BTR - Kapitel 38

- Äsch det gör inget. Sa jag och dök sedan under vattnet och började kittla Niall under fötterna. När jag kom upp så var allt som vanligt. Niall log och Louis skvätte vatten på Tea som skrek. Plötsligt kom Liam bakom mig och petade på min axel. Jag vände mig chockat om jag såg då att han höll i en kamera. Han tog snabbt ett kort och visade mig det.
- Fint, sa han och log. Jag tog kameran och vände på den för att kunna ta kort på honom och Zayn. Även fast de var vana med att posera så gjorde de någon "bodybuilder" pose båda två och så sexiga ut i ansiktet. Jag brast ut i skratt när jag såg bilden. Vi filmade också när Harry hoppade eller när Liam dansade. Det var en underbar kväll, jag kunde inte sluta le.


Tidigt nästa morgon bar sig killarna av på en spelning tillsammans med Big Time Rush. Mormor bestämde att vi skulle gå på en utomhus marknad och sedan bada på stranden. Vi packade ner kameror och torra kläder i väskorna. Mormor tog med sig en karta, sedan tog vi hissen ner till lobbyn. Vi åkte med en taxi det tog ungefär 20 minuter att ta sig till marknaden. Den låg på en brygga och hade små stugor som sålde olika saker. Jag och Tea sprang direkt till klädbutiken för att hitta något till våra killar. Det slutade med att vi köpte fem plagg till oss själva och två t-shirts till våra grabbar. När vi handlat klart gick vi ner till stranden för att bada och köpa glass. Mormor satt kvar och vaktade våra saker medan jag och Tea sprang ner till vattnet. Vi badade länge jag älskade vatten och har alltid gjort kunde vara i det i timmar utan att gå upp.
- Ska vi gå och köpa glass, frågade Tea efter ett tag.
- Visst, sa jag. Vi sprang och hämtade pengar hos mormor sedan gick vi mot koisken en bit bort. I kassan stod en kille i våran ålder, han log glatt när vi kom fram.
- Hej, vad får det vara? Sa han.
- Hmm, en Twister till mig. Sa jag och log.
- Jag vill ha Magnum med nötter, sa Tea.
- Var det bra så? Sa han efter att han hämtat glassarna ur frysdisken.
- Nej mormor vill ha en Twister också, sa jag glatt.
- Okej, sa han lite irriterat och gick tillbaka igen.
- Så? Sa han när han kom tillbaka med glassen.
- Ja hur mycket blir det? Sa Tea.
- 5 dollar, sa han medan han knappade in i kassan.
- Åh, sa jag och kollade i plånboken.
- Vadå? Sa Tea chockat som redan stod och åt på sin glass.
- Vi har inte råd, sa jag osäkert.
- Ni kan få en gratis, hur mycket har ni?
- Lite mindre en fem dollar, sa jag osäkert.
- Äsch huset bjuder, sa han och tog sedan emot pengarna.
- Tack.... Jason, sa jag efter att ha kollat på hans namnskylt. Han blinkade med ena ögat mot oss som svar och log sedan.

