Bara en dröm? - Kapitel 44

- Och jag dig, sa jag högt. Nu kom poliserna ut med David ifrån huset han valde att ha en filt över huvudet. Han skämdes nog otroligt mycket. "Tönt" tänkte jag för mig själv.
- Vad gjorde han? Sa Niall chockat.
- Orkar inte berätta idag, säger imorgon. Sa jag, jag tog sedan hans hand och förde honom till bilen.
- Kom så åker vi hem, sa jag. Alla gjorde som jag sa och satte sig i bilen. Jag kramade om killarna när jag satt i bilen för att sedan kunna lägga mig på Nialls bröst. Jag kände hur han kysste min panna innan jag somnade in.

Musik:


När jag stod i barummet och gjorde mig iordning efter den kalla duchen jag precis hade tagit såg jag hur blåmärken hade bildats på mina armar och ben. Jag kände lite löst på dem, de var fortfarande ömma. Jag plockade snabbt iordning mina saker och la ner dem i min nessesär. Plötsligt knackade det på dörren. Jag hoppade snabbt till och lugnade sedan ner mig.
- Vem är det? Sa jag med en skrämd röst.
- Niall, får jag komma in? Sa han försiktigt. Jag gick snabbt och låste upp samtidigt som jag drog på mig en t-shirt. Han gick in snabbt och satte sig sedan på toaletten och bara stirrade på mina ben. Niall skulle precis säga något då jag började prata istället.
- Jag hade en sjukt äcklig dröm i natt! Sa jag chockat.
- Va, vad drömde du då? Sa Niall.
- Att David våldtog mig, men allt var så verkligt sedan kom polisen...
- Men Mia, avbröt han mig med en chockad röst.
- Vadå?! Frågade jag chockat.
- Det var ingen dröm, sa han med en livrädd blick. Allt blev tyst, jag började hålla på med mina händer och kollade rakt ut i luften.
- Gumman, sa han och kramade om mig.
- Jag borde verkligen vara ifred nu, sa jag och tog mig ur hans grepp.
- Va? Sa han chockat.
- Gå ut här ifrån, viskade jag men släppte aldrig blicken från luften. Han backade långsamt ut som om han inte förstått vad jag tidigare sagt. När han klivit ut ur rummet tog jag tag i dörrhandtaget och smällde sedan igen dörren och låste den. Jag började skrika och slänga saker i väggarna. Sedan satte jag mig ner under handfatet. När jag sedan skulle sträcka mig efter borsten som jag tidigare kastat i väggen slog jag i min arm i väggen. Jag försökte se om något hade tagit skada, och fick syn på ännu mer blåmärken och skrapsår. Jag kände hur tårar pressades fram ur mina ögon sedan slocknade allt.

Ur Nialls perspektiv: Jag backade långsamt ut ur rummet med tårar i ögonen. Mia var förbannad på mig? Det var ju David som gjort allt dumt? När jag kom ut ur badrummet fick jag syn på Mias mormor som satt på sängen med ryggen emot mig. Jag torkade snabbt bort tårarna och gick för att sätta mig brevid henne. Först när jag skulle slå mig ner brevid henne såg jag hur hennes kinder var aldelles våta. Jag stannade hastigt till och bara stirrade innan hon chockat reste blicken och såg in i mina ögon.
- Nej men gud, sa hon hastigt och la ner ett foto i väskan som hon tidigare haft i handen, hon torkade sedan bort tårarna. Jag slog mig chockat ner brevid henne och såg på henne.
- Får jag se på fotot? Frågade jag artigt.
- Men..
- Får jag bara se på det? Avbröt jag. Utan att frågesätta grävde hon fram det ur sin väska och räkte mig det. Det var en bild på Mia och hennes mamma. De satt i en gungstol Mia var runt 3/4 år och hade på sig en rosa mysdräkt. De såg så lyckliga ut, Mia tittade glatt in i kameran medan hennes mamma bara såg på henne med lyckliga ögon.
- Mia mår inge bra, sa jag efter en stund.
- Jag vet, sa hennes mormor och tog hastigt tillbaka fotot.
- Nej men hon minns ingenting ifrån gårdagen, sa jag chockat. "Hon tror att det var en dröm!"
- Men gud gumman, sa hon hastigt och gick sedan mot badrummet för att titta till henne.
Hon knackade lite löst på dörren och sa sedan "gumman får jag komma in?". Men hon fick inget svar. Hon såg på mig med en livräddblick.
- Mia öppna dörren! Skrek hon panikslaget men fick fortfarande inget svar.
- Jag hämtar en vaktmästare! Sa jag och sprang sedan ut i korridoren i bara kalsonger. Jag sprang mot ett förråd som stod vidöppet. Där inne stod en kvinna, hon var städerska men det gjorde mig ingenting.
- Ursäkta, sa jag lite diskret och hon vände sig hastigt om.
- Ja?
"Vad fan ska jag säga?" Tänkte jag panikslaget medan hon såg på mig med ett artigt leende.
- Ehm, min flickvän sitter fast i vårat badrum vi måste få ut henne snabbt! Sa jag nervöst.
- Går inte att låsa upp, sa kvinnan. Hon pratade med brytning och kom inte här ifrån. Utan att tänka mig för tog jag tag i hennes hand och drog henne efter mig till vårat rum. Hon följde chockat efter och när vi sedan var framme fick vi syn på Mias mormor som satt utanför badrumsdörren och skrek.
- Vad hänt? Frågade kvinnan chockat.
- Åh tack och lov! Skrek Mias mormor och slängde sig över kvinnans ben.
- Jag låsa upp? Sa kvinnan chockat. Jag nickade glatt och hon gick snabbt och låste upp dörren. När vi klev in låg Mia på golvet. Jag sprang snabbt fram och rörde henne men hon vaknade inte.
- Hon är medvetslös! Skrek jag. Kvinnan ringde snabbt ambulansen medan jag och Mias mormor bar ut henne och la henne på den mjuka mattan. Efter 20 minuter var ambulansen på plats, både jag och hennes mormor fick åka med i bilen till sjukhuset. Men jag hade nog hellre sluppit se det jag fick se. De försökte väcka henne och satte i slangar i näsan och munnen.

