Party in L.A - Kapitel 39

- Åh hej, sa en av dom och sträkte fram handen.
- Jag är James, sa han och log.
- Tea, sa jag och pressade mig lite närmre Nialls kropp. De andra hälsade också innan de satte slog ner. De verkade trevliga och hade mycket gemensamt med killarna. De skulle med på efterfesten ikväll, efter ett långt samtal var det dags att börja gå ut och sätta sig. Då gjorde Tea något otroligt pinsamt.


- Vänta! Skrek hon när killarna var på väg ut genom dörren. De hejdade snabbt sig och vände sig sedan om.
- Jag måste få ta bild med er ni är ju så snygga! De stod tysta ett tag innan de brast ut i skratt och radade upp sig brevid varandra.
- Mia kan du fota, sa Tea och sträkte ut kameran till mig. Utan att ge något svar tog jag kameran och tog några kort. Hon stod och fick pussar på kinderna av killarna. När jag var klar gav jag tillaka kameran och vände mig mot Niall. Bakom honom stod en väldigt avundsjuk Harry. Han stod och knappade på sin mobil för att inte visa det men det gick inte så bra. Istället för att krama om Niall vände jag mig och gick mot Harry.
- Du, sa jag och tog honom på axeln. Han tittade chockat upp. Hans stora grå/grönblåa ögon hade fått tårar i sig.
- Jag tror inte hon tänker på det hon gör, sa jag och kollade in i hans ögon.
- Jag vet, men det är inte så lätt och se henne med andra. Sa han och torkade snabbt bort tåren som föll ner för hans kind.
- Kommer du Mia!? Skrek plötsligt Tea som nu stod i dörren och väntade.
- Ja, skrek jag utan att vända mig om. Lycka till nu, sa jag och kramade om Harry. Han höll kvar mig länge nog för att Tea skulle reagera.
- Hallå, sa hon irriterat med korsade armar i dörren. Jag tog mig loss hans grepp och log mot honom, han log tillbaka.
- Lycka till nu killar! Skrek jag till de andra. De sprang och kramade om mig när jag var på väg ut. Jag började skratta även fast jag blev klämd mellan allas armhålor, så kort som jag var. När de kramats klart fick jag äntligen gå. Innan dörren stängdes helt hörde vi Harry skrika:
- LET'S DO THIS POO! Vi började skratta.

Vi hade platser på en balkong för nära och kära. Tyvärr var ju ingen av One directions famlijer där men Big Time Rush hade några där. Vi satte oss brevid någon som såg ut att vara i killarnas ålder.
- Är det ledigt här, frågade Tea artigt innan hon slog sig ner. Tjejen som tidigare bara svarat "Ja" lite diskret vände sig plötsligt om och nästan skrek.
- Är det ni!?
- Va? Sa Tea chockat.
- Ja dejtar ni killarna, sa hon med en överlycklig min.
- Jaha ja, sa Tea.
- Vem är vem? Sa tjejen sedan.
- Vem är du? Sa Tea otrevligt.
- Tea, ja jag är Mia och hon Tea. Sa jag trevligt.
- Åh okej, ja jag är Jessie Carlos kusin. Han i BTR ni vet.
- Ja, vi träffade dem nyss. De var riktigt trevliga.
- Hur länge är ni här då? Sa hon plötsligt.
- Två veckor.
- Vi kan ju mötas upp någon dag? Vill gärna visa er runt.
- Javisst, svarade jag glatt. Tea satt lite små sur och sa något i stil med "visst". Sedan började konserten killarna såg så lyckliga ut. Jag kunde inte sluta skrika och ställa mig upp när killarna pekade mot oss eller log. Efter konserten fick vi Jessies nummer hon sa att vi kunde ringa när vi ville. Sedan gick vi tillbaka till killarnas loge. När vi steg in genom dörren sprang Niall mot mig för att krama om mig. Jag tog emot honom han lyfte upp mig och log.
- Ni var grymma grabbar, sa jag och kysste sedan Niall.
- Tack, sa han och ställde ner mig.
- Nu får ni snabba er och byta om, sa Liam plötsligt.
- Okej, vart? Sa jag och såg mig omkring.
- Vart som helst babe, sa Niall och blinkade med ena ögat.
- Nej men usch, haha. Sa jag och gick mot toaletten.

