Dans - Kapitel 23

- Ah hjälp! Skrek Louis men jag klängde mig kvar.
- Be din tjej hoppa av min rygg Niall! Sa han sedan med en lugnare ton.
- Visst. Sa Niall och drog ner mig och vi landade i soffan. Sedan började alla skratta.
- Vi är verkligen inte normala. Sa Liam bekymrat.
- Normalt är stelt... Sa Zayn.
- Och tråkigt! La jag till och log som ett fån. Sedan kysste Niall mig på kinden log och sa "du är så söt". Jag kände hur ett lyckorus spred sig i kroppen. Jag ville nästan upp och hoppa. Men jag satt istället kvar och sa "jag älskar dig med". Han log och jag såg i hans ögon hur glad han blev av dom tre orden och kysste honom en gång till.




Efter ett tag ropade Nialls mamma att det var dags att äta utifrån köket, alla killar nästan flög upp ur sofforna och sprang mot köket. De hade dukat bordet med en stor vit duk på fans allt från kalkon till bröd och potatis. Och fullt med tända ljus i hela köket.
- Ni får slå er ner vart ni vill, sa Maura och log.
Jag gick mot en stol men plötsligt tog Niall tag i min hand och förde mig till en stol och slog sig ner på den brevid. Jag stirrade på honom tills han kollade på mig och log, jag log tillbaka.
- Vad väntar ni på hugg in! Sa Maura när hon märkte att alla satt och vänta på något. Vi satt och pratade om först killarnas hektiska liv sedan om oss andra och lite om relationerna vi alla hade. Då kom den, frågan om min mamma.
- Juste hur mår din mamma, sa Maura frågande och kollade på mig.
Jag höll på att sätta i halsen när jag fick frågan hostade till och började med ett "Ehm..."
- Hon dog för någon månad sedan i en bilolycka. Hjälpte mormor till.
- Nej men gud förlåt det visste jag inte, sa Maura chockat.
- Det är lugnt, sa mormor och log lite snett men jag såg att hon inte var så glad.

Jag log också lite snett mot Maura som försökte byta ämne:
- Så barn vad ska ni nu hitta på?
- Mamma vi är inga barn... Sa Niall generat.
- Juste, men vi tänkte laga efterätt så ni får hitta på något annat medans. Sa Maura glatt och började duka undan disken från bordet.
- Får inte vi hjälpa till!? Sa Louis och försökte se chockad ut.
- Louis, jag känner dig för bra för att förstå att till och med du inte vill vara med tre tanter och baka i ett kök. Då började alla skratta och reste sig från bordet. Jag gick till badrummet för att lite snabbt få kissa innan vi skulle dricka mer ikväll. När jag var färdig öppnade jag dörren och kom på att jag behövde kolla mig i spegeln och gick snabbt tillbaka utan att stänga dörren. När jag stog och poserade framför spegeln såg jag Niall i spegelbilden och hoppade till med ett skrik.
- Gud vad du skräms, sa jag och vände mig mot honom.
- Äsch, hur är det? Sa han oroligt och gick fram och tog mina händer.
- Bra, vadåra? Sa jag chockat men höll kvar händerna i hans.
- Det där med mamma jag är ledsen, sa han och började gunga händerna fram och tillbaka.
- Äsch, var inte ledsen, sa jag och pussade hans kind.
- Okej, kom nu vi ska dansa. Han tog med mig ut i vardagsrummet där alla var redo för ett "dansbattle".
Sätt på låten:


De letade låtar på tv:n som hade inbyggd spotify.
- Ville du ha din favorit låt eller Mia? Sa Liam som zappade upp och ner med kontrollen på listan.
- Äsch ta någon med drag i bara. Sa jag och ryckte på axlarna.
- Okej....Den här! Sa han glatt och satte på Moves Like jagger och höjde så det blev mer inlevelse som han kallade det. Vi ställde oss där det inte fanns några soffor eller bord ivägen.
- Du börjar,sa jag och pekade på Louis. Han gick glatt in och startade med att göra "Pat the dog,Screw the Lightbulb" och sedan släppte han loss. Vi skrattade alla sedan hoppade Zayn in som stod näst på tur. Han gjorde någon typ av huladans blandat med disco moves, sedan hoppade Liam in och dansade med Zayn dom gjorde någon typ av vals fast snabbare. Sedan hoppade Tea och Harry in och dansade. Eller ja de kramades och gjorde något försök till att dansa tryckare till en pop låt. Efter att tv:n hade bytt till We found Love så hoppa Louis in och började putta på dom. Då var det Nialls tur han dansade lite irlänsk dans och ställde sig sedan framför mig och bugade artigt.
- Får jag lov? Sa han och sträckte fram sin hand mot mig.
- Javisst, sa jag och tog hans hand vi dansade någon typ av par dans och jag kunde inte sluta skratta år hans charmiga miner. Plötsligt snurrade han runt mig och släppte min hand.
- Nu får du köra solo, jag är trött, sa han och ställde sig i den lilla ringen igen.
- Jaha, sa jag och tänkte efter några steg.
- Visa dom dansen du gjort till Moments! Sa Tea och hoppade av iver.
- Nä, sa jag generat och kollade ner i golvet.
- Jo,sa Zayn samtidigt som Liam sprang för att byta låt.
- Men då får alla sitta ner, sa Tea ivrigt och sprang mot sofforna.

