Hemmakväll - Kapitel 10

Liam och Zayn lyfte in moppen i bakluckan och alla hoppade in i den stora bilen som hade 8 platser. Vi satte på oss alla kläder och sedan bar vi oss av. Liam fick nu sitta fram med Louis. Harry och Tea bakom och jag Niall och Zayn längstbak. Vi åkte inte lika länge den här gången och det var kolsvart ute. Vi tog bilder i bilen och sjöng till killarnas nya låt Another world! Tillsut somnade jag på Nialls axel och Zayn på min. När bilen bromsade till vaknade jag av att Niall viskade "Vi är framme" i mitt öra.



Vi klev ur bilen och gick mot hotellets lobby. Alla var för trötta för att prata eller i alla fall jag. Vi gick alla direkt upp till rummen för att sova. Harry och Liam sov nu i vårat rum jag somnade direkt men hörde fortfarande att de andra låg och pratade. Nästa morgon vaknade jag att Harry stod och dansade i sin säng till "Super bass av Nicki minaj" medan Tea satt och asgarvade på sängen och Liam stod och borstade tänderna. Jag reste mig hastigt upp och plockade iordning kläder som jag skulle ha på mig sen.
- Godmorgon fågelbot! Sa plötsligt Tea. Jag flinade tillgjort tillbaka och började gå till badrummet.
- Såret ser bättre ut nu. Sa Liam som nu stod bakom mig i badrummet utan tröja. Jag vände mig om för att se det. Det såg inte så värst bra ut men jag hade ju inte sett det igår.
- Ja vad bra. Sa jag och försökte dra på mig ett par jeans över såret. Det gick inte det gjorde för ont.
- Har du inga mjukisbyxor? Sa Liam.
- Nej glömde packa ner det.
- Kom vi kollar med killarna. Sa han tog min hand och drog med mig ut i hallen. Han tänkte nog inte på att jag bara hade en t-shirt och ett par trosor på mig. Han brydde sig nog ändå inte om att han inte hade en tröja på sig.
Vi gick till rum 24 och knackade inte utan bara öppnade dörren. Killarna satt och spelade spel på sina mobiler och gjorde sig iordning. MTV var på tv:n på högsta volym nu spelades LMAFO. Killarna reagerad först på att vi bara sprang in sedan på att jag var barbent.
- Ojdå! Sa plötsligt Louis när han kollade upp från mobilen.
- Ja, Mia har inga mjukisbyxor har ni några? Sa Liam snabbt. Jag hörde att några gick i korridoren och stängde snabbt dörren efter mig.
- Nej jag har inga men jag har en Onepiece. Sa Niall som nu tittade ut ur badrummet. Och stirrade på mig uppifrån och ner. Jag ställde mig bakom Liam och gömde mig.
- Såret ser bra ut.. Sa Niall.
- Hahah igår såg du ut som en luffare och idag det här vad kommer näst? Sa Zayn och Louis började skratta.
- Haha jättekul. Jag hade inte planerat att ramla du vet. Sa jag och lipade emot killarna som låg på sängen och spelade Angrybirds.
- Här. Sa Niall och räckte mig en svart Onepiece med mönster på.
- Tack. Sa jag och blev röd i ansiktet.
- Eller du kanske ville ha en som matchar din sov tröja? Sa Louis retsamt.
- Åh vad du är gullig Louis. Sa jag och gav honom en slängkyss. Jag klev i Onepicen innan jag gick ut i hallen.
Vi skulle gå ner till frukosten ändå så vi väntade på killarna och sedan tog vi hissen ner.

När jag kom till lobbyn tyckte jag att jag kände igen kvinnan som stod med ryggen emot mig i en lång beige kappa. Plötsligt vände hon sig om.
- Miiiia! Skrek hon och kom springande fram för att krama mig.
- Mormor? Sa jag medans jag tog emot en bamsekram från henne.
- Vad gör du här? Sa jag sedan.
- Jasså det är så man hälsar på sin mormor nu förtiden sa hon och låtsades bli arg.
- Nej men det här hotellet är ju dyrt. Och förns då såg jag buren med Bonzo i jag hoppade fram av glädje till den och lyfte ut honom. Han viftade på svansen och pussade mig i hela ansiktet. Förns då märkte jag att jag inte hade presenterat killarna.
- Vilka är det här då Mia? jag känner igen dom. Sa mormor.
- Oj, det är ett band du vet One direction som var med i X-factor. Och där är Niall Horan min barndomsvän du vet. Sa jag och pekade på Niall som log.
- Åh ni var så bra i X-factor. Sa mormor och gick fram till killarna som en och en hälsade på henne. Hon kom sist fram till Niall som hon kramade han blev chockad och killarna började skratta. Nu kom Tea och Harry ut från hissen.
- Harry! Skrek mormor.
- Hej? Sa Harry och tog några kliv bakåt för att sedan kunna gömma sig bakom Tea.
- Hahah mormor.
- Han var ju så charmig i X-factor. Nej men det är ju du Tea! Kom och ge mig en kram nu.
Tea gick glatt fram och Harry gick långsamt efter. När mormor hade hälsat på alla passade jag på att fråga igen.
- Vad gör du här mormor?
- Jag var i närheten så tänkte jag kunde hälsa på mitt älskade barnbarn. Men nog pratat om mig får man ta kort med killarna eller? Sa hon och tog hastigt upp sin kamera och viftade med den.
- Javisst. Sa killarna och tittade på varandra. De ställde upp sig med mormor i mitten. Vi tog ett kort och sedan ville mormor att Bonzo skulle vara med. Niall fick hålla honom och Tea tog kort igen.
- Tack ni är bäst. Sa mormor.
- Hah nej du är ju den bästa mormor vi någonsin mött! Sa Louis. Alla nickade och höll med. Man riktigt såg hur mormor lös upp. Mormor kanske inte var ett lika stort fan som jag men man kunde se hur glad hon blev.
Vi sa hejdå och bestämde att vi skulle träffas senare idag. Vi satte oss och åt och killarna kunde inte sluta prata om min mormor dom sa att hon var "tuff", "rolig","knasig" eller till och med "cool". Jag håller faktiskt med min mormor var inte som andra 60 åringar hon var pigg och bar inte blommiga kläder utan hon hade sin egna stil långt brunt hår (färgat) och jeans med färglada tröjor. Hon har till och med en One direction tjocktröja hemma men det sa jag inte till killarna.