Efter några minuter var både jag och Tea klara, och vi bar iväg mot Limousinen som väntade utanför. Det var kaos utanför bakdörrarna. Vi fick lov att vänta på Pauls signal innan vi sprang i full fart mot bilen. När vi väl var inne i bilen såg jag att de andra killarna redan var inne. Utanför var fortfarande Liam och Louis som nästan flög in i bilen innan dörren stängdes. De läskiga med en limousin är att de som är utanför inte ser in men vi ser ut. Det stod flera hundratals skrikande tjejer precis utanför bilen och skrek, vissa grät till och med. När vi väl hade kört iväg satt jag fortfarande och tittade ut genom fönstret med en chockat min. Plötsligt kände jag hur en varm hand tog på mitt lår. Jag hoppade till lite lätt och vände mig sedan om. Det var Niall.
- Hur är det gumman, frågade han.
- Äsch det är bra, sa jag och kysste hans kind.
- Jag ser att det är något, sa han samtidigt som han greppade tag i mina axlar och såg in i mina ögon.
- Jo men, när man ser på tjejerna som står och skriker och gråter så tänker man liksom det där kunde varit jag. Sa jag och kollade osäkert bort.
- Men nu är det inte du, du är här med mig. Sa han och log mot mig. Jag log tillbaka innan han kysste mig och drog sina händer genom mitt hår.
- Kom igen nu, sa plötsligt Louis som satt brevid mig.
- Oj förlåt, sa jag och satte mig till rätta igen.
- Men Louis vad du är sur, sa Niall lite små argt.
- Men ni håller ju alltid på, svarade Louis irriterat.
- Jag tror någon är lite trötter, sa Harry och klappade Louis på knät. Louis sa ingenting utan log bara mot Harry.

Några minuter senare var vi framme vid klubben "Party in L.A" killarna hade bokat den och bjudit in "några" kändisar som dom tidigare sagt. När vi steg ut ur bilen var det flera fotografer och en röd matta utanför. Jag vände mig hastigt om för att stiga in i bilen igen men då hade alla redan klivit av. Jag kollade chockat på Niall.
- Vad är det här? Sa jag chockat.
- Pressen, sa han och blinkade. Han tog min hand och vi tog några steg innan började skrika.
- LOUIS TITTA HIT! ONE DIRECTION STÄLL UPP ER HÄR! Jag och Tea ställde oss vid sidan om för att inte synas i bilderna. Plötsligt började blixthavet av kameror lugna ner sig och Niall vände sig mot mig. Han vinkade dit, jag tog några steg upp för trappan innan jag fattade vad han ville. Mitt hjärta började bulta av nervositet, när jag kom fram började folk skrika och ta kort igen. "Vad heter du? Vem är du?" osv. Niall tröck mig mot honom och viskade något i mitt öra. Han sa igentligen inte något men det kittlades så mycket så jag brast ut i skratt precis när någon knäppte ett kort.
- Underbart! Skrek tjejen som tog kortet. Niall tog tag i min hand och vi klev av "scenen" för att ge plats till de andra. Där uppe stod nu Harry och Tea, de var så vackra tillsammans. Men man kunde se att ingen av dom var speciellt glada. Kanske var det avundsjuka som fortfarande fanns kvar inom dom. När alla fotats klart gick vi in genom en dörr som ledde till musiken som man hade hört lite dovt utanför. Innanför dörrarna spelades "sorry for party rocking - LMFAO" på högsta volym. En kvinna kom fram med drinkar till oss alla när vi satt oss på några soffor i VIP rummet.
- Vi dricker inte, sa Tea innan jag hann ta emot en drink. Plötsligt fick jag upp en bild i huvudet efter sist jag hade druckit och en rysning spred sig i kroppen.
- Okej vill ni ha något annat? Sa kvinnan och tog upp ett block ur fickan.
- Ja någon alkoholfri drink går bra, sa Tea och log. När vi fått våra drinkar satt vi bara och minglade med killarna från Big Time Rush som berättade lite om sina liv. De hade tydligen bott i Canada innan de slog igenom, så de hade lika jobbigt med familj och så.
- Äsch kom vi dansar, sa plötsligt Liam och tog tag i min hand. Liam hade inte druckit något men släppte nog mest loss av all på dansgolvet. Plötsligt la jag märke till att Ashley Tisdale stod och dansade en bit bort. Jag stannade till och bara glodde ett tag innan Niall petade på mig.
- Vad är det? Sa han och kollade åt samma håll som jag.
- A...a...
- shley tisdale? La han till. Jag nickade och kände hur jag nästan hoppade innuti mig själv.
- Vill du prata med henne? Sa plötsligt Carlos som dansade brevid oss.
- Nej det är okej, sa jag.
- Äsch kom nu, sa han och tog tag i min hand och förde mig åt hennes håll. När vi kom fram vände hon sig om med ett stort leende på läpparna.
- Hej Ash! Sa Carlos och kramade om henne.
- Hej Carlos, sa hon och log. Plötsligt såg jag att Selena Gomez stod brevid henne. Jag frös till is när jag såg att hon tittade på mig.
- Vem är din vän? Frågade Ashley intresserat Carlos.
- Det här är Mia, Niall Horan's flickvän. Sa han glatt.
- Hej, sa hon och sträckte fram sin hand. Jag tog snabbt tag i den och log som en tönt.
- Jag är Ashley och det här är Selena, sa hon som om jag vorre dum i huvudet.
- Jag vet jag är ett stort fan av er båda, sa jag överlyckligt. Efter att jag skakat hand med Selena blev allt tyst. Det enda som hördes var musiken som dånade i högtalarna.
- Så, Mira? Hur länge ska du vara här? Sa Selena plötsligt.
- Mia, vadå på festen?
- Oj haha, nej här i L.A, sa hon.
- Åh jaha 2 veckor.
- Kul, vi får väl träffas någon dag? Sa hon glatt. "Klart jag vill träffa Selena Gomez!" skrek jag nästan högt inombords men sa istället:
- Javisst.
Plötsligt skrek Selena till av att någon kittlade hennes mage. Hon vände sig om och brast ut i skratt, sedan kysste hon personen. "Kan det vara Justin Bieber" tänkte jag panikslaget. Jag vände mig hastigt om för att gå tillbaka, jag var inte redo för att träffa honom ännu. När jag väl börjat gå hördes Selenas röst bakom min rygg.
- Här är Justin min pojkvän, sa hon. Jag vände mig långsamt om och såg där ett välkänt leende. Han sträckte fram sin hand och log.
- Jag är Justin, sa han.
- Hej,Mia. Sa jag och skakade snabbt om hans hand.
- Din pojkväns band är One direction va? Sa han. Hur visste han? Justin Bieber visste vem jag var?
- Ja, sa jag och log som en galning.
- De är grymma, sa han och log. Jag kunde inte riktigt fatta det, jag stod och prata med Justin Bieber. Plötsligt kände jag hur allt började snurra och plötsligt låg jag på golvet.

