Fangirling - Kapitel 2

Det här har hänt...
När jag lutade mig för att plinga på dörren så öppnades dörren av sig självt. Jag hoppade till lite.
- Hej! Skrek Tea och kramade mig. Gladare nu?
- Hej haha ja du skrämde mig verkligen. Sa jag och tog ut lurarna ur öronen.
- Kom in jag måste visa dig nyheten ju! Sa hon och log.
Jag klev in och tog av mig skorna. Hon tog min hand och drog upp mig till hennes rum.
- Blunda! Sa hon.
- Va?
- BLUNDA!
Jag gjorde som hon sa och hon förde mig till hennes säng.
Jag hörde hur hon rotade i någon låda med papper.
- Nu kan du öppna ögonen! Sa hon och drog upp mig ur sängen. "Här" sa hon och räckte mig ett brev.
- Vad är det här? Frågade jag.
- Läs det. Sa hon ivrigt och kunde inte stå still.
- Okej...
"HALLOWEEN PARTY" stod det med stora bokstäver på framsidan. Baksidan var igentejpad alltså hade Tea redan läst det men jag låtsades inte om det. Jag hade precis börjat läsa när Tea skrek:
- Läs högt, det blir mycket roligare!
- " Hej Tea och Mia...."
- Det är vi det är vi! Skrek Tea och hoppade.
- "Ni är härmed inbjudna till One directions Halloween träff med efterfest. Ni skickade in den bästa bilden och därför har ni vunnit en träff med killarna.Ni kan väl ringa det här numret: 08993256 så fort ni fått det här så kan vi bestämma vilken tid ni ska vara där osv. 1DHQ x"

Efter jag läst det kunde jag inte tro det , drömde jag? Jag satte mig på hennes säng och stirrade rakt ut i luften. Vi hade anmält oss till tävlingen och klätt ut oss till killarna ja men jag trodde aldrig vi skulle vinna.
- Hallå Mia? Sa Tea och såg rädd ut.
- Men hur? Sa jag och såg helt borta ut.
- Vadå hur våra dräkter ägde ju! Sa hon och skrattade.
Jag hoppade upp och kramade henne vi hoppade runt och skrek "fangirling" på hög nivå. Vi slog på "What makes you beautiful" på högsta volym och sjöng med. Klockan var ju bara runt 11 men som tur var så var ingen hemma hos Tea.
Vi stod och hoppa och skrek i säkert en halvtimme. Tillslut satte vi oss på golvet och började snacka om vem som skulle ringa dom.
- Du kan prata. Sa jag till Tea hon har alltid varit pratglad så varför inte.

Vi slog nummret slog på högtalaren och väntade....
- Hej! Sa en bekant röst.
- Hej! Sa vi i kör och tittade på varandra.
- Jaha haha ni måste vara Mia och Tea va? Sa rösten.
- Japp, det är vi. Sa Tea stolt.
- Killarna är på signering just nu så ni får bara prata med mig tyvärr.
- Och du e?
- Paul. Sa han.
Vi pratade med Paul vi ville bara skrika högt vi älskar dig Paul men det skulle bara kännas fel nu när vi ska träffa honom och allt.
- Okej hej Paul, När är festen och vart och vilken tid?
- Haha hej tjejer, festen är i en stor lokal i London från 17:00 till sent på kvällen. Ni bor ju i Irland så vi ska fixa biljetter till en båt och så tåg därifrån vi tar hand om allt tjejer. Hur gamla är ni förresten?
- Okej 16 år.
- Bra det är åldersgräns inga under 16 får komma in tur för er tjejer! Då ses vi på lördag biljetterna kommer med posten imorgon ni åker på fredag. Ha en fortsatt trevlig dag nu pojkarna hälsar! Sa Paul trevligt.
- Okej hälsa tillbaka och förresten Tack! Sa vi i kör innan vi la på och började hoppa runt i rummet igen.

- VI SKA TRÄFFA ONE DIRECTION! Skrek vi till varandra.
Vi loggade in på twitter och skrev till våra följare saker som "vad ska du göra på lördag?" bara för att få svara "Jag ska på halloween fest med One direction!". Folk trodde inte på oss det var ändå förståeligt vi trodde inte riktigt heller på det. Jag ringde min mamma och sa att jag skulle sova över hos Tea orkade inte berätta vad som hade hänt. Den natten kunde ingen av oss sova så vi satt och chatta med "Directioners" i timmar istället och satt inne på tumblr. Vi bestämde oss för att vi imorgon skulle shoppa lite nya saker som vi kunde ha med oss när vi åker imorgon. Tillslut somnade vi båda vid 2 tiden. Jag drömde om killarna det tror jag att Tea också gjorde.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer att hända?
Ni fick två kapitel idag för ni var så duktiga på att kommentera det e så mycket roligare då!

Kommentarer
Postat av: anonym

skriv en till idag snälla asgrym novell!

2011-11-02 @ 14:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0