När vi kom tillbaka till stranden vart mormor glad över glassen och åt upp den nästan direkt. Vi bestämde oss för att ge oss tillbaka till hotellet när klockan var runt ett för att äta. Vi såg till så att vi hade med oss allt och tog sedan en taxi. Plötsligt ringde min mobil.
- Hej, sa jag glatt.
- Hej det är Niall.
- Åh hej hur går det, vi kommer ju ikväll på konserten. Sa jag ännu gladare.
- Bra, svarade han kort.
- Okej, vi har varit på stranden så nu är jag brun. Sa jag efter en lång tystnad.
- Okej vad kul, sa han snabbt.
- Japp, ses vi senare?
- Ja, vi skickar en bil som hämtar er ungefär två timmar innan konsertens start så ni kan hänga backstage.
- Okej puss hejdå, sa jag innan han la på.
- Hejdå.
Han sa inget mer. Jag kollade chockat ut i luften medan mormor och Tea hoppade in i bilen.
- Kommer du Mia, sa Tea fundersamt. Jag reagerade inte utan stod kvar.
- Hallå!? Skrek hon plötsligt. Jag hoppade till och vände mig mot henne.
- Oj förlåt, sa jag och hoppade sedan in i bilen.
- Har det hänt något? Frågade hon medan jag spände fast mitt bälte.
- Nej då, sa jag och log mot henne. Jag vände mig sedan mot fönstret och tittade ut. Jag kände hur tårar ville forsa ut genom mina ögon men höll tillbaka dom genom att bita i min läpp. När vi var framme gick vi direkt till resturangen på hotellet och åt lunch buffe. Jag åt massor av frukt, all frukt de bjöd på faktiskt. Mamma hade alltid sagt att det var bra för kroppen. När vi ätit klart gick vi upp till vårat hotellrum för att vila innan kvällen. Mormor satte sig med ett korsord och Tea med musik i öronen på balkongen för att sola. Jag la mig istället i stora sängen för att sova. Det tog inte långt tid innan alla tankar om Niall kom upp i huvudet och jag somnade.

- Mia, Mia vad är det!? Skrek någon vid min sida.
- Mia vakna, viskade någon annan i mitt öra. Jag öppnade snabbt ögonen och reste mig upp med andan i halsen.  Jag kände mig sedan i ansiktet som var genomblött.
- Vad har ni gjort?! Skrek jag chockat.
- Du måste ha drömt en mardröm, sa mormor och hjälpte mig till badrummet. Jag kollade mig i spegeln och såg hur blöt jag var i ansiktet men också på halsen. Tur att jag inte bar smink tänkte jag när jag torkade av halsen och ansiktet med en handuk.
- Usch du måste drömt något riktigt läskigt, sa mormor som hjälpte till at dutta med ett blött papper i mitt ansikte.
- Jag minns inget, sa jag chockat.
- Du skrek något i stil med "älskar du inte mig, älskar du inte mig!?" Sa Tea som nu kon in i rummet.
- Åh, sa jag och kollade ner i handfatet.
- Vadå åh, sa Tea chockat.
- Niall, sa jag och kände hur en tår rann ner för min kind. Mormor kysste min panna och lämnade sedan rummet. Tea ställde sig brevid mig och kramade om mig.
- Du måste inte berätta, sa hon. Jag skakade på huvudet och tog mig loss ur hennes grepp för att hämta ett papper.
- Låt oss göra dig sjukt snygg till ikväll så han skärper sig, sa hon och satte i plattången i väggutaget. Vi fixade oss otroligt länge och jag satte på mig shorts och en blus med ett fint halsband till. Vi pratade också med Harry som sa att det skulle bli efterfest efter för bara oss och några till som är med på konserten. Så vi tog med oss klänningar i våra väskor. När vi gjort oss klara kom mormor in i badrummet.
- Oj gud så vackra tjejer! Låt mig ta ett kort på er, sa hon och plockade fram kameran från Teas väska. När hon fotat oss klart gick vi ner till bilen som nu stod och väntade utanför hotellets ingång. Mormor vinkade glatt av oss när vi åkte iväg. Det gick snabbt och vi var framme på en kvart. Vi fick gå in genom en bakdörr och igenom en korridor. Vi fick ett halsband med kortbevis på som visade att vi var en av dom innan vi fick gå vidare. En kvinna visade oss till en röd dörr.
- Här inne är dom, sa hon och gick sedan. Jag knackade osäkert på.
- Äsch, sa Tea och öppnade dörren.
- Tea de kan vara nakna, viskade jag men han inte innan dörren stod vidöppen. Där stod killarna Liam i bara kallsonger och dansade till Niall som satt med en gitarr i knät. Louis stod brevid och beatboxade. Zayn och Harry satt vid ett sminkbord och blev sminkade av två tjejer.
- Hej! Skrek Louis. Liam vände sig om och såg genant på oss.
- Tea! Skrek Harry glatt. Tea sprang dit och satte sig brevid honom. Niall la ifrån sig sin gitarr och gick emot mig.
- Hej, sa jag osäkert. Han stäckte armarna runt mig och gav mig en varm kram. Jag log och greppade hans rygg med mina armar.
- Förlåt, viskade han i mitt öra.
- Det gör inget, du har så mycket nu jag förstår dig, sa jag och log. Han log mot mig och kysste sedan min kind.
Vi satte oss sedan i soffan och kollade på Liam som nu hade på sig kläder och stod och visade dansen de skulle dansa med Big Time Rush.
- Vart är Big Time Rush då, sa plötsligt Tea.
- De kommer strax, vi tänkte repa lite här inne innan. Svarade Niall och la sedan sin arm runt mig.

