Misstag - Kapitel 34

- Nej jag är inte gravid, viskade hon i mitt öra. Jag log och kramade om henne igen. Resten av dagen gick ännu snabbare. Det var roligare med Tea brevid mig. Jag berättade om det som inträffat i matsalen, hon kunde inte sluta skratta efter det. Efter skolan ringde vi till killarna och pratade på högtalar telefon tillsammans. De skulle ha konsert ikväll i Manchester. När klockan var runt fem var det dags för Tea att ge sig av. Vi bestämde oss för att alltid ha "pluggtid" vid 6 tiden för komma ikapp i skolan. Tillslut kom mormor hem.
- Hallå? Ropade hon från hallen.
- Jag är på mitt rum, sa jag glatt.



Efter att hon hängt av sig klev hon in i mitt rum.
- Oj vad gör du? Sa hon chockat och kollade på mina böcker som var utspridda över hela sängen.
- Pluggar, sa jag och lipade mot henne.
- Haha jaha vad bra då, jag går och lagar till något gott i köket.
Det blev pannkakor med sirap. När vi satt vid matbordet började mormor ivrigt samtalet.
- Hur var skolan? Frågade hon glatt.
- Som vanligt, blev sur på Emma bland annat. Sa jag medans jag hällde över rikligt med sirap på min pannkaka.
- Ojdå något jag borde veta om? Sa mormor oroligt.
- Nejdå hon är bara en tönt, sa jag för att slippa prata om det.
- Tea då var hon där? Sa hon nyfiket.
- Ja... jag orkade inte förklara allt om sjukhuset och så så jag struntade i att nämna det.
- Okej, ni tar igen med skolan ser jag? Sa hon stolt.
- Ja snart slutar vi ju nian måste ha bra betyg, hon log glatt åt mitt svar.
- Bra, jag tar disken gå och plugga du. Sa hon sedan.
Jag gjorde som hon sa och gick till mitt rum. Jag pluggade i flera timmar vilket jag aldrig gjort tidigare. När klockan var runt elva kom mormor in i rummet. Hon sa att det var läggdags och kysste mig på huvudet innan hon lämnade rummet.

Tidigt nästa dag fick jag ett sms av Tea det stod:
"Upp och hoppa! ;)"
Jag kollade på klockan som redan var 7:00. Jag log innan jag reste mig upp ur sängen, så typiskt Tea att veta när jag försover mig tänkte jag innan jag gick mot köket. Jag åt snabbt frukost och gick och klädde på mig. Det fick bli en tröja jag snott från Nialls garderob, den var blå med något lags tryck på framsidan. Jag drog snabbt på mig jeansen samtidigt som jag borstade tänderna och packade ner gympakläderna. När jag var färdig kollade jag på klockan det var tio minuter kvar till bussen skulle gå. Jag klädde snabbt på mig ytterkläder och satte på musik i mina lurar gick snabbt för att hinna med bussen. Jag satte mig längstbak för att Emma och dom andra inte skulle se mig. Bussresan gick snabbt när Tea kommit på vi pratade inte så mycket. Mest om vilken ny musik vi hade på Itunes osv. Vi gick direkt till skåpen och satte oss sedan på bänken jag suttit på igår. Efter ett tag gick David förbi.
- Hej Mia, sa han och log.
- Hej hej, sa jag och rodnade till lite. När han öppnat sitt skåp och inte längre syntes slängde sig Tea över mig.
- Vem var det? Sa hon chockat.
- David, sa jag och gav henne en konstig blick.
- Vad var det där? Sa hon chockat och pekade mot vägen David just gått.
- Äsch vi pratade bara lite igår, han är snäll. Sa jag och började klottra i mitt block.
Efter ett tag kom David tillbaka. Han gick väldigt nära mig och stannade till. Jag kollade chockat upp och väntade på en fråga.
- Mia och...
- Tea, sa Tea frågande.
- Ja Tea vill ni komma på min fest på fredag, sa han glatt.
- Jag vet in...
- Javisst! Avbröt jag Tea sedan gick han iväg.
- Vad gör du?! Sa Tea chockat.
- Vadå?
- Vi kanske borde fråga Niall och Harry först, jag menar det är ju killar där. Sa hon osäkert.
- Äsch de frågar ju inte oss om de får träffa Megan Fox, sa jag glatt.
- Har de träffat Megan Fox!? Skrek Tea chockat.
- Nej inte än, sa jag och gick sedan in i klassrummet som nu stod öppet.

Dagarna den veckan gick otroligt snabbt och nu var det redan fredag. Jag och Tea hade köpt fest kläder dagen innan och berättat för killarna som inte alls hade något emot det. Nu stod vi i badrummet och fixade oss.
Jag hade på mig en svart blommig spetströja med jeans och plattat hår. Tea hade blus och svarta byxor. Hon ville inte klä upp sig för mycket eller som hon sagt "hon ville inte riskera att någon kille skulle tycka hon såg underbar ut, hon hade ju Harry". Vi fick skjuts av min mormor vi kom fram tidigare en väntat men vi klev av ändå. Vi plingade på och märkte att vi var de första.
- Hej kom in, sa David och tog sedan våra jackor. Vi fick en varsin cider och gick och satte oss i en av sofforna.
- Ni är tidiga, sa han medan han höll på med några högtalare.
- Ja förlåt, det gick snabbare att åka bil tydligen. Sa jag och log.
Efter ett tag kom fler och fler folk. Folk från skolan men också folk jag aldrig tidigare sett. Jag dansade mer en vad jag någonsin gjort men Tea vägrade hon satt kvar i soffan hela kvällen. När jag gick mot badrummet såg jag henne i hallen, hon satte på sig ytterkläder.
- Vart ska du? Sa jag chockat.
- Hem, det här känns inge bra.
- Men vad du är tråkig, STANNA! Skrek jag och drog henne i armen.
- Nej jag ska gå, men du drick inte så mycket mer snälla Mia, sa hon osäkert.
- Vadå?! Jag är inte full, sa jag och försökte ställa mig på ett ben men misslyckades.
- Jaja tänk att du aldrig ska lyssna. Ring om du behöver, sa hon och log.
- Jaja, sa jag och viftade med armen mot henne.

