Bonzo - Kapitel 9

När vi kom fram till skogens slut fanns det en bergspets precis vid vattnet och en liten strand brevid. Lite längre in fanns ett hus. Det var ett väldigt litet ställe men mysigt nog för att bada och ha kul vid. När alla hoppat ur bilen gick jag ur, Niall höll upp dörren för mig och jag snuddade vid hans hand han höll kvar sin hand vid min. Vi stod så ett tag, samtidigt som Tea kom med förslag på vad vi skulle göra först. Jag bara kände hur värmen spred sig i kroppen, kände han samma sak?




- Hjälp mig att plocka ut filtarna från bakluckan. Sa Louis plötsligt, och Niall drog undan sin hand och stängde bil dörren efter sig.
- Javisst. Sa han och hjälpte Louis att konka ut alla grejer som vi skulle sitta på. Vi bestämde oss för att vi skulle lägga upp alla filtar i sanden och spela boll där. Jag och Tea la upp all mat och filtarna. Killarna hade redan börjat lira lite boll och då vill man ju inte störa. Tea och Harry hade tagit sig hit på en moped för att båda är för unga för att köra bil. Men Harry hade Moped kort. De hade köpt kött att grilla och lite baguetter, och massor av läsk och chips. Tea satte sig medans jag gick för att hämta kassen med maten i.

Jag hukade mig ner för att nå den bakom trädet jag valde den krångliga vägen som vanligt. Plötsligt hörde jag att någon var bakom mig jag vände mig långsamt om och med en lättnad såg jag Niall.
- Åh gud du skrämde mig! Sa jag och höll handen på hjärtat.
- Gjorde jag, förlåt det var inte meningen... Sa han och tittade sorgset ner i marken.
- Du.. Sa han medans jag krånglade med att få upp kassen som kändes som 1 ton.
- Jag är hemskt ledsen för igår. Sa han och kollade plötsligt på mig med en chockad blick.
- Va vadå? Det gör inget. Sa jag och såg på honom när han plötsligt slängde sig på mig för att ta kassen ur mina händer.
- Låt mig hjälpa dig. Sa han och började bära den ner för backen.
- Tack. Sa jag och log.
- Kommer ni vi är hungriga? Skrek plötsligt Louis nere vid stranden.
- Vi kommer vi kommer... Sa Niall och himlade med ögonen.
- Men du det gör inget du drack och hade kul det är huvudsaken. Sa jag och log.
- Jag drack men hade inte speciellt kul. Sa han och såg otroligt ledsen ut i sina klarblå ögon.
- Men nu ska vi ha kul! Sa jag och hoppade ner för backen som ett litet barn.

Vi la upp allt och killarna anföll chips påsarna direkt som väntat. Men Tea var snabbt där och tog dom från dom.
- Maten först killar! Sa hon medan hon tog emot alla påsar.
Zayn och Harry bad alla hämta ved så jag gick mot bergsklippan och letade medans alla andra gick upp mot huset. Jag letade och hittade några stycken men när jag skulle kliva ner från berget ramlade jag på en lös sten som sedan gjorde så att jag rispa upp ett stort kött sår på benet. Jag skrek högt när jag ramlade och springande kom Niall och Liam.
- Oj shit, vad har hänt! Sa dom när jag låg på marken med ett blodigt ben och rivsår i ansiktet från grenarna jag tidigare plockat.
- Mitt ben.. Sa jag och höll tillbaka tårarna som ville forsa ut ur mina ögon.
- Jag kan bära dig kan du komma upp? Sa Niall som nog stod bakom mig.
- Jag kan nog ta mig upp. Sa jag och fick lite hjälp ändå. Det kändes som om benet skulle gå av när jag stod upp.
- Aj aj aj... Sa jag och hoppade på ett ben mot Niall och tog stöd.
- Kan du hoppa på ett ben emellan oss eller vill du att Niall ska bära dig? Sa Liam.
- Jag väger så...
- Säg ingenting om din vikt jag har burit Louis. Sa Niall som fick mig att skratta.
- Okej då. Sa jag och han tog upp mig i sina armar som en prinsessa.
- Tar du grenarna. Sa han till Liam medan han började gå mot stranden igen.
Han satte ner mig på en filt och sprang till vattnet och tog av sig sin T-shirt.

