En knuff i rätt riktning - Kapitel 6

- Då måste du vara Mia. Sa Louis och kramade mig. Sedan Liam han viskade något i mitt öra som lät som "du behöver inte vara rädd vi bits inte". Jag log lite och kramade nästa och nästa fick kommentarer som "wow du ser bra ut" eller hon är så så...fit" haha det kändes så knasigt. När nervositeten plötligt hade släppt kom jag fram till Niall jag kollade in i hans ögon och vi fick ögonkontakt. Jag tror han såg att det var jag så jag tittade snabbt ner.
- Ska du inte krama henne Niall? Sa Harry och knuffade fram honom närmre mig. Jag kunde känna hans andetag jag ville bara kyssa honom. Men hur skulle det se ut och hur skulle han reagera. Jag kramade honom snabbt och kände värmen i kroppen även fast vi bara kramades i högst 20 sekunder. Efter det kollade han i mina ögon och sa:
- Det är du!


Lyssna på låten när ni läser (Om ni vill):



Ur Nialls perspektiv:
Hon hade låtit håret växa ut och det hade blivit lockigare men jag såg tydligt på hennes klara honungsfärgade ögon att det var hon det var Mia. Jag drog henne emot mig och kysste henne hon gjorde inget motstånd hon bara kramade om mig hårdare. Vi stod där ett tag och bara njöt av att vi funnit varandra. Tillslut märkte jag att vi hade publik killarna visste ju inget om Mia och inte Mias vän heller för den delen. Plötsligt putta hon undan mig och såg på mig med tårar i ögonen.
- Vad e det? Sa jag chockat.
- Du har ju ändå inte tid för mig varför ska vi bli kära igen då? Skrek Mia och sprang där ifrån. Tea glodde chockat på mig och sprang snabbt efter. Killarna stod kvar med munnarna öppna och bara stirrade.
- Vad var det som nyss hände? Sa Harry och kliade sig på huvudet.
- Det är något jag aldrig har berättat för er jag hade en tjej i Irland innan jag sökte till X-factor. Vi var tillsammans sjukt länge och har varit vänner sedan dagis.
- Var det hon? Sa Liam och pekade dit Mia hade sprungit tidigare.
- Ja och jag tror jag fortfarande har känslor för henne! Sa jag och oroligt medans jag gick fram och tillbaka.
- Men vad gör du här då spring efter henne?! Skrek Zayn och gav mig en knuff i rätt riktning. Han hade rätt jag började långsamt springa mot det håll hon hade sprungit åt.

Ur Mias perpektiv:
Jag sprang mot toaletterna och satte mig i ett bås och bara lät tårarna rinna. Varför skulle allt bli så krångligt? Varför kysste han mig? Nu ville jag bara hem det funkade ändå inte. Jag grävde i kanten av klänningen där fickorna brukar sitta jag hade ingen såklart jag hade lämnat mobilen i väskan där ute. Plötsligt hörde jag en knackning på dörren jag hoppade till och tröck mig närmre väggen. Som att jag skulle gömma mig.
- Du jag är ledsen Mia det var inte meningen att vara en sån diva när jag skulle ge mig av. Sa Niall man hörde hans oro i rösten.
- Du är inne på tjejernas toa. Fräste jag tillbaka.
- Faktiskt inte det är både tjej och kill toalett här. Sa han och fick mig att börja skratta lite.
- Kan vi inte gå ut och ha kul ikväll så snackar vi om våra känslor imorgon? Vill att du ska få en underbar kväll här i London. Sa han och stack upp huvudet över båsets dörr. Så lång var han inte så han måste ha klättrat upp på något konstigt sätt, typiskt Niall som en liten apa.
- Okej. Sa jag och log lite snett. Jag öppnade dörren där stod han och räckte ut sin hand mot mig jag tog tag i den och han log. Jag torkade bort tårarna med armen och han kollade konstigt på mig. Han hämtade papper blötte det.
- Här. Sa han och räckte det till mig.
- Tack, jag måste se ut som ett fån. Sa jag när jag gick mot speglarna.
- Nej då. Sa han och log.
När jag kom fram till speglarna såg jag hur mascaran runnit till kindbenen och jag såg gul ut i ansiktet.

Jag torkade snabbt bort det och sedan gick vi ut till festen som hade startat det var inte så mycket folk än. Men dom spelade Michael Jacksons låt Thriller på högsta volym.
- Jag tror nog att Harry gillar din vän. Sa Niall och pekade mot dansgolvet där Tea och Harry stod och skojdansade med varandra. Hon såg så glad ut fast det var väl klart att hon var glad hon står och dansar med världens snyggaste kille enligt henne själv. Plötsligt kolla dom mot vårat håll och började vinka åt oss att vi skulle vara med dom. Men plötsligt hoppade både jag och Niall till när vi hörde två mörka "Buuu" bakom oss jag skrek och vände mig om där stod två killar med masker och gapskrattade.

- Louis,Zayn? Sa Niall och tog sig på sitt hjärta och höll hårdare om min hand.
- Hahaha ni blev nog räddast här inne idag! Sa Louis och slog Niall på axeln.
- Har ni skrämt Danielle och Liam än då? Sa Niall och pekade mot några i ett hörn som stod och dansade nära varandra.
- Haha ja men Danielle slog till Zayn då! Ni var då inte lika hårdhänta. Sa Louis och skrattade.
- Nej nu ska vi fortsätta skrämma folk. Sa Louis och vinkade glatt hejdå till oss båda.
Nu gick vi båda mot Harry och Tea som stod och skratta och dansade under discokulan. Vi dansade och hade kul hela den kvällen. Jag fick träffa Liams flickvän Danielle som var en helt underbar person vi dansade med henne och hade det så trevligt. Killarna uppträde på scenen och Harry hoppade ner och sjöng sitt solo "Baby you light up my world like nobody else..." För Tea i publiken och tog upp henne på scenen. Sedan kom Niall och Liam och hämtade mig och Danielle. Vi stod och dansade på scenen med killarna och dom var nog lika glada som oss. Det var min livs bästa kväll. Och Niall släppte nästan aldrig greppet om min hand den kvällen.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Kort kapitel men haha! Ni är så gulliga så!

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra! Jag hoppas på lite drama mellan Niall o Mia, samt att de andra killarna kommer vara med lite mer. Aaaah längtar till nästa kapitel :D xxx

2011-11-06 @ 15:10:31
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sofia

Sviiiinbra! (: Vill ha mera!

2011-11-06 @ 16:31:50
Postat av: Anonym

asgryyyym vill ha meeeer! vill ha mer drama o hoppas killarna e mer med!

2011-11-06 @ 23:22:55
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0