När jag gick tillbaka för att fortsätta dansa tog någon plötsligt tag i min hand. Jag vände mig om och hoppade till.
Det var Daniel.
- Shit vad du skräms! Sa jag och slog till honom på axeln. Han skrattade till och tog sedan tag i min hand.
- Jag vill visa dig en sak Mia, sa han och såg in i mina ögon.
- Okej, sa jag förvirrat. Han förde mig upp för trappen och vi gick sedan in på ett rum.
- Det här är mitt rum, sa han och snurrade runt. Det var väldigt fint blåa väggar med stora affirser med fotbollsproffs på så som Messi och Ronaldo.
- Åh, sa jag och såg mig omkring. Han slog sig ner på sängen och slog på den.
- Kom hit, sa han och log. Jag gjorde som han sa och satte mig brevid honom. Plötsligt la han sin hand över min hand och såg in i mina ögon.
- Du är så fin Mia, sa han och sträckte sig för att kyssa mig på munnen. Plötsligt vibbrerade min mobil till i fickan jag drog mig snabbt tillbaka och tog upp mobilen. Det var Niall som hade skickat sms:
"Har du kul? :)<3" Stod det. Jag reste mig snabbt upp och sprang mot dörren.
- Mia vart ska du? Skrek David chockat från rummet.
Jag sprang snabbt ner och tog på mig mina skor i hallen.
- Förlåt David jag kan bara inte, sa jag innan jag tog tag i min jacka och sprang ut genom ytterdörren.
Jag vände mig om i farten och såg Davids sorgsna ansikte i fönstret. Jag sprang till parkeringen och ringde mormor som svarade snabbt. Jag bad henne hämta mig.
- Jag är på väg, sa hon innan hon la på.
Jag ringde sedan en kort stund efter upp Niall.
- Mia? Han lät trött.
- Jag är så ledsen, sa jag och började gråta.
- Vad är det Mia!? Sa han chockat.
- Jag var...jätte nära på att *hick* kyssa David nyss, mumlade jag fram.
- Va? Vem är David? Sa han snabbt.
- En kille från skolan jag var på hans fest, sa jag.
- Är du full Mia? Sa han chockat.
- Nejrå! Sa jag.
Plötsligt körde mormors bil in på parkeringen. Jag ramlade nästan på väg fram till bilen.
- Mia har du druckit?! Skrek hon argt och klev ur bilen.
- Vänta mormor jag pratar i telefon, sa jag och pekade på mobilen jag höll i handen.
- Ge hit den! Sa hon argt och röck loss den.
- Ursäkta vem är det här? Sa hon sedan. Hon bad mig sätta mig i bilen och vänta. Jag gjorde som hon sa. Hon sa något i stil med: "Ni får prata imorgon Mia har druckit och måste hem och sova. Ha det så bra Niall!" Innan hon la på och gav tillbaka min mobil. Bilturen hem bestod inte av så mycket prat från min sida.
- Hur kunde du göra så!? Dricka du är ju bara 16 år! Skrek mormor argt.
- Alla andra drack ju, sa jag argt.
- Men du tänkte ju svika Niall också, ser du vad alkohol gör med en! Skrek hon argt.
- Men jag visste inte, sa jag och tittade ut genom fönstret.
- Vart är Tea då? Är hon kvar!? Skrek hon chockat.
- Nej hon lämnade tidigt, sa jag. Jag tänkte på det hon sagt. Jag skulle gjort som hon sagt struntat i att stanna kvar. När vi kom hem gick jag och la mig. Klockan var runt 1 och jag somnade som en stock.
Jag drömde om Niall den natten inte som dom vanliga drömmarna med hans otroliga skratt och sång. Utan den här gången var det en dröm om en sorgsen Niall.
Rock my world into the sunlight
Make this dream the best I've ever known
Dirty dancing in the moonlight
Take me down like I'm a domino


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

För det första ni är BÄST! Era kommentarer betyder mer än vad ni tror!
Party and party and YEAH! Haha nu måste jag plugga hope you'll like it! xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Anonym

meeeeer snälla :D?

2012-01-24 @ 17:55:05
Postat av: emma

skitbra ! :)

2012-01-24 @ 19:12:58
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Anonym

as bra meeer!!

2012-01-24 @ 19:30:41
Postat av: Bella

MEEEEEER!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

2012-01-25 @ 16:32:45
URL: http://bellaaan.blogg.se/
Postat av: emma the best :D

gud så bra du skriver! meer :D

2012-01-26 @ 23:02:23
Postat av: Johanna

jätte duktig!

hoppas att Niall inte blir arg eller något på henne! dom får INTE göra sluuut :D

MMMMEEERA! :D

2012-01-27 @ 15:47:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0