Singel - Kapitel 13

- Det är dags att ge sig iväg. Till Tea och log snett. Killarna följde med ner till lobbyn och kramade oss och sa adjö. Harry började gråta och Louis höll om honom när vi gick ut genom snurrdörrarna vi för några dagar hade gått in igenom som "one directions fans". Nu gick vi ut som deras flickvänner eller vänner och grät för att vi skulle lämna dom. För några dagar sedan hade vi suttit i Teas rum och gråtit för att vi skulle få träffa dom. Mormors bil var liten och vit vi satte oss båda bak och vinkade till killarna som stod kvar i lobbyn. Tea skickade slängkyssar till Harry som gjorde detsamma tillbaka. Nu startade bilen och vi gav oss iväg.




- Hur är det tjejer? Frågade mormor.
- Vi kommer sakna dom bara. Svarade Tea.
- Okej förstår det. Har jag berättat om den gången jag träffade.... Mormor började berätta om den gången hon träffade sin idol Prince när hon var 19 år. Hon träffade honom på en lekplats här i London han hade haft konsert två dagar innan. Hon pratade med honom och tog autograf. Jag hade hört den där historian några gånger så jag la huvudet på kudden satte i lurarna från iphonen och somnade lutad mot fönstret. Jag lät den gå i genom min lista "det bästa" och till sist kom gotta be you och då kom tårarna, jag brydde mig inte om att torka bort dom utan lät dom forsa ner för mina kinder. Tillsut somnade jag och lät listan spelas vidare.

Ur Nialls perspektiv:
- Kom nu Harry dom har åkt. Sa Louis och puttade lätt på Harry som var helt röd i ögonen efter alla tårar som fallit när Tea och Mia gett sig av. Vi gick upp och packade ihop våra grejer som sedan några tjejer hämtade i lobbyn och bar ut till bilen åt oss. Jag satte mig i mitten längst bak brydde mig faktiskt inte var jag satte mig den här gången. Vi gav oss av till Birmingham för en intervju i radio klockan var runt 9:50 vi skulle bli sena men vi hade ringt dom och de sa att det var okej bara vi kom. Ingen sa något speciellt under resan utan alla bara satt och tänkte. Tillsut sa Liam:
- Hur är det Harry? Kommer du klara av en intervju nu? Harry som satt fram med Louis som hade fått lov att köra vände sig chockat om.
- Ja det är klart jag är Harry Styles! Jag ska ringa henne senare idag. Vi småskrattade lite och sedan blev det tyst igen.
- Kan ingen sätta på radion? Sa jag utråkat.
- Jovisst! Sa Louis som lättat slängde sig över radion och ut ur högtalarna spelades nu Ed sheerans you need me I don't need you.
- Ja! Skrek Harry som nu diggade för fullt och sjöng glatt med. Efter ett tag när refrängen kom sjöng alla med och dansade och skrattade. Nu svängde vi in vid ett stort hus där det stod 'Mind Radio' med stora bokstäver på. Utanför stod tusentals skrikande tjejer och vinkade till oss även fast dom inte kunde se in, vi kunde bara se dom. Vi klev ur bilen på baksidan av huset där inga tjejer kom in och gick in i huset. Vi mötte upp en kvinna som visade oss in till radiostationens rum där vi mötte två killar i 20-30 års åldern. De ville ta kort och lägga ut på sin facebook sida innan vi startade intervjun vi tog snabbt ett foto tillsammans. Sedan ställde vi oss redo vid varsin mick eller jag och Zayn delade. Rummet var litet med blåa väggar och afficher på Stevie Wonder och Elvis täckte upp väggarna.
- Om några minuter får ni höra en intevju med killarna alla tonårstjejer älskar! One direction gästar oss efter reklamen ses snart! Sa radioprataren med glasögonen som sedan höll på med knapparna på mixerbordet.
- Är ni redo att köra killar? Sa den andra blonda killen efter ett tag.
- Japp japp! Sa Harry och Louis som stod redo framför micken som de båda delade på.
- Tre,två...och vi är tillbaka med One direction i studion. Hej killar! Sa killen med glasögon och log.
- Hej! Sa vi alla samtidigt och log tillbaka.
- Förlåt för att vi är sena. La Liam till.
- Äsch bättre sent än aldrig pojkar. Sa den blonda.
- Men killar det går ju super för er just nu, ett album Up all night och turne på gång.
- Ja det går bra nu. Sa jag stolt.
- Har ni tid för familj och kärleksliv emellan åt?
- Ja det har vi alltid vi är ju som bröder som älskar varandra så.. Sa Louis och vi andra började garva.
- Haha men har ni tjejer killar?
- Nja jag har. Sa Liam.
- Jag dejtar. Sa Louis kort efter.
- Jag med. Sa Harry stolt.
- Ni då? Sa radioprataren som nu vänt sig mot mig och Zayn.
- Singel.. Sa Zayn och nu var allas ögon riktade mot mig.
- Eeeh...jag är nog singel än så länge antar jag. Sa jag osäkert och sedan hoppade killarna över till en ny fråga.
Intervjuven höll på i 20 minuter innan vi gav oss iväg. Vi åkte till en signering i närheten och sedan till ett hotell där vi skulle stanna en natt. Nästa dag väntade sound check i London så vi somnade tidigt.

