Otäcka drömmar - Kapitel 12

När vi hade sett alla filmer gick Liam och Danielle och tackade för kvällen. Klockan var mycket vi hade nästan varit uppe hela natten. Jag frågade om killarna hade något spel de visste inte. Jag och Niall gick för att kolla och hittade "Vem där?" vi valde det och gick mot hallen igen. Plötsligt tog han min hand.
- Mia har du känslor för mig? Sa han och såg in i mina ögon med sina isblå ögon.




- Va? Vad menar du? Sa jag förrvirrat.
- Äsch! Det var inget. Sa han och kollade ner i golvet.
- Men jag gillar dig. Men hur blir det när jag drar till Irland och One direction blir världskända?
Han tog tag i mig och kramade om mig jätte länge. Medans vi stod där och kramades viskade han i mitt öra "jag kommer alltid att älska dig,vi får försöka hålla kontakten" sedan kysste han min panna. Jag kom på mig själv när en tår rann ner för min kind. Jag grät jag snabbade mig och torkade snabbt bort den.
- Du borde nog gå och lägga dig nu. Sa han och vi gick tillbaka till rummet där nu alla låg som sten döda och sov på sängen.
- Jahapp,vi får väl sova i det andra rummet då. Sa Niall och började gå mot dörren igen.
Jag sa att jag behövde byta om till pyamas och borsta tänderna och sedan komma. Jag böt om till min sovtröja borstade snabbt tänderna och gick ut ur badrummet. Jag mötte då Louis som nog inte hade sett eller hört mig tidigare för han hoppade till.
- Oj shit! Sa han och höll på sitt hjärta.
- Förlåt... jag såg dig inte. Viskade jag.
- Det är lugnt ska du till vårat rum eller? Sa han och öppnade dörren.
- Ja.
- Vi går tillsammans kom nu så vi inte väcker turturduvorna. Sa han och pekade på Harry,Tea och Zayn som låg brevid varandra i sängen och sov som stockar.

Vi gick snabbt till rum 20. Louis erbjöd sig att sova i soffan men jag insisterade. Jag älskade att sova själv och speciellt i soffor annars blev det för varmt. Klockan var runt 2 när allt blev tyst och killarna hade somnat. Jag låg och tänkte på resan hem imorgon. Att lämna det här var inget jag drömt om precis. Killarna var helt underbara och var nu som vänner till mig och Tea. Hoppas dom inte glömmer oss.
Jag sprang och sprang. Plötsligt såg jag en person nej två. Dom gick och skrattade och höll varandra i handen. Runt dom stod nu hundratals tjejer som skrek "vi älskar dig". De två personerna började vinka och tjejerna skrek högre. Nu skrek plötsligt fansen "pussas,pussas,pussas!" och det gjorde dom länge väldigt länge, plötsligt vände sig alla tjejerna om och stirrade på mig. Och de två som tidigare kysst varandra pekade på mig och den ena som såg ut som en tjej skrek "Det är hon som dumpade Niall!". Nu var plötsligt alla på väg mot mig och dom såg inte glada ut. Jag fösökte springa men två personer höll fast mig och skrattade. Det var Emma och Vilma från min klass. Tjejerna kom närmre och närmre och deras skyltar som det stod "WE LOVE 1D" på förvandlades nu till knivar och baseboll trän. Jag började skrika och gråta nu var tjejerna framme. De puttade på mig lite lätt och jag föll. Jag föll länge och kunde inte röra mig jag bara skrek och skrek det tog aldrig slut.

