Just a little sleepy - Kapitel 7

- Haha ja men Danielle slog till Zayn då! Ni var då inte lika hårdhänta. Sa Louis och skrattade.
- Nej nu ska vi fortsätta skrämma folk. Sa Louis och vinkade glatt hejdå till oss båda.
Nu gick vi båda mot Harry och Tea som stod och skratta och dansade under discokulan. Vi dansade och hade kul hela den kvällen. Jag fick träffa Liams flickvän Danielle som var en helt underbar person vi dansade med henne och hade det så trevligt. Killarna uppträde på scenen och Harry hoppade ner och sjöng sitt solo "Baby you light up my world like nobody else..." För Tea i publiken och tog upp henne på scenen. Sedan kom Niall och Liam och hämtade mig och Danielle. Vi stod och dansade på scenen med killarna och dom var nog lika glada som oss. Det var min livs bästa kväll. Och Niall släppte nästan aldrig greppet om min hand den kvällen.





Jag reste mig irriterat upp av att några låg och fnissade i sängen brevid. Jag reste mig upp och stönade argt jag kollade på sängen och där låg Harry och kittlade Tea. Jag plockade upp min nessesär och klampade med arga steg till badrummet. Jag hörde hur Harry sa något med "Vad är det med henne?" och Tea viskade något sedan började han kittla henne igen. Jag tog upp min mobil och ringde mamma. Inget svar det var upptaget jag hade försökt ringa henne igår kväll också men fick inget svar då heller. Jag ville att hon skulle komma och hämta mig. Plötsligt blinkade skärmen till jag hade fått ett sms av mamma jag öppnade det och det stod:
"Hej gumman! Jag hoppas du har haft en underbar kväll igår. Jag kan tyvärr inte svara eller ringa dig för jag är på konferans i Dublin just nu. Men mormor har lovat att hämta dig vid hamnen på tisdag. Ha det bra puss och kram mamma." Jag slängde snabbt ner mobilen i golvet och skrek högt utan att tänka på att Harry och Tea var utanför.
Jag satte mig snabbt ner och plockade upp alla delar och la dom i en hög brevid mig. Nu kom tårarna, jag grät inte för att jag inte kunde komma hem utan för att jag skulle få stanna här med de små tutturduvorna och en viss person som förstörde hela min kväll igår. Jag orkar bara inte.

- Mia hur är det? Sa Tea som nu stod utanför tryckt mot dörren.
- Va nej jag bara tappade mobilen.
- Okej men vi går ner och äter frukost ska du med?
- Nej gå i förväg ni jag vill gärna duscha innan. Nu fick jag igång mobilen och såg att klockan var rätt mycket så jag duschade snabbt och fixade mig. När jag gick mot hissen hörde jag hur några kom bakom mig i korridoren så jag gick snabbare för att slippa stå i hissen tillsammans med någon. När jag klickat på ettan kommer några springande och skriker "Håll upp dörren!!" Jag hade inget annat val än att göra som dom sa. Det var precis dom jag trodde det skulle vara. Liam,Louis,Zayn och sist Niall. En efter en kom dom in springande.
- Tack... Oj det e ju du Mia hej! Sa Liam han var alltid så trevlig.
- Japp hej. Sa jag och försökte dölja min ilska som jag igentligen hade mot Niall.
- Hej. Sa alla utom Niall som ställde sig med ryggen imot mig. Jag brydde mig faktiskt inte.
- Vart ska ni? Ska ni till ettan? Frågade jag snabbt för att undvika en steltystnad.
- Japp vi ska äta frukost du då? Sa Liam alla andra var nog rätt så morgon trötta.
- Jag med. Sa jag och nickade sedan blev det knäpptyst. Man kunde nästan känna på pinsamheten i hissen. Alla visste varför Niall var sur på mig och varför jag hade all rätt att vara sur på honom. Igår kväll eller ja natt hade varit för mycket för Niall han hade druckit eftersom han nu är 18 så var det ju inget som kunde hindra honom. När han fått i sig tillräckligt många glas sprang runt och flörta med varenda tjej i salen. Jag brydde mig inte till en början men sedan blev jag riktigt arg och klappade till honom. Jag kunde inte hjälpa det det bara kom. Jag lämnade sedan festen och gick till mitt rum. Han kom efter och vi grälade där om allt det förflutna och det som nyss hade hänt. Tillslut smällde han dörren efter sig och jag fick sova. Vid 6 tiden kom Harry och Tea in och hade det kul. Skrattade kysstes och kramades så som nya kära par gör. Jag blev så avundsjuk så jag gick ut en sväng sedan gick jag och la mig igen.


