Alla kollade konstigt på henne och brast sedan ut i skratt.
- Haha du verkar glad över att vara här, sa Harry och kysste hennes kind.
- Klart jag är, flygresan var ju det värta jag upplevt!
- Nu är du trygg, sa Harry och kysste henne.
- Åh cheesy! Sa Louis och täckte för sina ögon. Vi började alla små fnissa sedan stannade bilen. Vi klev alla snabbt av och gick mot hotellet. Vi tog farväl och sa att de skulle knacka på när de var redo runt 16:00 det där med tidzonerna förvirrade mig. Vi somnade snabbt medan mormor fixade med kläderna.När vi vaknade var det 20 minuter kvar till killarna skulle komma förbi. Mormor hade lagt upp badkläder och shorts på sängkanten. Jag log för mig själv innan jag plockade upp dom och kollade sedan ut på ballkongen där hon satt och stickade.
- Tack mormor! Skrek jag samtidigt som jag gick mot badrummet.
- Det är inget att tacka för, sa hon och log.
Jag drog snabbt på mig bikinin och shortsen. Kollade snabbt så att benen såg okej ut, hårfria asså. Jag satte upp håret i en slarvig toffs och gick sedan för att kolla mobilen. Jag mötte en stressad Tea som sprang och letade efter sina badkläder.
- Tea, sa jag lugnt.
- Vadå!? Skrek hon förbannat.
- De ligger på sängen, sa jag och pekade på kläderna.
- Jaha ehm, sa hon och plockade upp dom och sprang mot badrummet. Min bikini var blå upptill och rosa trosor,jag hade köpt den innan resan föll för den direkt. När jag stod och kollade mig i spegeln knackade det på dörren. Jag hoppade till och gick sedan mot dörren. Jag kollade genom kikhålet där ute stod killarna, jag letade snabbt efter en tröja för att täcka mina bröst. Men då knackade dom igen, jag gick nervöst och öppnade dörren utan att jag bar en tröja.
- Hej, sa jag och log.
- Wow, sa Niall och tittade på mig upp ifrån och ner.
- Ehm, kom in. Sa jag och korsade armarna över min mage.
- Vart är Tea? Sa Harry som letade igenom rummet.
- I badrummet hon byter bara om lite snabbt, sa jag och log. Jag packade ner två handukar i min badväska och en kamera.

Efter ett tag klev Tea ut ur badrummet. Hon hade en silvrig bikini, hon hade alltid älskat glitter och silver så det förvånade mig inte.
- Oj är ni här, sa hon och kollade sedan på klockan.
- Tea, sa Harry och gick fram och kramade henne.
- Hazza, sa hon retsamt.
- Haha se Hazza Tea gillar det namnet. Sa han glatt.
- Gör du, sa Harry chockat.
- Klart jag gör, det är sexigt viskade hon i hans öra. Han log sådär busigt som han alltid gjorde.
- Kom nu går vi, sa jag för att bryta tystnaden. Jag tog tag i Nialls hand och la den runt mig.
- Hejdå, skrek mormor från ballkongen. Vi svarade alla i kör och sedan gick vi.
- Du ser otroligt bra ut i bikini Mia, sa Niall och såg på mina ben.
- Haha sluta, sa jag och slog honom lite löst i magen.
- Jo du, visst ser Mia bra ut i bikini? Frågade Niall de andra.
- Det gör hon ju alltid Niall, sa Louis och blinkade mot mig. Jag skrattade till och sedan började de prata om något annat. När vi kom fram till deras hotell stod massor av fotografer utanför.
- Åh nej, sa Harry.
- Vad gör vi nu, frågade Tea osäkert.
- Vi kör det vanliga, sa Zayn glatt.
- På tre? Frågade Liam.
- På tre, sa Zayn.
- 1,2,3 SPRING! Skrek Louis och sedan sprang vi in till hotellet.

