Biltur - Kapitel 8

Detta har hänt:
- Hur är det? Frågade Zayn.
- Va? Sa jag chockat.
- Ja mellan dig och Niall är ni tillsammans? I sånna fall var han ett svin mot dig igår kväll. Sa han och vi började gå in i hissen.
- Nej jag vet inte tror inte vi är tillsammans. Vet faktiskt inte hur han känner eller hur jag känner. Sa jag och kände hur tårarna började komma. Jag höll tillbaka dom så mycket jag kunde men några lyckades ta sig nerför min kind.
- Lugn jag tror det ordnar sig. Sa Liam och kramade mig. Zayn och Louis ville också kramas och det gjorde dom nu stod vi där och kramade varandra i en hiss. Haha måste sett sjukt ut.
- Tack så mycket, ni är verkligen underbara. Sa jag och lyckades ta mig ut ur kramen innan jag tappade andan.
- Äsch! Sa Louis.
- Det är Niall med. Sa Zayn.
- Jag vet. Sa jag och vi började gå ut ur hissen.




Jag böt om till ett par jeans och en t-shirt för att sedan ha Liams tjock tröja över den. Den här stod det inte "Just a little sleepy" på utan det var en t-shirt med The beatles på, en av mina favoriter. När jag sedan bytt om stod Tea och Harry utanför dörren och väntade. Typiskt Tea hon har alltid så brottom tänkte jag och sprang för att hämta min väska och mobilen. Jag hann precis ut genom dörren innan Tea stängde den och kollade så att den var låst ordentligt.
- Har du med dig allt nu? Sa hon till mig.
- Ja. Usch hon började låta som min mamma tänkte jag. Hon vände sig sedan till Harry och frågade samma sak och han svarade:
- Ja men det ända jag måste få med nu är dig. Sa han och tog tag i hennes hand och började gå.

Vi gick till killarnas hotellrum för att hämta dom. Jag knackade på dörren och hörde någon skrika "jag kommer" sedan öppnade Niall dörren med tröjan halvt dragen över sitt huvud. Han försökte dra på sig den så snabbt han kunde, men jag hann se hans vältränade mage tillräckligt länge för att fastna med blicken.
- Hej. Sa han och vände sig om lite snett mot mig.
- He...hej. Sa jag och gick efter Tea och Harry som redan gått in i rummet. Det såg ut som ett bombnedslag där inne. Och mamma säger att mitt rum e stökigt det här var mitt rum gånger 20. Det första Tea gjorde var självklart att klaga.
- Vad har ni gjort här inne? Sa hon chockat.
- Vadå? Sa killarna lika chockat tillbaka.
- När städade ni sist? La jag till.
- Haha men Mia, vi kom ju hit för två dagar sen. Sa Niall medans han bäddade sin säng lite slarvigt.
- Men ändå, vårat rum ser ut som ett rum i alla fall. Sa Tea och såg sig omkring.
- Äsch. Jag har sett värre! Sa jag och kollade på killarna som log.
- Precis tack Mia. Vi är trots allt killar. Sa Zayn och log.
- Okej okej. Ska vi ge oss av någon gång eller? Sa Tea lite små stressat.
- Javisst jag ska bara byta tröja. Sa Harry som sedan tog emot en tröja som Liam kastade till honom.
- Tack. Sa han innan han drog av sig sin tröja och böt till den andra i ett ögonblick. Jag tittade snabbt bort innan jag fastnade med blicken som jag såg att Tea redan hade gjort.
- Vad är det med er tjejer, har ni aldrig sett vältränade men? Sa Louis och skrattade till.
- Haha eller hur vad är det med er? Sa Niall.
- Faktiskt så har jag aldrig det. Sa jag bestämt och korsade armarna.
- Jasså du då? Sa Harry och tittade på Tea.
- Jag såg ju dig nyss. Sa hon och såg fortfarande lite borta ut. Harry började skratta och kysste hennes panna.
- Är alla klara? Eller ska vi bara stå här och prata om vältränade killar? Sa Tea och började gå ut genom dörren.
- Men vi är men. Sa Harry bestämt.
- Okej visst. Sa hon och log.