Plötsligt öppnades dörren och in kom Big Time Rush. Jag kände inte till dom så väl men Teas reaktion var nog rätt så väntad. Hon hoppade upp ur Harrys knä och började skrika. Killarna kollade chockat på henne och sa sedan:
- Hej, med livrädda blickar.
- Ni är är är, sa Tea.
- Tyst Tea, sa Harry och drog henne mot sitt knä igen.
- Haha det är lugnt, sa en av dom och log. De gick och satte sig i sofforna framför oss och la sedan märke till mig.
- Åh hej, sa en av dom och sträkte fram handen.
- Jag är James, sa han och log.
- Tea, sa jag och pressade mig lite närmre Nialls kropp. De andra hälsade också innan de satte slog ner. De verkade trevliga och hade mycket gemensamt med killarna. De skulle med på efterfesten ikväll, efter ett lågnt samtal var det dags att börja gå ut och sätta sig. Då gjorde Tea något otroligt pinsamt.


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Förlåt för att det tog sån tid igen skola+one direction fan ingen bra kombination! Hoppas ni gillade det BTR=Big time rush haha xx

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: emma

så jäkla bra! :)

2012-02-11 @ 13:58:38
URL: http://popoflove.devote.se
Postat av: Sandra

Ett lagom långt kapitel om du frågar mig ;) och skitbra va de oxå!:D

2012-02-11 @ 14:01:20
Postat av: emma :)

såå bra! :)

2012-02-11 @ 15:25:44
Postat av: Linnea<3

Fattade inte vad niall gjrde så Mia blev så lessen... :O <3 Sjukt bra i alla fall! :P

2012-02-11 @ 17:19:21
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Elin

Lika bra som alltid!! :D

2012-02-12 @ 00:02:58
Postat av: E m i l y ♥

Jättebra :)Hmm, Tea gör något pinsamt. Låter spännande. Vad kan det vara? Ser fram emot nästa kapitel som alltid ;)

2012-02-12 @ 19:09:28
URL: http://onedirectionthestory.blogg.se/
Postat av: Linnea<3

Tea kanske fjärtade? Eller kissade på sig.. Det är pinsamt :P



Här kommer nåra tips:

Skulle vara kul att läsa om nåt dramatiskt.. Typ att Mia och Niall eller Tea och Harry börja bråka om nåt allvarligt.. Eller om dom går på nån fest och så händer det massa saker. Eller nån riktigt romantisk grej :P

2012-02-13 @ 19:23:59
URL: http://ffrobergs.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sjukt bra.

Hur nyss sträckläst alla kapitel eftersom min kompis tvingade mig, vilket jag är sjukt glad att hon gjorde. Du är verkligen väldigt duktig, hittar liksom inga ord. Kommer definitivt forttsätta läsa för detta e så sjukt underbart. Är verkligen nyfigen på vad som kommer hända. Sen håller jag med om Linneas kommentar ("Skulle vara kul att läsa om nåt dramatiskt.. Typ att Mia och Niall eller Tea och Harry börja bråka om nåt allvarligt.. Eller om dom går på nån fest och så händer det massa saker. Eller nån riktigt romantisk grej") men den är as grym iallfall. <3

2012-02-16 @ 14:53:36
Postat av: Anonym

Skriv mer nuuuuuu!!!!!!:DDDDD

2012-02-17 @ 22:50:05
Postat av: Sara

Kom igen uppdatera!!! Vill veta vad som händer!!!:D

2012-02-18 @ 22:44:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0