Jag satte mig upp med ett ryck i soffan och skrek. Det var bara en dröm jag andades ut och torkade tårarna från mina kinder och gick för att ta ett glas vatten. Toa dörren öppnades och Louis kom utspringandes "Vad var hände?" skrek han chockat. Jag stirrade hastigt på honom där han stod i handuk och var dyngblöt jag skrattade till och sa:
- Nej oj förlåt jag drömde en mardröm bara. Var är alla?
- Okej skräm mig inte sådär. Dom äter frukost det e bara att gå ner du kan låna Nialls Onepiece den ligger där. Jag kommer strax. Sa han och pekade på en stol full med kläder.
- Tack, men jag väntar på dig. Sa jag och satte mig vid det lilla bordet och drack långsamt upp mitt vatten samtidigt som Louis torkade sitt hår med hårtorken i hallen.
- Är du redo för attg gå? Frågade han samtidigt som han satte på sig ett par chinos.
- Jag ska bara sätta på mig Onepiecen. Sa jag och gick för att hämta den. Jag drog snabbt på mig den, den var lite stor men det gjorde inget. Sedan gick vi till hissen tillsammans. Louis gick med mobilen nästan upp i ansiktet och släppte inte blicken från den.
- Vad gör du igentligen? Sa jag plötsligt. Han kollade upp och flinade lite samtidigt som han räckte mig mobilen. På skärmen såg man hans twitter status som på bara några sekunder var full med replys.
- OJ! Sa jag farcinerat.
- Ja sjukt hur snabba dom är, dom är så underbara. Sa han och tog tillbaka mobilen.
- Har du twitter? Frågade han och släppte inte blicken från skärmen.
- Ja haha @Miatia1D heter jag. Sa jag och brast ut i skratt.
- Haha okej. Sa han och knappade med mobilen ett tag när vi var framme på nerdesta våningen sa han plötsligt:
- Följer dig nu. Och log.
- Okej. Jag tog upp mobilen och kollade twitter och såg det jag alltid hade drömt om en medlem i One direction följde mig. Jag log för mig själv och klickade in på hans twitter. Senaste twitten var:  "I hissen med @Miatia1D, Breakfast time!" Jag kollade upp och han log mot mig, jag log tillbaka.

När vi kom fram till bordet där alla satt och åt satt en tjej vid bordet.
- Hej mina pojkar! Sa Louis med en stor gest. Han satte sig på stolen brevid tjejen och sa sedan:
- Hej fina Gemma! Och kramade om henne. Hon log och hälsade tillbaka sedan ställde hon sig upp och räckte fram sin hand till mig.
- Hej jag är Gemma. Sa hon och log hon hade kritvita tänder och röda läppar. Hon hade också perfekt spikrakt blont hår, hon såg ut som en typisk hollywood tjej.
- Hej jag heter Mia. Sa jag och skakade hennes hand och satte mig sedan på den enda lediga platsen brevid Liam. Hon slog sig ner på sin plats som var brevis Niall. De satt och skratta och pratade under hela måltiden och hängde inte riktigt med i vårat samtal. Var det Nialls tjej? Varför har han inte sagt något? Jag satt irriterat och glodde på dom där dom satt nära varandra som ett par. Plötsligt petade någon på mig.
- Tea vad drömde du om i morse igentligen? Det var Louis som frågade.
- Åh nej det var nog inget.
- Jo kom igen! Sa Zayn och Liam samtidigt.
- Men...
- Berätta nu. Avbröt Tea.
- Okej. Jag drömde att jag sprang mot ett par...och några tjejer anföll mig. Typ.
- Oj okej. Du bör gå i terapi! Sa Louis och skrattade.
- Haha sluta! Sa jag argt.
- Äsch! Alla drömmer kostiga drömmar ibland. Sa Harry och log.
- Ja min värsta var om Ninja Turtles som anföll mig och åt upp mina öronsnibbar. Sa Zayn och alla började skratta.
- Min var om en ond clown... Sa Tea.
- Usch clowner! La Harry till.
- Gud vad jag kommer sakna er! Sa jag plötsligt.
- Ja vi kommer sakna er med! Sa Liam och log.
- Ja ni är roliga! Sa Louis.
- Snälla också. Sa Zayn. Då kom jag på vi hade glömt att ge dom presenterna.
- Juste! Vänta här. Skrek jag och sprang från bordet.