- Gå före ni vi kommer. Skrek jag till dom innan jag satte mig på det ända stället som inte hade några kläder eller väskor på. Killarna ökade lite och plockade ihop en väska med ombytte och en kamera i, sedan gick vi ut i korridoren.
- Har ni med er.... Jag hejdade mig och kom på att jag lät som deras mamma.
- Allt? Sa Louis efter han kollat så att dörren var låst.
- Haha ja. Sa jag och kollade ner i golvet.
- Ja det har vi, kom så går vi. Sa han och satte en arm runt mina axlar och runt Nialls.
- Nu blir det lov! Sa han och alla började skratta.
När vi kom ner till lobyn stod ett gäng tjejer och väntade på killarna. Jag stod vid sidan om när de tog bilder och skrev autografer till tjejerna. Jag förstod hur stort det här var för dom ungefär så stort var det för mig för en två dagar sedan. Nu var vi mer som kompisar än fans till killarna.
När de var klara ringde vi och kollade var Tea och Harry höll hus. De hade tydligen redan åkt och handlat så de bad oss åka direkt till sjön.

Vi gick till baksidan där det stod en stor svart bil och väntade.
- Jag kör! Skrek Louis och sprang som ett barn till förardörren.
- Du är ju den enda med körkort. Sa Zayn och skrattade.
- Jag sitter fram då! Sa han sedan och sprang ikapp Niall som besviket gick till baksätet istället.
- Jag vill inte sitta i mitten. Skrek jag.
- Men flicka lilla du har smalast ben så du har inget val. Sa Liam och klappade mitt huvud. Jag förstod att det var sant så jag satte mig i mitten i alla fall. Resan dit var rätt så lång runt 1 timme och 30 minuter sa Liam innan vi gav oss iväg. Zayn satte på "I'm sexy and I know it" och alla sjöng med. Jag visste inte om Niall var sur på mig men han verkade i alla fall ha sjukt kul.
- Så Mia vad gör du på din fritid? Sa Liam och alla väntade på mitt svar.
- Jag dansar och spelar gitarr, men jag gillar också att spela fotboll. Sa jag.
- Jaha ja. Sportig. Sa Louis som om det var ett test.
- Ja hon har alltid gillat fotboll, eller? Sa Niall plötsligt.
- Ja det vet du. Sa jag och log han log tillbaka.
- Bra för vi har en fotboll i bakluckan. Sa Louis och började digga till låten som nu spelades på radion.
Vi satt och pratade om allt och inget hela vägen och sjöng med till olika låtar. Niall verkade vara glad igen och jag kunde ju inte vara arg på en så snäll och trevlig kille. Plötsligt ringde min telefon det var Tea.
- Kommer ni snart? Sa hon utan att säga hej.
- Jag ska kolla, Är vi framme snart? Frågade jag killarna.
- Japp vi ska bara svänga vänster här framme. Sa Liam samtidigt som han pekade vart.
- Vi kommer strax vi svängde precis av. Sa jag.
- Okej bra hejdå ses! Sa hon och la på.
När vi kom fram till skogens slut fanns det en bergspets precis vid vattnet och en liten strand brevid. Lite längre in fanns ett hus. Det var ett väldigt litet ställe men mysigt nog för att bada och ha kul vid. När alla hoppat ur bilen gick jag ur, Niall höll upp dörren för mig och jag snuddade vid hans hand han höll kvar sin hand vid min. Vi stod så ett tag, samtidigt som Tea kom med förslag på vad vi skulle göra först. Jag bara kände hur värmen spred sig i kroppen, kände han samma sak?

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Rätt så snabbt och kort kapitel men jag ville ge er ett till innan helgen.xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Jessica

aaaaaaaaah jätte braa! can't wait for chapter 9 :D xxx

2011-11-10 @ 20:52:22
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sofia

Vill läsa meeeer (:

2011-11-10 @ 22:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0