X - Kapitel 24

- Okej... sa vi och gjorde oss redo igen, jag gjorde en chockad min plötsligt kysste Niall min kind och jag gapade ännu mer "klick" precis då tog hon kort. Efter gick vi alla fram för att se kortet Zayn såg arg ut och Liam nöp honom i örat. Louis låg glatt och sträckte ut armarna i deras knän. Harry slickade Tea på kinden och Tea såg rädd ut.
- Haha bästa fotot på oss i alla fall! Sa Liam och log.
- Ja haha, sa resten av killarna.
- Ni är alltid fina, sa Tea och kysste Harry som inte var beredd. Niall höll om mig bakifrån och kollade på bilden.
- Haha ja vi är nog  alltid fina. Sa han och skrattade glatt. Jag tog hans hand som han förde igenom mitt hår och kysste den.



När vi hade tittat klart på fotot tog Louis kameran och fotade oss andra. Och sig själv han gjorde knäppa miner och riktade kameran mot sig själv. Vi andra kunde inte sluta skratta åt honom. Sedan ropade mormor att det var dags för efterrätt ifrån köket. Vi gick snabbt dit och satte oss runt bordet, det var skålar med glasstårta i på varje plats.
- Åh vad gott! Sa Tea glatt, hon älskade glass. Vi slog oss ner och åt snabbt upp glassen, som smakade super gott.
- Vad ska vi hitta på nu då? Sa Lou glatt.
- Vet inte riktigt... Sa Niall fundersamt.
- Ditt hus dina regler, sa Harry.
- Nja mammas hus hennes regler, sa Niall och kollade på sin mamma och väntade på ett förslag.
- Jag,mormor och Mias mormor ska på pardanskväll på "Greg's bar" så ni får göra vad ni vill. Sa Maura och log.
- Jippie! Skrek Harry och började vifta med armarna.
- Vi kan spela spel, föreslog Liam.
- Vad för spel? Sällskapsspel eller tvspel? Sa Tea.
- Både och vi har ju all tid i världen klockan är bara,han vände sig om och tittade på klockan... sju, sa han och log.
- Okej då börjar vi nu! Skrek Lou och sprang ut till vardagsrummet.

Vi satte på x-boxet och började spela något fotbollsspel, Tea och jag satt vid sidan om och tittade på. Hon gillade inte såna spel, jag gillade dom men var inte bra på dom så jag avstod nog inför killarna. Det slutade med att Zayn vann över Harry som till och med hade fått hjälp av nästan alla killarna. Harry satt chockat och glodde på tv:n som visade bilder på när små animerade gubbar från "manchester united" hoppade omkring och var glada efter att ha vunnit en match.
- Ooooah jag vann, skrek Zayn och slängde sig över killarna som redan låg i en hög på marken och skrek och jublade.
- Vad håller ni på med? Sa Maura som chockat stod och glodde på killarna från dörrkarmen.
- Jag vann, Sa Zayn glatt.
- Äsch.. sa Harry och spelade sur. Plötsligt drog Louis ner honom i högen också.
- Jahapp, vi åker nu. Greg åker till några vänner han med, så ni får vara ifred.
- Okej hejdå mamma! Sa Niall och vinkade glatt, killarna hängde på och plötsligt låg alla och vinkade åt Nialls mamma som började skratta. Mormor kom också in och vinkade hejdå till oss alla.

När de stängde dörren efter sig tog vi fram ett sällskapsspel "Gissa ordet" var det. Niall förklarade glatt spelreglerna sedan satte vi igång, eller ja efter ett par dumma fågor från Louis och Harry satte vi igång. Vi delade in oss i två lag, Harry,Tea och Zayn i samma lag. Jag,Niall,Liam i samma lag, Louis ville vara domare.
- Vi börjar, sa Tea glatt och tog upp ett kort ur kortleken.
"OST" stod det på kortet som hon nu hade i pannan.
- Okej kör, sa Louis som vände på timglaset.
- Ehm...det luktar,sa Harry.
- Gör det? Man kan äta det, sa Zayn.
- Korv? Sa Tea frågande.
- Nej, man kan ha det på mackan,sa Harry.
- Skinka? Gissade Tea igen.
- Nej möss gillar det.
- Ost, skrek Tea och böt snabbt kort nu stod det "KRAM" på kortet.
- Det är något man kan göra,sa Zayn. Harry började låtsas krama luften men då avbröts han av Louis:
- Det där är fusk! Det går över till dom andra.
Då tog jag ett kort från den blå kortleken och satte i min panna.

Ur Nialls perspektiv:
Hon satte kortet i pannan det stod "MAT" innan jag hann öppna munnen sa Liam:
- Niall älskar det!
- Mat? Sa Mia och började skratta.
- Rätt, skrek Louis och hon böt kort där stod det "VÄNSKAP".
- Du och jag har en...,sa Liam och viftade med händerna som visade att hon skulle fortsätta på meningen.
- En en en...relation?
- Ja det men utveckla,sa jag.
- Vän du är min vän, sa hon chockat.
- Nej eller ja men skapa... sa Liam och viftade ännu mer med händerna.
- Vänner..vänskap! skrek hon och Louis nickade.
- Tiden är slut, ni vann. Sa louis och pekade på oss.
- Yeey, skrek Mia och kysste mig.
När vi spelat ett tag bestämde vi oss får att hämta snacks och kolla på X-factor istället.

Jag gick in och hämtade lite chips och poppade popcorn i micron.
- Ska jag ta något? Frågade Mia som nu stod bakom mig.
- Ja du kan ta ut läsk från kylen. Hon gjorde som jag sa och gick tillbaka till vardagsrummet där de andra satt och kollade på Little Mix som nu uppträdde.
- Leigh-Anne är så snygg! Sa Louis och resten av killarna höll inte med och sa de andra tjejernas namn.
- Vem tycker du är snyggast Niall? Frågade Harry.
- Jag kom ju precis, sa jag chockat. De förstod mig och lät mig sitta ett tag innan de frågade samma fråga igen.
- Äsch jag har Mia,sa han och höll om mig.
- Amelia Lily då? Sa killarna chockat.
- Haha hon är väl snygg men Mia är snyggare, sa han och log mot mig. Jag log tillbaka och vi fortsatte kvällen med att titta på X-factor. Sedan kom killarna på att de skulle sova över så vi började bädda upp i vardagsrummet. Plötsligt kom mormor och dom andra hem. Mormor bad mig klä på mig för att vi skulle åka hem.
- Ska du inte sova här? Sa Niall chockat.
- Kan kolla, sa jag och sprang för att fråga mormor som stod i hallen och väntade.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Kort kapitel och lite små sladdigt haha nej men tråkigt, snart kommer det mer händelser jag lovar!
Träffade underbara directioners igår var så sjukt kul! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Sandra

När kommer nästa ? :D

2011-12-11 @ 17:36:10
Postat av: Jessica

Bra, längtar till nästa del :D x

2011-12-11 @ 18:03:32
URL: http://jlarsssoon
Postat av: Anonym

Asbra! :Dx



Har själv börjat skriva på en 1d-novell, har inte hunnit skriva så mkt men skulle vara kul om du checkade in min blogg och lämnade en kommentar vad du tyckte om den, än så länge :)

2011-12-11 @ 22:23:06
URL: http://onednovel.webblogg.se/
Postat av: E m i l y ♥

Älskar din novell sjukt mycket. Den är så himla bra. Har läst alla kapitel och kan inte sluta längta tills nästa kommer. Tycker din novell är väldigt söt <3



kramar<3

2011-12-11 @ 23:12:07
URL: http://mikaelsdotter.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0