Plötsligt satt alla i sofforna och kollade förväntansfullt på mig.
- Redo? Sa Liam som var redo med kontrollen för att trycka på play.
- Ja, men jag har inte gjort klart dansen ännu det är mest balett och bara lite steg hit och dit, sa jag generat.
- Nej kör nu. Sa Niall och Liam tryckte på play. Musiken startade och jag dansade min koregografi kollade ner hela tiden men gjorde rörelserna stora och graciösa så som jag lärt mig. När jag var klar klappade alla händerna och visslade.
- Tack, sa jag och kände hur mitt ansikte blev rödare. Plötsligt hörde jag någon snyfta bakom mig, jag vände mig hastigt om det var mormor. Jag sprang och kramade om henne och började också nästan också gråta.
- Gud vad fin dans, och underbar låt killar, sa hon och torkade bort tårarna från sina kinder.
- Tog insperation från mammas nummer i Svansjön 2001, sa jag och log.
- Jag såg det du är lika duktig som hon var, usch här står jag och bölar, sa hon och gick mot badrummet. Jag vände mig mot de andra som satt och glodde och log.
- Du är så sjukt duktig,skrek Tea och kom för att krama om mig.
- Tack, sa jag och kramade om henne länge.
När vi kramats klart kom Niall fram och kramade om mig och sa "Du är duktigare än Nathalie Portman" och fick mig börja skratta.
- Ja mycket bättre, sa Liam och log mot mig. Zayn nickade och höll med.
- Men inte snyggare... Sa Louis.
- Tyst Lou, sa Harry och höll för hans mun.
- Haha nej men där håller jag med, sa jag och log mot Louis som ryckte bort Harrys hand från munnen.
Plötsligt kom mormor inspringande i rummet med en kamera i handen.
- Jag vill ta kort på er sätt er i soffan, sa hon och ställde sig redo för att fota oss. Vi reste oss chockat upp och gjorde som hon sa. Jag satte mig i Nialls knä, Zayn och Liam satte sig på soffryggen och Louis slängde sig i deras knän. Harry hade Tea i knät på andra sidan av soffan.
- LEEE, sa mormor och knäppte ett kort där vi alla log.
- Var inte så stela gör något oväntat, sa hon när hon kollat på kortet.
- Okej... sa vi och gjorde oss redo igen, jag gjorde en chockad min plötsligt kysste Niall min kind och jag gapade ännu mer "klick" precis då tog hon kort. Efter gick vi alla fram för att se kortet Zayn såg arg ut och Liam nöp honom i örat. Louis låg glatt och sträckte ut armarna i deras knän. Harry slickade Tea på kinden och Tea såg rädd ut.
- Haha bästa fotot på oss i alla fall! Sa Liam och log.
- Ja haha, sa resten av killarna.
- Ni är alltid fina, sa Tea och kysste Harry som inte var beredd. Niall höll om mig bakifrån och kollade på bilden.
- Haha ja vi är nog alltid fina. Sa han och skrattade glatt. Jag tog hans hand som han förde igenom mitt hår och kysste den.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Imorgon ska jag på Idol så inget kapitel då :( xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättebra! Ha så kul på idol :) x

2011-12-08 @ 18:41:48
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Skitbra ! :)

2011-12-08 @ 19:49:27
Postat av: Nellie

Skitbra novell du har!!

2011-12-08 @ 21:27:46
URL: http://harryniallstory.blogspot.com
Postat av: rayahin

ÅHHHH så grymt braa! jag vill ha meeer låt ngt oväntat hände! :D

2011-12-08 @ 21:49:26
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Filippa & Klara

Jätte bra,mer!! ;)



Läs gärna min och Klaras novellblogg! ;)

http://novellaboutonedirection.blogg.se

2011-12-10 @ 13:12:33
URL: http://novellaboutonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0