På vägen in fick jag höra frågor som "dejtar ni?" "ska ni gifta er?" jag skrattade lite åt tankarna som plötsligt landade i mitt huvud.
- Dumma fotografer, sa Tea argt.
- De förstörde min sko, sa hon och pekade på hennes sko som var full av jord.
- Vart sprang du, frågade Liam chockat.
- Där Harry sprang, sa hon och tittade irriterat på Harry.
- Äsch vi ska ju ändå bada, sa Harry och kysste hennes kind. När vi kom fram till poolen var det inga där. Killarna slängde av sig sina tröjor och kastade dom på en av solstolarna. De hade alla vältränade magar. Både jag och Tea frös till is och fastnade med blickarna.
- Kommer ni eller, sa Niall medan Louis och Zayn hoppade i med ett plask.
- Ehm, ja de ja, sa jag och drog av mig mina shorts. Jag gick mot Niall som tog min hand och log.
- Hoppar du så hoppar jag, sa han och log.
- Wow det var djupt! Sa Zayn. De började alla skratta. Jag hoppade och precis som Niall sagt hoppade han också. När vi kom upp ur vattnet skrattade han åt mig.
Jag såg mig chockat omkring och frågade sedan:
- Vad skrattar du åt? Han svarade inte utan tog bara tag i mitt huvud och kom närmre mig. Han log och sedan kysste han mig länge. Längre än vanligt. Tillslut skvätte Louis vatten på oss.
- Skaffa er ett rum för sådant! Sa han retsamt. Jag simmade mot honom och la mig på hans rygg. Jag skvätte vatten med ena armen och höll mig fast med den andra. Plötsligt tog han tag i mina ben, jag skrek. Han reste sig upp och alla började skratta.
- Nej nej, Louis snälla nej! Skrek jag men det var försent han lutade sig bakåt och vi föll båda två i vattnet.
Jag kom upp ur vattnet med en kraftig hosta.
- Hur gick det? Sa Niall chockat.
- Bra, sa jag och log.
- Louis var lite försiktig nästa gång, sa Niall plötsligt.
- Jag skojade bara, sa han chockat.
- Det är inte alltid så kul, sa Niall seriöst. Plötsligt blev det en stel stämning.
- Äsch det gör inget. Sa jag och dök sedan under vattnet och började kittla Niall under fötterna. När jag kom upp så var allt som vanligt. Niall log och Louis skvätte vatten på Tea som skrek. Plötsligt kom Liam bakom mig och petade på min axel. Jag vände mig chockat om jag såg då att han höll i en kamera. Han tog snabbt ett kort och visade mig det.
- Fint, sa han och log. Jag tog kameran och vände på den för att kunna ta kort på honom och Zayn. Även fast de var vana med att posera så gjorde de någon "bodybuilder" pose båda två och så sexiga ut i ansiktet. Jag brast ut i skratt när jag såg bilden. Vi filmade också när Harry hoppade eller när Liam dansade. Det var en underbar kväll, jag kunde inte sluta le.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Förlåt för att det tog sån tid, plugg och fest är ingen bra kombination but I hope you like this chapter! Mwah! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skitbra som alltid :)

2012-02-05 @ 12:53:58
Postat av: emma

sååå bra! :D

2012-02-05 @ 13:24:13
Postat av: Anonym

jättebra verkligen :)

2012-02-05 @ 14:12:04
Postat av: emma

riktigt bra ! :)

2012-02-05 @ 15:20:40
URL: http://Popoflove.devote.se
Postat av: Linnea

älskar med stort älskar den! :D

2012-02-05 @ 16:20:23
Postat av: Bella

Den e gryyym!!!! :D:D nu kommer jag me mina små funderingar här igen ;) men jag tror kanske att de kommer blöi lite drama mellan typ niall å louis me tanke på de där me poolen ^^ att niall blir avis elr nått ^^

2012-02-05 @ 19:05:10
URL: http://bellaaan.blogg.se/
Postat av: Linnea<3

'' Skaffa er ett rum för sådant '' HAHAHAHAHAHAHAHAHAAA!!!!

Sjukt bra! Kommer inte kunna vänta så länge till nästa!!! ;p <3

2012-02-06 @ 19:22:35
URL: http://ffrobergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0