Vi lämnade hissen lika tysta och satte oss där Harry och Tea satt och tävlade om vem som kunde dricka upp sin juice först.
- JAAA! Skrek tea glatt när hon sugit i sig hela juicen. "Jag vann!"
- Godmorgon Tea, Men Harry förlorade du nyss mot en tjej? Sa Louis och klappade honom på ryggen.
- Godmorgon. Ja men hon vinner ändå bara en kyss. Sa han och lutade sig över bordet och kysste Tea som stor flinade. Usch jag ville inte kolla så jag kollade mot Nialls håll som också kollade på något annat. Det kanske var lika svårt för honom. Vi satte oss runt bordet jag hamnade brevid Liam och Louis dom mest pratglada i gruppen tänkte jag vilken tur då slipper jag prata. Förns nu märkte jag att alla var vardagsklädda jag satt där i mjukisbyxor och sovtröja jag kollade mig om kring och såg att ingen såg ut som jag. Jag korsade armarna för att täcka min t-shirt där det stod "JUST A LITTLE SLEEPY" på och började rodna.
- Fryser du? Sa Liam förvånat.
- Näe...jag..
- Här du kan få låna min tjocktröja. Övbröt han mig och räckte mig den.
- Tack. Vad som hellst för att slippa se ut som en luffare tänkte jag och drog snabbt på mig den.
- Så hur mår alla idag? Frågade Tea.
- Bra killarna är lite trötta bara. Sa Louis och log mot mig. "Du då Tea hur mår du?" Sedan viskade han lite diskret i mitt öra:
- Just a little sleepy?
- Haha jätte kul. Sa jag och gjorde en ful min.
- Haha nej men den e fin. Vi borde alla se ut sådär igentligen. Du är den enda som är modig nog för att visa ditt riktiga jag. Sa han och blinkade till mig.
- Fast Zayn är ju faktiskt född snygg så han e ju naturlig just nu. La Liam till och fick en smäll av Zayn på skallen.
- Okej haha, det är sant men alla är naturligt vackra. Sa jag och log. Det är sjukt hur dom här killarna kan göra en så glad när man borde sitta och gråta på rummet igentligen.

- Vad händer idag då? Sa Tea och log mot Harry som inte kunde sluta glo på henne.
- Ingenting vi är lediga idag. Sa han och höll kvar blicken.
- Jaha! Vad kul ska vi inte hitta på något super roligt då? Typ bio eller någon sport eller bad eller något? Sa Tea glatt till allihopa. Var det något Tea var bra på var det att hitta på saker.
- Det kan vi väl. Sa Zayn och kollade på alla runt om bordet som nickade tillbaka.
- Som vadå? Sa Niall som inte hade sagt något under hela måltiden utan bara ätit som en häst.
- Typ...fotboll! Sa Louis och log.
- Ja vi kan åka till en strand och bada och spela fotboll! Sa Tea och log.
- Bada vet jag inte men jag vet en strand i utkanten av London men det är bara en liten sjö. Sa Liam.
- Allt med vatten går bra. Invände jag.
- Då säger vi så. Sa Tea och reste sig snabbt upp.
- Vart ska du? Sa Harry chockat.
- Men hallå ska vi hinna med allt får vi ta och åka och handla matsäck nu sedan ge oss av. Sa hon och drog upp honom från stolen.
- Hahah Harry du är hennes bitch nu gör som hon säger. Sa Louis.
- Det gäller alla kom nu. Sa Tea och började gå mot hissen med Harry dragandes i släp.

Vi satt kvar ett tag i tystnad men tillslut sa jag:
- Det är bäst vi går, ni vill inte veta hur arg hon kan bli. Sa jag och började ta av mig koftan. Plötsligt hejdade Liam mig genom att ta tag i min arm.
- Du kan ha på dig den idag. Sa han och log.
- Okej. Sa jag och började gå mot hissen med killarna. Harry,Niall och Tea hade redan tagit hissen upp så vi fick vänta ett tag.
- Hur är det? Frågade Zayn.
- Va? Sa jag chockat.
- Ja mellan dig och Niall är ni tillsammans? I sånna fall var han ett svin mot dig igår kväll. Sa han och vi började gå in i hissen.
- Nej jag vet inte tror inte vi är tillsammans. Vet faktiskt inte hur han känner eller hur jag känner. Sa jag och kände hur tårarna började komma. Jag höll tillbaka dom så mycket jag kunde men några lyckades ta sig nerför min kind.
- Lugn jag tror det ordnar sig. Sa Liam och kramade mig. Zayn och Louis ville också kramas och det gjorde dom nu stod vi där och kramade varandra i en hiss. Haha måste sett sjukt ut.
- Tack så mycket, ni är verkligen underbara. Sa jag och lyckades ta mig ut ur kramen innan jag tappade andan.
- Äsch! Sa Louis.
- Det är Niall med. Sa Zayn.
- Jag vet. Sa jag och vi började gå ut ur hissen.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Lite mer av killarna nu eller vad tycker ni? BTW har ni sett Gotta Be You videon? Helt underbar.

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Hannah

skiit bra vill ha meeer nuuuu :)

2011-11-08 @ 18:59:48
Postat av: Sofia

Jättebra! Dom måste bli sams sen också (:

2011-11-09 @ 15:09:34
Postat av: Jessica

Aaaaah verkligen jättebra! vill ha mer haha :DD

jag tror att Niall o Mia kommer hamna i nån sitatuion att dom måste prata med varandra.. eller något sånt.. roligt med lite drama! naaaw kunde verkligen se framför dom stå och kramas i hissen :') xx

2011-11-09 @ 19:08:06
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0