Alla tjejer är unika - Kapitel 5

Jag tittade upp och såg Harry sedan Liam och sist Niall jag kollade snabbt ner igen och blev röd i hela ansiktet.
- Låt mig hjälpa dig. Sa Niall och satte sig på knä och började plocka upp kexen. Jag lät bli att få ögonkontakt med honom och lät min lugg falla framför ansiktet.
- Det är lugnt ingen äter dom där kexen ändå. Sa Louis och skrattade.
- Jag gör! Sa Niall och försökte få mig att kolla på honom.
- Haha men du äter ju allt Niall. Sa Zayn och klappade Nialls skalle. Alla brast ut i skratt plötsligt hade allt blivit upplockat och vi reste oss upp.
- Tack! Sa jag och tittade ner med ett osäkert leende.
Ur Nialls perspektiv:

När vi var klara med photoshooten åkte vi till signingen och pratade med våra gråtande men så underbara fans. De hade köat i timmar utanför butiken vi kände igen nästan hälften av dom var så lugna jämnfört med hur dom var i andra länder. Det var så skönt med lugna fans dom var nästan som våra vänner nu för tiden. När vi signat alla skivor och tagit oss ut till bilen genom havet av tjejer som väntade på baksidan. Så bar vi oss iväg till ett hotell för att byta kläder och förvirrade fansen lite genom att byta bil som vi sedan åkte med till lokalen där festen skulle hålla till.

- Hur tror ni tjejerna ser ut? Sa Harry glatt.
- Vilka tjejer? Sa Zayn.
- Tjejerna som vann träffen dummer. Sa Louis och slog Zayn lite lätt i huvudet.
- Jaha dom ursäkta mig men jag gick upp tidigt imorse! Sa Zayn och slog tillbaka.
- Vet inte alla tjejer är unika. Sa jag och tittade ut genom fönstret.
- Det har du rätt i Niall. Sa Liam och smsade vidare med någon (jag antog att det var Danielle).
- Vad e det med dig Niall? Du har varit så off dom senaste dagarna. E du inte taggad det blir ju fest?
Sa Harry förvånat.
- Jo jag e bara sjukt trött. Sa jag och log lite smått.

När vi kommit fram fick Paul gå ut först och kolla så att kusten var klar. Det var den. När vi steg ur bilen skulle vi gå på en lång röd matta till ingången. Plötsligt skriker någon lite längre upp på gatan:
- DET ÄR ONE DIRECTION!!!!!
Plötsligt kom en hel flock med skrikande tjejer imot oss vi sprang allt vi kunde till ingången och stängde dörren efter oss. Alla stod och andades hastigt ett tag innan vi gick in i salen. Den var fint utsmyckad med pumpor hängande i taket och svarta och vita tyger på väggarna. Mitt i taket hängde en stor discokula precis sån man alltid velat ha när man var liten på sina födelsedagsfester. Lite längre bort stod en tjej med långt rött platt hår som hade en svart spetsklänning. Hon såg så vacker ut. Plötsligt stannade hon upp när dörren öppnades igen och Paul och Louis kom in.
- Hej killar ni kan inte bara lämna mig sådär dom är som vargar där ute! Sa Louis och andades ut.
- Förlåt men vi räddade oss själva. Sa Harry.
- Genom att stänga dörren för mig? Sa Louis och log lite irreterat men vi visste alla att han skojade.

Plötsligt hörde jag en smäll jag vände mig mot tjejens håll och plötsligt satt hon på marken med en bricka i knät.
- Hon måste ha ramlat. Sa jag högt och började snabbt gå imot henne.
- Va? Vem? Sa killarna och gick efter.
Vi ställde oss framför henne och väntade på att hon skulle titta upp, vilket hon gjorde och blev helt röd i ansiktet.
Vi satte oss alla ner och hjälpte henne att städa upp och försökte skoja till det genom att säga att det ändå inte var gott. Varför kollade hon inte upp!? Kolla upp nu då tänkte jag. Hennes lugg var ivägen för ansiktet så jag kunde inte se henne. När vi städat upp allt reste vi oss upp.
- Tack. Sa hon och log men kollade inte upp.
- Äsch! Det e vi som ska tacka dig vi får aldrig hjälpa någon nu förtiden. Sa Liam.
- Ja aldrig några tanter att hjälpa över gatan. Sa Louis och såg ledsen ut.
- Haha! Nu skrattade tjejen och tittade upp.

Ur Mias perspektiv:

- OMG!!!! DET ÄR NI!!! Skrek en röst bakom mig jag kände igen den kan det vara. Jag vände mig om och såg Tea komma springande.
- Ja det är vi! Sa Louis och kollade runt sig.
När Tea kommit fram där vi stod visste hon inte vad hon skulle göra så hon började hoppa. Hon drog i mig och ville att jag också skulle hoppa. Jag visste att Tea skulle freaka ur men inte såhär. När hon märkte att jag inte hoppade med henne stanna hon upp och bara glodde.
- Höm det här är min vän Tea. Sa jag och pekade på henne och skrattade.
- Jaha det är ni som vann tävlingen, jag trodde ni bara var snygga servitriser som jobbade här. Sa Niall.
- Ja jag med tyckte ni betedde er konstigt. Sa Harry och skrattade.
- Då måste du vara Mia. Sa Louis och kramade mig. Sedan Liam han viskade något i mitt öra som lät som "du behöver inte vara rädd vi bits inte". Jag log lite och kramade nästa och nästa fick kommentarer som "wow du ser bra ut" eller hon är så så...fit" haha det kändes så knasigt. När nervositeten plötligt hade släppt kom jag fram till Niall jag kollade in i hans ögon och vi fick ögonkontakt. Jag tror han såg att det var jag så jag tittade snabbt ner.
- Ska du inte krama henne Niall? Sa Harry och knuffade fram honom närmre mig. Jag kunde känna hans andetag jag ville bara kyssa honom. Men hur skulle det se ut och hur skulle han reagera. Jag kramade honom snabbt och kände värmen i kroppen även fast vi bara kramades i högst 20 sekunder. Efter det kollade han i mina ögon och sa:
- Det är du!

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Har varit på bio idag så hade inte riktigt tid men här får ni ett snabbt kapitel.
Blir så glad av era kommentarer tack xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: rayahin

ommmmmmmmgggggggggg meeeeeeeeer! så jävla grym jag lever mig verkligen in i den här! känns så verkligt du är awesome tjejen. snälla jag kommer inte kunna vänta du dödar mig om du inte skriver en till idag vill veta snälaaaaaaaaaaa :D

2011-11-04 @ 21:04:51
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättebra! :D

2011-11-04 @ 23:59:00
Postat av: Jessica

Aaaah jättebra! Kan knappt vänta tills nästa del :) xxx

2011-11-05 @ 16:22:16
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0