- Vad gör du? Skrek jag.
- Du måste ju ha något kring såret. Ta av dig dina byxor. Sa han och gick emot mig igen.
- Hur går det? Sa Liam som nu kommit fram med alla grenarna, han var inte utmattad alls.
- Bra men hon måste ta av sig byxorna bara. Sa Niall.
- Men då får ni titta bort. Sa jag argt.
- Visst visst. Killarna vände ryggen till och jag tog av mig till min bikiniunderdel.
- Så. Sa jag och la filten över mina ben.
- Få se på såret. Sa Niall och satte sig på knä vid mig. Liam satte sig också ner.
Jag drog bort filten lite så han kom åt det.
- Kan du lägga dig på mage? Sa Liam.
- Visst. Jag la mig på mage och då tryckte han tröjan mot mitt ben det sved som jag vet inte vad. Jag ville skrika men ändå inte för nu kom alla tillbaka.
- Vad har hänt? Sa Harry och kom springande med resten av gänget nerför backen.
- Mia ramlade på klippan. Sa Liam.
- Åh nej hur är det?! Skrek Tea som nu var framme vid mig och satte sig brevid mitt huvud. Hon stänkte lite sand på mig i farten men jag brydde mig inte.
- Jag är okej. Sa jag och vågade inte kolla på såret för att sedan ångra mig.
-Men gud vilket sår!? Skrek Louis som nu stod runt mig precis som alla andra.
När såret var rent fick jag linda in Nialls tröja runt det och sätta en hårsnodd runt så den skulle sitta kvar.
Vi satte igång elden och började grilla när vi ätit var klockan runt 19. Vi bestämde oss för att bada och åka hem runt 21:00.

Medans alla badade satte jag mig en bit bort för att kolla på utsikten. Jag svettades så jag tog av mig till bikinitoppen och hade Liams tjocktröja runt mig. Jag satte mig så jag hade fötterna i vattnet och satte på min iphone för att lyssna på musik. Jag satte på min och mammas låt Good life och började grina. Jag saknade henne så.
- Hur är det? Sa en röst bakom mig.
- Åh nej inget.... Sa jag och torkade av mina blöta kinder och tog ut en lur ur örat.
Niall satte sig brevid mig och kollade ut över solnedgången. Han förstod att jag grät. Men han var bra på det sättet han frågade inte för mycket.
- Jag saknar bara mamma och Bonzo och mormor. Sa jag och kollade ner i marken.
- Jag med. Fast min familj då. Har ni kvar Bonzo? Sa han och försökte byta ämne.
- Nej mormor har honom nu mamma är ju aldrig hemma, hon jobbar alltid.
- Synd han var super snäll! Sa han och log.
- Ja världens bästa hund. Sa jag och  tänkte på honom. Nu kom tårarna igen.
- Har du ont? Sa han chockat.
- Nej inte lika mycket som förut. Tack förresten för att du hjälpte mig. Sa jag och kollade på honom. Förns nu märkte jag att han var helt blöt och satt där i badbrallor.
- Fryser du inte? Sa jag och kollade på hans kropp som nu hade gåshud.
- Kom vi hämtar en filt. Sa jag och drog upp honom ur sanden.
- Varför badar inte du? Sa han samtidigt som vi gick tillbaka till elden.
- Äsch! Gillar inte vatten så värst mycket.
- Zayn kan inte simma och han badar. Sa han och blinkade åt mig.
- Haha ja ja. Sa jag och gick till vattnet och doppade tårna. "Nöjd nu?"
- Nja. Sa han och plötsligt lyfte han upp mig och höll mig över vattnet.
- Nej nej nej Niall sluta! Skrek jag och började skratta. Han släppte ner mig och vi båda började skratta och tittade på varandra. Plötsligt ropade alla på oss och det började regna. Alla tog alla grejer och sprang mot bilen. Liam och Zayn lyfte in moppen i bakluckan och alla hoppade in i den stora bilen som hade 8 platser. Vi satte på oss alla kläder och sedan bar vi oss av. Liam fick nu sitta fram med Louis. Harry och Tea bakom och jag Niall och Zayn längstbak. Vi åkte inte lika länge den här gången och det var kolsvart ute. Vi tog bilder i bilen och sjöng till killarnas nya låt Another world! Tillsut somnade jag på Nialls axel och Zayn på min. När bilen bromsade till vaknade jag av att Niall viskade "Vi är framme" i mitt öra.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Vad vill ni ha mer av? Gulliga små kommentarer ni ger mig tack! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra :)

2011-11-12 @ 11:13:37
Postat av: jessica

Super bra! Längtar tills nästa o allt kan ju hända så man vågar inte gissa haha :) xx

2011-11-12 @ 15:10:05
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: rebecka

skit bra! :)

2011-11-12 @ 18:36:09
Postat av: Malin <3

Novellen äger! Fortsätt så!! <3

2011-11-12 @ 20:59:24
Postat av: Sofia

Du är så grym, älskar din novell! :D

2011-11-13 @ 01:13:57
Postat av: Anonym

skit bra :D meer ngt ovanligt

2011-11-13 @ 11:07:34
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: jessica

Super bra! Längtar tills nästa o allt kan ju hända så man vågar inte gissa haha :) xx

2011-11-14 @ 23:44:35
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0