- Mia? Mia vakna?
Jag öppnade ögonen. Jag låg i sofforna igen, runt mig satt Tea, Liam, Ashley och Selena.
- Vad hände? Sa jag chockat.
- Du svimmade, sa Liam.
- Åh...
- Ni kan gå nu, vi tar hand om henne. Sa Liam till tjejerna.
- Är det säkert? Sa dom.
- Ja, jag mår bra. Tack, sa jag och log medan dom gick sin väg.
- Åh vad pinsamt! Sa jag när de inte längre syntes till.
- Äsch vem skulle inte svimma framför Justin Bieber? Skojade Tea. Vi brast alla ut i skratt. Jag kunde inte höra Niall's skratt och såg mig omkring för att hitta honom.
- Vart är Niall? Sa jag efter att ha letat en lång stund.
- Hmm, sa Liam och såg sig omkring.
- DÄR! Sa han plötsligt när han hittat honom. Han satt vid baren med resten av killarna. Plötsligt såg jag att en tjej satt i hans knä och skrattade. Mitt ansiktsuttryck sjönk till noll och jag satte mig upp.
- Åh, förlåt mig. Sa Liam osäkert.
- Det är ju inte du som sitter i baren, eller hur? Röt jag nästan mot honom.
- Nej jag vet. Men han vet inte vad han gör han är full. Sa han tröstande.
- Jag vet, jag måste på toa. Sa jag.
När jag gick genom publikhavet så kände jag hur tårar ville fram ur mina ögon. Jag gick snabbare för att hinna innan de tog sig ut. När jag kom fram till toaletterna var det en jätte kö så jag gick mot ytterdörren istället.
Det var kallt ute men det gjorde mig inget. Jag kom ut på baksidan av en resturang brevid och gick och satte mig på en av sopptunnorna. Tårarna forsade nerför mina kinder plötsligt ringde min telefon. Jag tog snabbt upp den och tittade på displayen det var Niall. Jag harklade mig och svarade sedan.
- Hej.
- Hej gömman! Vart är du? Han lät otydlig. Han var definitivt inte nykter.
- På toaletten jag kommer snart, sa jag och la sedan på.
Jag tog fram servetter ur min lilla nessesär och torkade bort mitt smink som kladdats ut över mina kindben.
- Hur är det, sa plötsligt en välbekant röst bakom mig. Jag vände mig snabbt om och såg en man i en luva. Han klev fram ur skuggorna och tog av sig luvan.
- David är det du, sa jag chockat. Han sa inget utan gick bara med ett stort leende emot mig.


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

NU ÄR JAG TILLBAKA! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: emma

superbra! :D

2012-02-26 @ 19:32:31
Postat av: Linnea

jätte bra, men vem är david? :D

2012-02-26 @ 20:22:38
Postat av: Linnea<33

ÅÅÅH så bra!!! :D

2012-02-26 @ 20:35:23
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skitbra!! :D Längtar efter nästa :`)

2012-02-26 @ 22:32:12
Postat av: Lisa

Han kommer säkert våldta henne eller typ kidnappa henne eller nåt :) skulle varit jättespännande!! Jättebra förresten ;)

2012-02-27 @ 15:30:18
Postat av: maria

Ingen våldtäkt tack! Det får gärna bli LITE våldsamt, men inget grovt tycker jag. Men jättebra kapitel! :))

2012-02-28 @ 15:06:40
Postat av: E m i l y ♥

Herregud vad bra :) <3 Vad spännande och superbra kapitel. Längtar tills nästa kommer.

2012-03-02 @ 03:03:10
URL: http://onedirectionthestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0