- Vad ska ni göra idag då? Sa Tea plötsligt när det hade varit tyst ett tag.
- Vi ska på förmiddagen sen har vi ledigt men imorgon runt 10:00 ska vi åka till Birmingham för en intervju i radio. Men ni åker väl hem då? Sa Liam.
- Ja vi åker hem runt 13:00. Sa Tea.
- Okej men då har vi hemmakväll ikväll eller? Sa Zayn som verkade lite trött.
- Okej visst ska vi hyra film då? Sa Tea.
- Ja det kan ni. Vad vill ni se? Sa Harry.
- Toy story! Skrek Liam. Alla började småskratta.
- Ingen tjejfilm i alla fall. Sa Louis och kollade på mig och Tea.
- Komedi och skräck och barn då eller? Sa jag.
- Japp. Sa alla och höll med.
- Då väljer vi där. Sa Tea.
- Jag ska duscha hejdå! Sa hon och kysste Harry och reste sig sedan upp och gick mot hissen.

Jag satt kvar med killarna som fortfarande åt.
- Hur går det Harry berätta? Sa plötsligt Louis till Harry som fortfarande satt och kollade åt det håll som Tea gått åt.
- Vad menar du älskling? Sa han och log som om han hade en hemlighet.
- Du och Tea hur seriösa är ni? Sa Zayn.
-  Hmm.. Sa Harry och låtsades tänka.
- Är du kär? La jag till.
- Jag är kär. Sa han och nickade.
- Ajdå... Sa Louis.
- Vadå? Sa Harry.
- Du är ju otrogen mot mig?! Sa Louis som fick alla att skratta. Vi pratade lite mer om Harry och Tea som verkligen var kära i varandra. Sedan gick vi upp för att klä på oss. Jag kunde ju inte gå runt i en Onepiece i London.

Jag drog på mig ett par leggings som inte kom åt såret så hårt. Sedan tog jag på mig en tunika och mina converse. Sedan fick jag låna tjocktröjan av Liam igen men jag tackade nej. Känner mig som en fattiglapp om jag ska låna alt. Idag skulle jag mormor och Tea shoppa ändå. Runt 11:00 gick vi ner till lobbyn med killarna för att säga hejdå. De såg så bra ut Zayn hade en skjorta och chinos, Liam hade en långarmad grå tröja,Niall en T-shirt med tryck på och en fin tjocktröja över,Louis en randig t-shirt som vanligt och Harry hade en stickad kofta över en svart t-shirt. Alla passade otroligt bra i chinos och alla hade stil det hade jag alltid tyckt. De kramade oss och Harry och Tea kysstes ett tag. Jag fick en puss på kinden av Niall och blev helt fnissig och röd i ansiktet.
Vi önskade dom lycka till och vinkade av dom vid bilen.
Sedan mötte vi upp mormor och Bonzo vid ett köpcenter en bit bort till höger. Vi fikade och köpte lite saker. Jag köpte lite smink och en ny väska. En jacka och en rolig t-shirt och sedan köpte vi presenter till killarna så att de aldrig skulle glömma oss. Sist hyrde vi filmer och köpte tillbehör så vi kunde laga Tacos. Mormor sa att hon kunde köra oss hela vägen hem imorgon hon skulle ändå hälsa på en vän ikväll. Vi sa hejdå och började gå mot hotellet. Vi var så nöjda med att vi hade hyrt bra filmer Toy story, Lejon kungen (vi hade hört på twitter att Niall aldrig hade sett den) House of wax och Grown ups.
Vi packade upp alla grejer plötsligt ringde min telefon.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Där var det kapitelet ja, spännande? Nästa kapitel kommer senast på onsdag tror jag.
Tack igen sisters! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra! Hoppas nästa kapitel kommer tidigare än onsdag för kan knappt vänta på nästa som jag typ skriver hela tiden, haha! Men verkligen, superduperbra! :D xx

2011-11-13 @ 13:48:36
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sofia

Niall som ringer? (:

asbra!!

2011-11-13 @ 14:29:44
Postat av: rayahin

asgrymt! hoppas den kommer tidigare vill veta vad som händer! meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!<3

2011-11-13 @ 16:59:29
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Sofia

Skulle du kan kolla in min blogg? :)

Har tänkt göra en blogg där jag lägger upp så många One Direction-noveller som möjligt.

Men för att det ska gå så måste jag ju ha några intresserade!

Så skulle du kanske kunna reklamera på din blogg, eller iaf besöka bloggen och skriva ner de noveller om 1D som du känner till + skriva vem av killarna din novell handlar om, och vad tjejen det handlar om heter (t.ex. Louis/Sophie)Om det handlar om flera av killarna så är det ok, men den det handlar mest om! :)

Så lägger jag upp den!

2011-11-13 @ 19:09:40
URL: http://sofiasnoveller.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skitbra!!! :) längtar tills nästa kapitel! :D

2011-11-13 @ 20:21:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0