Jag tog hissen och sprang och hämtade påsen med paketen från garderoben. Och skyndade mig tillbaka. När jag kom tillbaka var tjejen Gemma borta. Jag orkade inte fråga vart hon tog vägen utan ställde mig glatt framför bordet redo för att dela ut presenterna.
- Vad har du där? Sa Niall.
- Vänta och se. Sa jag och tog upp första paketet det stod "LOUIS" på med stora bokstäver på det.
- Här Louis fånga! Sa jag och kastade paketet på honom. Han fångade hastigt paketet och kollade fundersamt på mig.
- Öppna det inte förns alla fått sina! Sa jag och tog upp ett till och kastade mot Harry. Sedan tog jag upp Zayns sedan Liams och sist Nialls. Nu satt alla killarna och klämde och kände på paketen som små barn på en julaftonskväll. Jag skrattade och bad Liam skicka sin mobil till mig, och tog sedan ett kort på dom och twittrade via Liams twitter: "Present öppning"  skrev jag och skickade.
- Så nu kan ni öppna. Sa jag och var redo för att ta kort på dom när dom såg vad de fått för något.
- Gillar ni dom? Frågade Tea glatt.
- Åh en haj! Sa Zayn och höll upp sin "nallehaj" med ett barnsligt leénde på läpparna.
- En hund, det ser ut som Bonzo. Sa Niall och log åt sin nalle.
- Lejon sucesse! Skrek Harry och slängde upp sitt gosedjur i luften.
- En sköldpadda haha! Sa Liam och kramade om sin nalle.
- En apa! JAA! Sa Louis och låtsades som att apan flög sin väg genom att kasta den och göra ett ljud som skulle låta som ett rymdskepp.
- Det är nyckelringar! Sa Tea glatt.
- Tack. Sa killarna glatt och Harry kysste Tea.
- Vad fina, vems idé var det här? Sa Liam och log.
- Mias. Sa Tea och log mot mig.
- Kom här Mia så ska du få en kram! Sa Louis och ställde sig upp. Jag gick emot honom och kramade om honom medans de andra killarna började ställa sig upp. Jag kramade dom en efter en och började nästan gråta när de sa "tack för allt ses snart igen" eller "du är underbar du Mia".

När jag kramat alla gav vi oss av till hissen för att åka upp och packa. Det tog runt en kvart innan vi var klara och jag ringde mormor som redan var på väg till hotellet.
Plötsligt knackade det på dörren. Jag sprang och öppnade och där stod alla killarna med en varsin bukett rosor i händerna.
- Ett,två,tre,fyr..."Baby you light up my world like...." De började sjunga i stämmor och Tea kom springande jag bara stod och gapade medans Tea storgrät när Harry sjöng sin del och höll hennes hand. När de var klara klappade vi händerna för fullt och tog emot blommorna.
- Åh tack! Sa jag och ställde dom i en vas i köket i hotellrummet.
- Det var det ända vi hittade på så kort varsel. Sa Zayn och hjälpte mig att fylla vasen med vatten.
- Fansen var som galna i köpcentret. Sa Harry.
- Men vi vill bara visa att ni är underbara! Sa Niall och Louis.
- Tack detsamma! Vi hör av oss via twitter. Sa jag och log.
- Och vi ska försöka ta oss hit igen i framtiden. La Tea till.
- Ja gör det. Och vi ska självklart försöka höra av oss Harry har ju ditt nummer Tea. Sa Niall.
- Bra. Sa jag och plötsligt ringde min mobil jag svarade det var mormor. När vi pratat klart sa jag:
- Det är dags att ge sig iväg. Till Tea och log snett. Killarna följde med ner till lobbyn och kramade oss och sa adjö. Harry började gråta och Louis höll om honom när vi gick ut genom snurrdörrarna vi för några dagar hade gått in igenom som "one directions fans". Nu gick vi ut som deras flickvänner eller vänner och grät för att vi skulle lämna dom. För några dagar sedan hade vi suttit i Teas rum och gråtit för att vi skulle få träffa dom. Mormors bil var liten och vit vi satte oss båda bak och vinkade till killarna som stod kvar i lobbyn. Tea skickade slängkyssar till Harry som gjorde detsamma tillbaka. Nu startade bilen och vi gav oss iväg.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!


Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: rayahin

omg sjukt bra! fan vad sorglig höll på att gråta :'( du är grym på att skriva! vill ha mer<3

2011-11-19 @ 20:24:05
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Jessica

Riktigt bra! Har faktiskt ingen aning om vad som kommer hända senare. Men troligtvis kommer dom på något sätt träffas igen :') xxx

2011-11-19 @ 20:42:02
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sofia

Asbra!

Dom får träffas och bli typ kära på riktigt, haha :)

2011-11-20 @ 00:21:27
Postat av: rayahin

Ja tack så hemskt mycket hoppas du kan fixa designen! kan du skicka din mail eller mejla mig så SNABBT som möjligt för det är viktigt :) ska jag oxo skicka in bilder jag vill ha? mejla mig så får vi diskuter, TAACK :)mitt mejl: [email protected]

2011-11-20 @ 13:58:17
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Linnea<3

Åh om dom inte får träffa killarna igen så dör jag!!!

Superbra Nora!!!<3

2011-11-20 @ 18:18:23
URL: http://ffrobergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0