Ur Mias perspektiv:
Jag vaknade av att Tea satt och skrek och puttade på mig.
- VAKNA! VAKNA MIA! Skrek hon. Jag reste mig frustrerat upp och kollade argt på Tea som pekade mot radion.
- Killarna har en intervju efter reklamen! Sa hon.
- Okej... Jag satte mig till rätta och stängde av musiken på iphonen och tog ur lurarna ur öronen.
- Godmorgon sömntuta! Sa Mormor som tittade på mig i bakspegeln och log.
- Äsch.. Sa jag och kliade mitt ruffsiga hår.
"Och vi är tillbaka med One direction i studion. Hej killar!" hördes nu ur högtalarna i bilen och alla blev tysta. Plötsligt efter ett tag började Tea skrika:
- HÖRDE NI HÖRDE NI!? HARRY DEJTAR OCH VEM DEJTAR HAN JO MIG!
- Ja vi hörde. Sa jag i väntan på att få höra Nialls svar på frågan.
"Eeeh...jag är nog singel än så länge antar jag" Jag lutade mig tillbaka i sätet med öppen mun och bara glodde på radion som nu spelade killarnas låt "What makes you beautiful". Jag tog argt upp iphonen från fickan och satte i lurarna igen. Jag trängde mig närmre fönstret och tittade ut på träden som snabbt försvann med farten.
- Ska du inte lyssna klart?! Sa Tea chockat.
- Nej jag vill lyssna på musik. Sa jag snabbt jag kollade inte på henne utan höll kvar blicken på träden utanför.
Jag märkte att hon ville fråga varför men nu var killarnas röster tillbaka på radion igen. Jag höjde volymen på "I'm sexy and I know it" som spelades i mina lurar och började digga med. Och så satt jag nästan hela vägen hem. Plötsligt stannade mormor bilen och klev ur. Jag och Tea satt chockat kvar och kollade på varandra.
- Vad väntar ni på kom nu, jag ska visa er något. Sa mormor och öppnade Teas dörr. Vi klev snabbt ur bilen och följde efter mormor som gick mot ett ställe som såg ut som ett cafée. Det var mörkt och iskallt ute så jag drog åt dragkjedjan på jackan jag bar och såg att det var Liams tjock tröja jag luktade på den och log för mig själv.

Vad tycker ni? Vad tror ni kommer hända? Kommentera!

Ni är bäst! Så ni får ett kapitel redan idag pöss! xx


Ps. Glöm inte att gilla bloggen på facebook HÄR

Kommentarer
Postat av: rayahin

Fett BRA!<3

2011-11-20 @ 18:25:25
URL: http://onedirectionlovestory.blogg.se/
Postat av: Jessica

JÄTTEBRA! har längtat hela dagen för att få läsa ett nytt kapitel :D Undrar verkligen vad som kommer hända :O xx

2011-11-20 @ 19:51:03
URL: http://jlarsssoon.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bra :D (som alltid ;) )



2011-11-22 @ 14:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0