Vi fick vänta i väntrummet på sjukhuset, Mias mormor gick hela tiden till kvinnan vid informationen och frågade när vi fick gå in. Hon fick hela tiden samma svar.
- Hon undersöks fortfarande.
Efter över 3 timmars väntan somnade jag in på den hårda soffan.
Ur Mias perspektiv: Jag vaknade upp i ett helvittrum med maskiner runt omkring mig. Jag såg mig omkring och såg en kvinna som stod och fixade med något med ryggen emot mig. Jag reste mig försiktigt upp men då började plötsligt maskinen brevid mig att pipa. Kvinnan vände sig snabbt upp och gick mot mig.
- Jasså du är uppe nu, sa hon med ett leende och stängde sedan av apparaten.


Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Nu skriver jag igen, tack för att ni inte har klagat över den dåliga uppdateringen.

Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: Emelie

Super bra! <3

2012-04-09 @ 13:33:27
Postat av: emma

jättebra! :)

2012-04-09 @ 13:49:05
URL: http://stolemyheartfanfic.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Gaaaaah, så sjukt bra! Älskar din novell!! :D

2012-04-09 @ 14:15:16
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh, vad spännande! :)

2012-04-09 @ 15:04:52
URL: http://myfakemustache.blogspot.com
Postat av: Ida

Låten tog slut precis när jag läste sista meningen! Bra tajming

2012-04-09 @ 16:24:57
URL: http://imida.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jätte bra! :) längtar tills det kommer lite romantik oxå ;)

2012-04-09 @ 16:35:41
Postat av: emma

riktigt bra! :)

2012-04-09 @ 18:58:26
Postat av: Sara

Så sjukt bra!!! Verkligen värt att vänta på! :Dx

2012-04-09 @ 19:18:04
URL: http://imgoinginonedirection.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag blev så glad när jag såg att du hade skrivit ett nytt kapitel :) det var riktigt bra!

2012-04-09 @ 23:13:18
Postat av: lollo

kapitel nu DU R BÄST

2012-04-10 @ 08:39:28
Postat av: 1d

Kapitel nu pleeeeaaaaaaaaassssssssssssseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee <3

2012-04-10 @ 14:29:26
Postat av: Bella

ÅÅÅH va kvinnan brevid henne en läkare eller har hon tappat minnet så de va hennes mormor? :O gryyymt bra!

2012-04-11 @ 15:01:37
URL: http://bellaaan.blogg.se/
Postat av: ella

Kapitel nu

2012-04-12 @ 08:26:40
Postat av: maria

Avsum!

2012-04-14 @ 17:39:40
Postat av: Anonym

när kommer nästa del? menar inte att klaga men väntat ett tag nu xD

2012-04-15 @ 15:01:50
Postat av: Sara

Skriv ett till kapitel :)

2012-04-15 @ 16:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0